Gå til innhold

NHD, vikarlege og pencillin etc. Falt helt ut

Anbefalte innlegg

Gjest anonym denne gang
Skrevet

Huff, nå har jeg gjort noe dumt...

Dro til legen i dag (vikarlege) pga plagsom slim og tørrhoste. Han sa jeg hadde fått bronkitt og mens jeg var ute og tok crp skrev han ut medisiner til meg. Jeg ble så satt ut når han lyttet på meg under genseren (fastlegen pleier å lytte utenpå), at jeg glemte å gi han informasjon som han sikkert burde hatt...

For 8 dager siden måtte jeg nemlig begynne på apocellin pga hundebitt med infeksjon. Har to dager igjen på denne. Dette fikk jeg ikke sagt til han.

Status nå:

Jeg har 2 dager igjen med apocellin 1gram 4 ganger for dagen. Men så har han skrevet ut apocellin 660mg 4 tabletter for dagen i 10 dager.

Hva gjør jeg nå? Vil så gjerne ikke ta kontakt med legen igjen. Kan jeg bare begynne på de på 660mg og ta de i 10 dager?

I tillegg fikk jeg solvipect og prednisonol som jeg skal ta. Leser at prednisonolen kan forverre tidligere psykisk helse. Hvor stor er sjansen for det når jeg skal ta det i 15 dager?

I tillegg tar jeg: cipralex 30mg, seroquel 50mg, levaxin, symobicort og singulair. Og vival ved behov.

Kan jeg blande alt dette?

Føler meg som en idiot, men jeg falt helt ut...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du fortsetter på 1g x 4 så lenge som du skulle. Deretter tar du 660 mg x 4 i de resterende dager slik at det bli 10 dager fra den ble skrevet ut.

Resten av medisinene kan du ta som forskrevet.

PS: "Ordentlige" leger lytter under klærne - på huden.

Gjest anonym denne gang
Skrevet

Du fortsetter på 1g x 4 så lenge som du skulle. Deretter tar du 660 mg x 4 i de resterende dager slik at det bli 10 dager fra den ble skrevet ut.

Resten av medisinene kan du ta som forskrevet.

PS: "Ordentlige" leger lytter under klærne - på huden.

Tusen takk for svar! Da skal jeg gjøre det.

Fastlegen har vært snill og lyttet oppå genseren fordi jeg er veldig redd "nakenhet", men forstår at det er best å lytte under genseren for riktig diagnose.

Tusen takk igjen, 10kg lettere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...