Gå til innhold

Hvor ryddig har dere det?

Anbefalte innlegg

Gjest støvfrittellerei

Har dere for eksempel stabler med rene klær på spisebordet, litt oppvask stående på kjøkkenbenken, noen hybelkaniner av og til, m.m

Jeg har en nabo som har store krav til seg selv på dette området, men det jeg ikke liker er at hun skal blande seg inn i hvordan venninner har det i sitt eget hjem (hun har kommentert hvordan den og den har det hjemme hos seg, og skryter av hvordan hun selv hun selv har det). Jeg har så lyst til å si fra til henne at det ikke er så lurt å legge seg oppi hvordan andre har det i stitt hjem,

Men samtidig lurer jeg på hva andre tåler og ikke tåler av "rot" i huset. I vår familie har jeg og mannen nesten de samme standardene, og vi har absolutt ikke støv på hjernen. Og jeg tåler å besøke hjem som har det mer rotete enn oss.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367356-hvor-ryddig-har-dere-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke stabler med rene klær på spisebordet. Klærne rydder jeg faktisk rett inn i skapet etter at de er vasket og tørket.

Men ellers er det rot både her og der. Oppvask bå benken, hybelkaniner på gulvet, og både store og små har slengt sine "leketøy" rundt omkring.

Jeg synes bare det er koselig om andre har det litt rotete. Da blir lista også lagt litt lavere, slik at jeg ikke trenger å ha det så ryddig når de skal besøke meg.

Gjest støvfrittellerei

Jeg har ikke stabler med rene klær på spisebordet. Klærne rydder jeg faktisk rett inn i skapet etter at de er vasket og tørket.

Men ellers er det rot både her og der. Oppvask bå benken, hybelkaniner på gulvet, og både store og små har slengt sine "leketøy" rundt omkring.

Jeg synes bare det er koselig om andre har det litt rotete. Da blir lista også lagt litt lavere, slik at jeg ikke trenger å ha det så ryddig når de skal besøke meg.

Enig i at det er veldig greit om at lista er litt lav. Jeg kjenner meg litt stresset av å ha denne dama på besøk. Nesten som å få hus-inspeksjon :-)

Enig i at det er veldig greit om at lista er litt lav. Jeg kjenner meg litt stresset av å ha denne dama på besøk. Nesten som å få hus-inspeksjon :-)

He he, litt kjipt det der, ja. Jeg blir også litt nervøs av å ha sånne folk på besøk. Jeg blir faktisk litt nervøs av å ha min egen mor på besøk, for hun klager rett som det er over hvor rotete det er hos min søster. Så jeg regner med at hun klager over hvor rotete det er hos meg til søstra mi når jeg ikke er tilstede.

Gjest togli

Jeg hater rot og tar ting etterhvert, men jeg gir en lang beng i hvordan andre har det hjemme hos seg ;)

At jeg har det ryddig handler kun om at JEG trives best med å ha det sånn.. Det handler ikke om at jeg synes det er en skam med et rotete hus;)

Naboen din virker gammeldags... sånn som endel husmødre på -70-tallet muligens var ;)

Annonse

Jeg liker å ha det ryddig og rent, men syns er det er vanskelig å holde det slik hele tiden, for jeg har en samboer som liker å rote litt :P

Jeg setter som regel alltid oppvasken rett inn i maskinen og vasker opp det jeg har brukt med en gang.

Stuebordet liker jeg å ha helt ryddig, men det er også vanskelig å få til hele tiden :P

Hybelkaniner har jeg, men feier over gulvet når jeg ikke orker å dra frem støvsugeren..

Onsdag1365380628

Jeg har det stort sett alltid ryddig. Klærne er ikke innom stua, verken som nyvasket eller brettet. Kjøkkenet tar jeg minst en gang per dag, å da er alle benker strøkne og ingen oppvask er å se. Benken er ingen oppbevaringsplass for skitne kopper eller mat.

I stua har vi blad og slikt liggende på bordet ved godstolene, men også her rydder jeg hver dag. Blad og aviser bæres ut i papirdunken, likeså reklame.

Jeg rydder alltid før jeg drar noen sted, så jeg slipper å komme hjem til rot. Nå på sommeren tar jeg alltid en runde ute i hagen før jeg legger meg. Hagemøbler settes på plass og leker samles ihop.

Alt i alt er det ganske ryddig hjemme hos oss. Støv har jeg noe mer av, spesielt på sommeren.

For meg spiller det ingen rolle hvordan andre har det hjemme hos seg, jeg har selv et avslappet forhold til det. Men jeg forventer at det er RENT, ikke som i at jeg ikke tolererer en eneste hybelkanin - men møkkete og kanskje til og med lukt (f.eks. fra kattedoer) gjør meg kvalm...

Gjest Monicaen

He he, litt kjipt det der, ja. Jeg blir også litt nervøs av å ha sånne folk på besøk. Jeg blir faktisk litt nervøs av å ha min egen mor på besøk, for hun klager rett som det er over hvor rotete det er hos min søster. Så jeg regner med at hun klager over hvor rotete det er hos meg til søstra mi når jeg ikke er tilstede.

Har du aldri spurt søsteren din om det? Det ville jeg gjort, det må da være greit å vite hva moren din sier om deg, og la søsteren din få vite hva det snakkes om.

Jeg har aldri, aldri, aldri klær i stabler i stua. Klærne våre er enten i klesskapet, i skittentøykurven, i vaskemaskinen eller på tørkestativet/i tørketrommelen. Og tørkestativet står aldri i stua, jeg har et på badet og et på terrassen. Det verste jeg vet er tørkestativ og stabler med rene klær i stua.

På kjøkkenet er det stort sett ryddig siden jeg rydder ut av oppvaskmaskinen med en gang den er ferdig. Da har jeg alltid en plass til skittent servise. Som regel blir det også foretatt en "manuell" oppvask etter middag med ting som ikke skal i oppvaskmaskinen.

Kjøkkenbord og stuebord er som regel ryddige, akkurat nå ligger det et kryssordblad og en penn på stuebordet, og posten til gubben ligger på kjøkkenbordet.

På badet er det så rent og ryddig at det er greit at andre enn familien går inn der...

I følge kjære svigermor har jeg støv på hjernen, men jeg orker bare ikke rot, jeg blir faktisk fysisk dårlig når huset ser helt bomba ut. Men jeg kommenterer aldri hvordan andre har det! Selv om jeg av og til tenker at det hadde gått an å rydde litt når man vet om besøket flere uker i forveien...

Jeg har lært bikkjedyret å sette (plast)skåler inn i oppvaskmaskinen, og nå trener vi på at han skal rydde opp lekene sine og putte dem i en boks (jeg har snublet i litt for mange tyggebein klokka tre om natta...)

Annonse

Gjest Ånden

Jeg har aldri, aldri, aldri klær i stabler i stua. Klærne våre er enten i klesskapet, i skittentøykurven, i vaskemaskinen eller på tørkestativet/i tørketrommelen. Og tørkestativet står aldri i stua, jeg har et på badet og et på terrassen. Det verste jeg vet er tørkestativ og stabler med rene klær i stua.

På kjøkkenet er det stort sett ryddig siden jeg rydder ut av oppvaskmaskinen med en gang den er ferdig. Da har jeg alltid en plass til skittent servise. Som regel blir det også foretatt en "manuell" oppvask etter middag med ting som ikke skal i oppvaskmaskinen.

Kjøkkenbord og stuebord er som regel ryddige, akkurat nå ligger det et kryssordblad og en penn på stuebordet, og posten til gubben ligger på kjøkkenbordet.

På badet er det så rent og ryddig at det er greit at andre enn familien går inn der...

I følge kjære svigermor har jeg støv på hjernen, men jeg orker bare ikke rot, jeg blir faktisk fysisk dårlig når huset ser helt bomba ut. Men jeg kommenterer aldri hvordan andre har det! Selv om jeg av og til tenker at det hadde gått an å rydde litt når man vet om besøket flere uker i forveien...

Jeg har lært bikkjedyret å sette (plast)skåler inn i oppvaskmaskinen, og nå trener vi på at han skal rydde opp lekene sine og putte dem i en boks (jeg har snublet i litt for mange tyggebein klokka tre om natta...)

Uff hvilket langt innlegg. Jeg tror jeg dør.

Jeg liker ikke rot, men jeg liker enda mindre å rydde... Her er det som regel ganske rotete, mest aviser og post og barnas saker på stuebord og -gulv og kjøkkenbenk. Klær har vi bare på bad, soverom og vaskerom og kjøkkenbordet er som regel ryddig og oppvasken står ikke fremme.

Men vi rydder når vi skal få besøk, da. Uanmeldt besøk derimot, får tåle litt rot. Det er sjelden veldig skittent her.

Jeg liker ikke rot, men jeg liker enda mindre å rydde... Her er det som regel ganske rotete, mest aviser og post og barnas saker på stuebord og -gulv og kjøkkenbenk. Klær har vi bare på bad, soverom og vaskerom og kjøkkenbordet er som regel ryddig og oppvasken står ikke fremme.

Men vi rydder når vi skal få besøk, da. Uanmeldt besøk derimot, får tåle litt rot. Det er sjelden veldig skittent her.

''Men vi rydder når vi skal få besøk, da. Uanmeldt besøk derimot, får tåle litt rot.''

I cleaned my house last week - sorry you missed it.

Gjest prust

Vi har det dessverre ikke så ryddig. Men vi prøver å ta unna oppvask på kjøkkenet (gjorde det ikke i dag da jeg gikk, og det var litt fæl følelse å forlate kjøkkenet sånn, men jeg måtte bare gå...) og få unna skittentøy slik at det ikke flyter.

Gangen er ofte bombet med jakker, sko og bager/sekker - men der prøver vi også det vi kan å holde det ok, men mislykkes....

Soverommene er stort sett katastrofeområder....

Stua er som regel ganske ok, og det tar bare noen minutter å rydde den hvis vi får besøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...