Gå til innhold

Er dokonline noe trygt og godt for deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest segunda

Trygt og godt?

Nja... Det er fredelig på dol nå, men det har vært plagsomt her tidligere, når jeg ble så plaget av en stalker at jeg ikke fant annen løsning enn å forlate dol i lengre tid.

Ble du plaget av vedkommende kun på dol eller i RL også?

Gjest segunda

Kun på dol. Jeg kjenner heldigvis ikke vedkommende i RL. Dermed hjalp det å forlate dol, selv om det var trist å miste kontakten med "kjente" her.

Jeg hadde noe lignende hvor en ga seg ut for å være meg og hacket seg inn på pc'n min. Det er over nå.

Annonse

Gjest Fiolen nå

Jeg hadde noe lignende hvor en ga seg ut for å være meg og hacket seg inn på pc'n min. Det er over nå.

Jeg opplevde ingen hacking. Bare at en person kritiserte alt jeg skrev, kom med masse ufinheter. Blant annet beskylte vedkommende meg for utroskap med en annen doler, som jeg ikke en gang har møtt.

En litt pussig ting var at vedkommende antagelig trodde jeg var same (eller gift med en same) og benyttet en hver anledning til å skrive stygge innlegg om samer til meg.

Gjest Har opplevd det jeg også

Trygt og godt?

Nja... Det er fredelig på dol nå, men det har vært plagsomt her tidligere, når jeg ble så plaget av en stalker at jeg ikke fant annen løsning enn å forlate dol i lengre tid.

Det er nok flere som har opplevd noe lignenende. Vedkommende som var etter meg fikk beskjed om å ta seg en pause og da endte det med at jeg fikk mailier av henne isteden etter at jeg la den ut her til en annen. Var tydelig i ubalanse Det ga seg da jeg skiftet mailadresse.

Gjest segunda

Jeg opplevde ingen hacking. Bare at en person kritiserte alt jeg skrev, kom med masse ufinheter. Blant annet beskylte vedkommende meg for utroskap med en annen doler, som jeg ikke en gang har møtt.

En litt pussig ting var at vedkommende antagelig trodde jeg var same (eller gift med en same) og benyttet en hver anledning til å skrive stygge innlegg om samer til meg.

Det er bra at dette er over.

Gjest Fiolen nå

Det er nok flere som har opplevd noe lignenende. Vedkommende som var etter meg fikk beskjed om å ta seg en pause og da endte det med at jeg fikk mailier av henne isteden etter at jeg la den ut her til en annen. Var tydelig i ubalanse Det ga seg da jeg skiftet mailadresse.

Ja, dessverre vet jeg også om flere som har vært plaget av stalkere her. To av dem samtidig med meg. Og det er andre kjente nick som også har vært plaget, både før og etter.

Dol har mange gode sider, men dessverre trekker nettstedet til seg noen personer i ubalanse.

Gjest segunda

Det er over fordi jeg byttet nick da jeg kom tilbake. Jeg vet ikke om personen fortsatt er her, våger rett og slett ikke å ta tilbake nicket mitt. Men i min nye, anonyme tilværelse er det fredelig her.

Det er mange her og folk er forskjellige. Det er mye forskjellige tolkninger av det som blir skrevet også. Det som forundrer meg hele tiden er hvor stor del av det sosiale livet dette er for mange.

Det er over fordi jeg byttet nick da jeg kom tilbake. Jeg vet ikke om personen fortsatt er her, våger rett og slett ikke å ta tilbake nicket mitt. Men i min nye, anonyme tilværelse er det fredelig her.

Smart å legge ut detaljer om den gamle historien da, hvis du ønsker å være anonym denne gangen?

Annonse

Du har ikke forandret deg, ser jeg. Lite empatisk, som vanlig.

Mener du virkelig det er "lite empatisk" å påpeke at det er lite smart å legge ut detaljer om den tidligere vonde historien, hvis du nå ønsker å være anonym? Det er ikke bare det at du har bestemt deg for hvordan jeg er da, kanskje jeg har forandret meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...