Soria Skrevet 10. oktober 2001 Skrevet 10. oktober 2001 Hvor dyp må depresjonen være for at det er tilrådelig med en innleggelse? Må man være totalt sengeliggende, og ikke ta til seg mat? Jeg er bare nesten begge deler. Og jeg er fryktelig tung i hele kroppen så å sitte er et slit. Hele kroppen er gjeleaktig føles det som. Det veksler med nattsvart uro der jeg har lyst til å ta livet mitt. Resten av tiden orker jeg ikke å gjøre noe aktrivt med det. Er det da blitt grunn for innleggesle, og i så fall hva slags, akutt eller annen? Kan jeg be psykologen on noe i morgen, og i så fall hva da? Og er det normalt at imovane slår meg helt ut med det samme jeg tar den? Den pleier ellers å ta tid før den virker. Håper på svar 0 Siter
Soria Skrevet 10. oktober 2001 Forfatter Skrevet 10. oktober 2001 Det har blitt stadig verre de siste tre ukene, og har vart sammenhengende denne tiden. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. oktober 2001 Skrevet 10. oktober 2001 Tre forhold avgjør vanligvis om en velger innleggelse: 1. Depresjonens alvorlighet. MADRS>35-40 tilsier at en bør vurdere innleggelse. 2. Selvmordsfaren. MADRS pkt 10 på >3 gjør at en vurderer innleggelse. 3. Hjemmeforholdene. Hvilken støtte har en hjemme? Hvem kan passe på en og beskytte mot suicid? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.