Gå til innhold

Den danske familien som ble tatt til fange

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Høstløv
Gjest Jacoba

Jeg søker også etter dem med jevne mellomrom, men finner lite. Mener å ha lest at jo mer publisering saken får, jo mer blir gislene "verdt" for piratene. Så kanskje mediene faktisk gjør noe vettugt denne gangen?

Skal kikke på linkene til Høstløv.

Grusomt det som har skjedd med dem.

Jeg søker også etter dem med jevne mellomrom, men finner lite. Mener å ha lest at jo mer publisering saken får, jo mer blir gislene "verdt" for piratene. Så kanskje mediene faktisk gjør noe vettugt denne gangen?

Skal kikke på linkene til Høstløv.

Grusomt det som har skjedd med dem.

''Grusomt det som har skjedd med dem.''

Selvfølgelig er det grusomt for ungene, men foreldrene ble, såvidt jeg har skjønt og lest, flere ganger frarådet på det sterkeste å seile inn i akkurat dette farvannet så jeg har litt problemer med å stable på beina noe videre med sympati for dem. Men ungene har jeg all verdens sympati med, bare så det er sagt - de er helt uskyldige oppe i dette.

Gjest Jacoba

''Grusomt det som har skjedd med dem.''

Selvfølgelig er det grusomt for ungene, men foreldrene ble, såvidt jeg har skjønt og lest, flere ganger frarådet på det sterkeste å seile inn i akkurat dette farvannet så jeg har litt problemer med å stable på beina noe videre med sympati for dem. Men ungene har jeg all verdens sympati med, bare så det er sagt - de er helt uskyldige oppe i dette.

''foreldrene ble, såvidt jeg har skjønt og lest, flere ganger frarådet på det sterkeste å seile inn i akkurat dette farvannet''

Det ble de helt sikkert, men jeg synes ikke de har fått som fortjent av den grunn.

Annonse

''foreldrene ble, såvidt jeg har skjønt og lest, flere ganger frarådet på det sterkeste å seile inn i akkurat dette farvannet''

Det ble de helt sikkert, men jeg synes ikke de har fått som fortjent av den grunn.

''Det ble de helt sikkert, men jeg synes ikke de har fått som fortjent av den grunn.''

Ikke som fortjent, men som forventet.

Gjest prust

Ja, så sannelig - der var det ferske nyheter om dem!

Sikkert lurt av pressen å ikke skrive så voldsomt mye om dem - piratene ønsker sikkert oppmerksomhet.

Håper de snart slippes fri - enten det nå blir at politiet klarer å overmanne piratene, eller det blir med innsamlede løsepenger.

Gjest Høstløv

Dette er gammelt nytt, artikkelen ble publisert i Aftenposten nettutgaven den 06.03.11

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4051901.ece

Sikkert lurt av pressen å ikke skrive så voldsomt mye om dem - piratene ønsker sikkert oppmerksomhet.

Håper de snart slippes fri - enten det nå blir at politiet klarer å overmanne piratene, eller det blir med innsamlede løsepenger.

Det var jo litt dårlig timing for piratene også. Når familien ble kapret så var alle opptatt av katastrofen i Japan. Jeg tviler på at danske myndigheter klarer å få dem ut derifra i livet, hvis det er snakk om pengebeløp.

Men vi får håpe at andre eventyrerer blir såpass skremt av dette at de ikke blir fristet til å seile inn i Adenbukta. Det er heller ikke lurt å skrive hvor en skal i bloggen man vet aldri hvem som ikke bør lese det.

Det var visst gammelt nytt likevel, med ny dato på...

Annonse

hidi, the scorpion

De er fremdeles i fangenskap. De forsøker seg på utpressing av den danske stat, men meg bekjent har ikke danskene gitt etter.

Selv om de ble advart mange ganger på forhånd, og jeg personlig vi aldri ville tatt en slik sjanse, så må vi tenke på de uskyldige barna!

Grunnen til dårlig avisdekning, er rett og slett fordi det ikke oppnås kontakt med kidnapperne, så lenge de ikke får hva de vil.

Håper inderlig at noen kan ta disse "piratene" en gang for alle.

Gjest prust

De er fremdeles i fangenskap. De forsøker seg på utpressing av den danske stat, men meg bekjent har ikke danskene gitt etter.

Selv om de ble advart mange ganger på forhånd, og jeg personlig vi aldri ville tatt en slik sjanse, så må vi tenke på de uskyldige barna!

Grunnen til dårlig avisdekning, er rett og slett fordi det ikke oppnås kontakt med kidnapperne, så lenge de ikke får hva de vil.

Håper inderlig at noen kan ta disse "piratene" en gang for alle.

Takk for info!

Gjest prust

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1588686.ece

To andre dansker ble også tatt som gilser for et halvt år siden av solaliske pirater. Nå er det frigjort intervju med dem der de ber om at rederiet betaler slik at de kommer hjem.

Fælt å se hvor nedbrutt styrmannen er!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1588686.ece

To andre dansker ble også tatt som gilser for et halvt år siden av solaliske pirater. Nå er det frigjort intervju med dem der de ber om at rederiet betaler slik at de kommer hjem.

Fælt å se hvor nedbrutt styrmannen er!

Disse har tydeligvis blitt kapret når de var underveis for det firmaet de er ansatt i. Selvfølgelig bør firmaet her punge ut.

Det blir noe annet enn når man foretar en "lystreise" inn i slikt farvann trass i flere sterke anmodninger om å la være.

Gjest prust

Disse har tydeligvis blitt kapret når de var underveis for det firmaet de er ansatt i. Selvfølgelig bør firmaet her punge ut.

Det blir noe annet enn når man foretar en "lystreise" inn i slikt farvann trass i flere sterke anmodninger om å la være.

''Det blir noe annet enn når man foretar en "lystreise" inn i slikt farvann trass i flere sterke anmodninger om å la være.

''

Ja - selvsagt er dette en annen situasjon. Jeg hadde bare ikke hørt om dem før nå. Merkelig at ikke rederiet har betalt.

''Det blir noe annet enn når man foretar en "lystreise" inn i slikt farvann trass i flere sterke anmodninger om å la være.

''

Ja - selvsagt er dette en annen situasjon. Jeg hadde bare ikke hørt om dem før nå. Merkelig at ikke rederiet har betalt.

''Ja - selvsagt er dette en annen situasjon. Jeg hadde bare ikke hørt om dem før nå. Merkelig at ikke rederiet har betalt.''

De var ukjente for meg også.

Noen burde slippe en bombe over disse piratene.

''

''Merkelig at ikke rederiet har betalt.''

Men om de gjør det, får jo piratene grunnlag for nye kidnappinger. Da fungerer jo strategien deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...