Gå til innhold

Kenwood kjøkkenmaskin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en variant av Kanwood Major, en som ligner på denne:http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kjokkenapparater/kjokkenmaskin/KM005/kenwood-kjokkenmaskin

Er godt fornøyd, men kunne sikkert ha klart meg med noe som var billigere. Tror imidlertid du bør satse på en av modellene med stor bolle hvis du skal bake brød. Den er helt suveren på elting av store deiger.

Kenwood Major uten tvil! Har en mye sterkere eltefunksjon enn de andre på markedet. Kan ikke utelukke at jeg har oversett noen, men trives godt på kjøkkenet og tror ihvertfall selv at jeg er rimelig oppdatert. Er superfornøyd med min. Har den største varianten fordi jeg baker mye brød. Ryktene sier at forventet levealder er 30 år.

Er tilbud på disse med jevne mellomrom, du får ofte med tilleggsutstyr gratis eller veldig redusert. Fikk med kjøttkvernen er kjempebra. Lager hjemmelagede fiskekaker på nullkommaniks :)

Kenwood Major uten tvil! Har en mye sterkere eltefunksjon enn de andre på markedet. Kan ikke utelukke at jeg har oversett noen, men trives godt på kjøkkenet og tror ihvertfall selv at jeg er rimelig oppdatert. Er superfornøyd med min. Har den største varianten fordi jeg baker mye brød. Ryktene sier at forventet levealder er 30 år.

Er tilbud på disse med jevne mellomrom, du får ofte med tilleggsutstyr gratis eller veldig redusert. Fikk med kjøttkvernen er kjempebra. Lager hjemmelagede fiskekaker på nullkommaniks :)

Det jeg synes ser kronglete ut med Kenwooden i forhold til min Electrolux Assistent, er at den armen står over nesten hele bakebollen - min som er åpen i toppen, kan man lettere heller ting i, drysse mel over etc. Men - jeg har ikke prøvd Kenwood - og du har sikkert ikke prøvd Electrolux :-)

Electrolux'en er en del rimeligere, og jeg mener den har vunnet i en del tester...

Det jeg synes ser kronglete ut med Kenwooden i forhold til min Electrolux Assistent, er at den armen står over nesten hele bakebollen - min som er åpen i toppen, kan man lettere heller ting i, drysse mel over etc. Men - jeg har ikke prøvd Kenwood - og du har sikkert ikke prøvd Electrolux :-)

Electrolux'en er en del rimeligere, og jeg mener den har vunnet i en del tester...

''er at den armen står over nesten hele bakebollen - min som er åpen i toppen, kan man lettere heller ting i, drysse mel over etc. ''

Det følger med et plastlokk til å ha over bollen, og i dette er det en grei "luke" til å helle egg, mel ol. mens armen går.

Annonse

''er at den armen står over nesten hele bakebollen - min som er åpen i toppen, kan man lettere heller ting i, drysse mel over etc. ''

Det følger med et plastlokk til å ha over bollen, og i dette er det en grei "luke" til å helle egg, mel ol. mens armen går.

Ah,- ok - men det er vel lett å treffe utenfor luken? F.eks. ved sikting av mel?

*Glad i min rimeligere og minst like holdbare Electrolux*

Har prøvd Electrolux, men husker ikke hvilken modell. Prøvd den fordi den er rimeligere og har kommet godt ut i mange tester. Men jeg synes ikke den kan måle seg med Kenwood. Synes lokket er superpraktisk, både når jeg skal fylle på mens jeg baker og når deigen skal heve.

Har prøvd Electrolux, men husker ikke hvilken modell. Prøvd den fordi den er rimeligere og har kommet godt ut i mange tester. Men jeg synes ikke den kan måle seg med Kenwood. Synes lokket er superpraktisk, både når jeg skal fylle på mens jeg baker og når deigen skal heve.

Det er også lokk til Electrolux for heving...

Ah,- ok - men det er vel lett å treffe utenfor luken? F.eks. ved sikting av mel?

*Glad i min rimeligere og minst like holdbare Electrolux*

Ja, hvis du skal sikte i mel, så må du stoppe maskinen og løfte opp armen.

Jeg liker Kenwooden min, men tenker at jeg kunne klart meg like godt med en rimeligere løsning :-) (Og hvis jeg hadde visst at jeg skulle få taklekkasje samme året som jeg kjøpte den, så hadde jeg så avgjort prioritert annerledes!)

Ja, hvis du skal sikte i mel, så må du stoppe maskinen og løfte opp armen.

Jeg liker Kenwooden min, men tenker at jeg kunne klart meg like godt med en rimeligere løsning :-) (Og hvis jeg hadde visst at jeg skulle få taklekkasje samme året som jeg kjøpte den, så hadde jeg så avgjort prioritert annerledes!)

''Ja, hvis du skal sikte i mel, så må du stoppe maskinen og løfte opp armen. ''

Oj. Jaja,- jeg pleier jo å ha i alt mel siktet, sikter mens maskinen går, slik at ingrediensene kommer litt etter litt i.

Annonse

Gjest prust

tusen takk for svar.

Jeg har kommet frem til at jeg absolutt vil ha en 6.7 liter bolle. Har funnet to, forskjellen på dem er 900W og 1500W, ellers er de helt like, ja bortsett fra pris.

Noen grunn til å ikke gå for den på 900W

Jeg har ikke kjøkkenmaskin, men jeg ville nå tenkt litt på hva jeg skulle bruke den til. Den med 900W er jo svakere enn den andre, så f.eks å lage kjøttdeig vil jo gå mye seinere med den,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...