Gå til innhold

Noe med medisinene å gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest infisert av bakterier
Skrevet

Økte medisindosen (Lamictal og Seroquel) rett etter nyttår og har stort sett vært syk siden. Først ble jeg sykmedlt fordi jeg hadde depresjon. Etterpå fikk jeg omgangssyke, Etter det ble jeg skikkelig forkjølet. Så fikk jeg blodforgiftning uten at legene fant opphavet til denne forgiftningen. Nå går jeg fortsatt på antibiotika og har atter en gang blitt forkjølet. Jeg fikk også betennelse i en navlepiercing og fortet meg til legen fordi jeg føler meg infiset av bakterier og er redd for å dø. .

Grubler hele tiden på hva som hadde skjedd hvis jeg ikke kom meg til lege med blodforgiftningen, hva som hadde skjedd hvis jeg ikke ble lagt inn og ingen fant meg når jeg nistet kontekt med omverden. Tenker at jeg mangler immunforsvar og helst bør holde meg inne. Tør ikke å resie på ferie. Hva gjør jeg? Blir snart gal av dette.

Skrevet

Er virkelig ikke rart du føler du holder på å bli gal av det du har opplevd, det hadde jeg og følt. Det som skjer når du blir psykisk syk og er sliten er at immunforsvaret ditt blir skralt. Kropp og sjel henger som kjent svært godt sammen. Bruk tiden på å bli bedre, stell godt med deg selv, tren både psyke og kropp gradvis opp. Kom deg i fysisk aktivitet, vær bevisst den kosten du spiser, skaff deg for all del nok søvn, - slike små ting er med på å gjøre immunforsvaret ditt sterkere. Ta en tur til legen og be om en full sjekk av almh.tilstanden din, undersøk om du har noen mangler og få hjelp og råd til hvordan du evt skal dekke disse. Og, kom deg ut, trekk inn frisk luft i lungene, gå deg noen turer i skog og mark, det gjør underverker for psyken din.

Gjest infisert av bakterier
Skrevet

Er virkelig ikke rart du føler du holder på å bli gal av det du har opplevd, det hadde jeg og følt. Det som skjer når du blir psykisk syk og er sliten er at immunforsvaret ditt blir skralt. Kropp og sjel henger som kjent svært godt sammen. Bruk tiden på å bli bedre, stell godt med deg selv, tren både psyke og kropp gradvis opp. Kom deg i fysisk aktivitet, vær bevisst den kosten du spiser, skaff deg for all del nok søvn, - slike små ting er med på å gjøre immunforsvaret ditt sterkere. Ta en tur til legen og be om en full sjekk av almh.tilstanden din, undersøk om du har noen mangler og få hjelp og råd til hvordan du evt skal dekke disse. Og, kom deg ut, trekk inn frisk luft i lungene, gå deg noen turer i skog og mark, det gjør underverker for psyken din.

Jeg trener,spiser sunt,er mye ute i skog og mark,har idealvekt, prøver å tenke positivt, men likevel blir jeg gang på gang syk og bryter ned den fysiske formen jeg har bygget opp. Lei av å bli syk hver gang jeg begynner å føle meg sånn noenlunde i form. Synes det begynner å bli trasig overfor jobben også. Går selvfølgelig på jobb selv om jeg føler meg halvsyk, men med blodforgiftning eller omgangssyke må jeg jo holde meg hjemme. I tillegg til det allerede overnevnte har jeg også pådratt meg noe de kaller krystallsyke. Begynner virkelig å bli lei av det hele og jeg er IKKE hypokonder.

Skrevet

Jeg trener,spiser sunt,er mye ute i skog og mark,har idealvekt, prøver å tenke positivt, men likevel blir jeg gang på gang syk og bryter ned den fysiske formen jeg har bygget opp. Lei av å bli syk hver gang jeg begynner å føle meg sånn noenlunde i form. Synes det begynner å bli trasig overfor jobben også. Går selvfølgelig på jobb selv om jeg føler meg halvsyk, men med blodforgiftning eller omgangssyke må jeg jo holde meg hjemme. I tillegg til det allerede overnevnte har jeg også pådratt meg noe de kaller krystallsyke. Begynner virkelig å bli lei av det hele og jeg er IKKE hypokonder.

Det høres virkelig helt forferdelig ut. Har du god kontakt med din primærlege? Noen har et dårligere immunsystem enn andre, jeg ville booket meg inn hos vedkommende og tatt en skikkelig utredning for å få mer svar på hvorfor i alle dager jeg blir syk hele tiden. Klart det føles trasig i forhold til jobb når du må sykemeldes ofte. Jeg ville begynt hos primærlegen, tatt prøver på alt og gått grundig til verks.

Skrevet

Synes du skal ta opp dette med fastlegen. Det at de ikke fant ut hva som hadde forårsaket blodforgiftningen synes jeg er forståelig at stresser deg. Diskuter med fastlegen hvordan dere skal håndtere ting fremover. Dersom det vil gjøre deg tryggere, så kan du kanskje ha en avtale med fastlegen om at du kan komme innom på dagen og få tatt crp om du lurer på om du er i ferd med å bli ordentlig dårlig.

Når det gjelder dette med gjentatt små og store infeksjoner, så er ikke det ikke så uvanlig at man kommer inn i en "negativ loop". Antibiotikabehandlingen hjelper mot den aktuelle infeksjonen, men i etterkant er man ofte ekstra mottagelig for nye infeksjoner. Jeg har med flere års mellomrom hatt noen vårer hvor den ene luftveisinfeksjonen har avløst den andre. Etter at dette har pågått noen måneder, så har det gått mange år før jeg har opplevd akkurat det samme på nytt.( Akkurat når det gjelder tendens til gjentatte luftveisinfeksjoner, så kan det hjelpe å ha rinexin tilgjengelig. )

Det er forresten en infeksjonsmedisiner som gir fagsvar (mot betaling) her på dol. Jeg hadde stor nytte av å stille ham noen spørsmål i forbindelse med min svigermors sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...