Gå til innhold

Hvordan finne roen?

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det jeg sliter mest med, er det med at jeg er så rastløs, finner liksom ikke roen... hvordan kan jeg finne den? Det hjelper å gjøre aktiviteter, da får jeg noe konkret å fokusere på... men som regel orker jeg ikke sette igang med noen aktiviteter... så er det en snarvei her?

Skrevet

Jeg synes du skal starte hver eneste dag nå i ferien med å gå en tur, helst minimum en time. Du må gå opp noen bakker slik at du får opp pulsen. Dette vil også kunne gi grunnlag for mindre uro resten av dagen.

Skrevet

Nei, dessverre. Dersom du har noen roligere perioder på dagen eller kvelden vil jeg råde deg til å bruke disse konstruktivt. Tren. Fysisk aktivitet, og gjerne hard, er noe av den aller beste medisin for angst/uro/rastløshet++. Problemet er å komme i gang. Skjønt kommer du i gang virker det ikke bare positivt der og da, det har og en forebyggende effekt. Plugg favorittmusikken din i ørene, og kom deg ut, gjør det til en rutine. Klarer du 20-30min daglig er det kjempe flott.

Skrevet

Nei, dessverre. Dersom du har noen roligere perioder på dagen eller kvelden vil jeg råde deg til å bruke disse konstruktivt. Tren. Fysisk aktivitet, og gjerne hard, er noe av den aller beste medisin for angst/uro/rastløshet++. Problemet er å komme i gang. Skjønt kommer du i gang virker det ikke bare positivt der og da, det har og en forebyggende effekt. Plugg favorittmusikken din i ørene, og kom deg ut, gjør det til en rutine. Klarer du 20-30min daglig er det kjempe flott.

''Klarer du 20-30min daglig er det kjempe flott.''

Du er blitt altfor bløt med årene. Du må forsøke å være med på å overbevise smir om at han fikser å gå en time daglig!

Skrevet

''Klarer du 20-30min daglig er det kjempe flott.''

Du er blitt altfor bløt med årene. Du må forsøke å være med på å overbevise smir om at han fikser å gå en time daglig!

baby steps, frida!

Nøtteskall
Skrevet

Jeg synes du skal starte hver eneste dag nå i ferien med å gå en tur, helst minimum en time. Du må gå opp noen bakker slik at du får opp pulsen. Dette vil også kunne gi grunnlag for mindre uro resten av dagen.

Råd fra meg. Legg inn litt rutine. Gå tur, gjerne i naturen hvis du har mulighet. Stå opp om morgenen, se på soloppgangen og kok deg kaffe med brunsukker oppi :). Livet kan faktisk være deilig. Det vil alltid være variasjoner til tross for rutinene, men jevnt over har ihvertfall jeg det noenlunde bra med en slik holdning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...