Gå til innhold

Hvilke tester kan påvise pollenallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg er allergisk eller om det er andre ting som skaper enorm treffhet, hodepine, tett nese og sviende øyne.

Kan jeg finne det ut ved å ta en prøve hos fastlegen?

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Det høres ut som om du har gresspollenallergi (sånn bortsett fra at jeg ikke kjenner igjen det med trettheten, men jeg tror det også er et symptom).

Gå til fastlegen og han tar noen prøver på deg. Dvs - det gadd ikke min. Han bare konkluderte med at jeg hadde gresspollenallergi og skrev ut piller. Det er mer enn 10 år siden nå, og han hadde rett.

Skrevet

Det høres ut som om du har gresspollenallergi (sånn bortsett fra at jeg ikke kjenner igjen det med trettheten, men jeg tror det også er et symptom).

Gå til fastlegen og han tar noen prøver på deg. Dvs - det gadd ikke min. Han bare konkluderte med at jeg hadde gresspollenallergi og skrev ut piller. Det er mer enn 10 år siden nå, og han hadde rett.

hvilke piller fikk du?

ShitDiddelyDo
Skrevet

hvilke piller fikk du?

Jeg bruker noe som heter Loratadin + øyedråper og nesedråper.

Skrevet

Jeg bruker noe som heter Loratadin + øyedråper og nesedråper.

Blir du trøtt av de pillene? det største problemet med å kløe i øynene er kontaktlinsene. Sammen med maskara og øyenskygge blir det et vakkert syn ;)

Hvor bør jeg dra hvis jeg ikke vil bli allergisk?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Blir du trøtt av de pillene? det største problemet med å kløe i øynene er kontaktlinsene. Sammen med maskara og øyenskygge blir det et vakkert syn ;)

Hvor bør jeg dra hvis jeg ikke vil bli allergisk?

''Blir du trøtt av de pillene? det største problemet med å kløe i øynene er kontaktlinsene. Sammen med maskara og øyenskygge blir det et vakkert syn ;)''

Jeg blir ikke trøtt, men jeg har ikke sjekket potensielle bivirkninger.

''Hvor bør jeg dra hvis jeg ikke vil bli allergisk?''

Et sted uten gress. :)

Nå er det vel slutt for i år om noen uker, men sjekk deg sånn at du vet om du har det til neste år. Da kan du begynne på medisinene før det slår ut, noe som skal hjelpe.

Skrevet

''Blir du trøtt av de pillene? det største problemet med å kløe i øynene er kontaktlinsene. Sammen med maskara og øyenskygge blir det et vakkert syn ;)''

Jeg blir ikke trøtt, men jeg har ikke sjekket potensielle bivirkninger.

''Hvor bør jeg dra hvis jeg ikke vil bli allergisk?''

Et sted uten gress. :)

Nå er det vel slutt for i år om noen uker, men sjekk deg sånn at du vet om du har det til neste år. Da kan du begynne på medisinene før det slår ut, noe som skal hjelpe.

Reagerer man på alt gress eller er gresset anderledes i Sør-Europa?

Skrevet

En enkel løsning vil være å gå på apoteket og kjøpe en pakning med allergimedisiner. Hvis de ganske umiddelbart hjelper, så kan du evt. diskutere det med legen din i etterkant.

Gjest prust
Skrevet

Reagerer man på alt gress eller er gresset anderledes i Sør-Europa?

Interessant spørsmål. Veldig ofte får en høre at de som har gresspollenallergi er allergisk mot timotei. Vel - timotei er jo bare én bestemt gressart - og mannen min, som har gresspollenallergi (og som i tillegg kan veldig mye om gress) vet veldig godt når de ulike artene blomstrer - og han er nå allergisk mot mye mer enn bare timotei.

Vi var i Frankrike i juni/juli, og han tok nå medisinen som vanlig - jeg mener imidlertid at han var mindre plaget der enn hjemme. Om det skyldtes gressartene, eller at det rett og slett var seinere på sesongen der (at blomstringen i stor grad var over) - det vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...