Gå til innhold

Stalltips - selvtillit

Anbefalte innlegg

Gjest Må opp av grøfta
Skrevet

Finnes det noen gode stalltips på hvordan jeg kan øke troen på meg selv?

Akkurat nå er den på et lavmål, og jeg tror ikke at jeg kan få til noen verdens ting. Er redd for å mislykkes på så mange områder i livet.

Hva gjør man for å få opp en god tro på seg selv?

Nøtteskall
Skrevet

Alt i livet er prøving og feiling. Og da må man gi seg selv flere sjanser til både å lykkes og mislykkes. Det finnes vel ingen god oppskrift på det. Eneste råd jeg kan gi til deg er at det er ok å mislykkes noen ganger. Etterhver får du mer erfaring og man får dermed litt mer tillit til sine egne vurderingen.

Er man i tyve årene er det så mye av livet man ikke har lært enda, selv som man kanskje føler at forventningene fra andre er høyere enn man kan innfri.

Du kommer til å lære. Selvtillit er ikke noe medfødt, men noe man opparbeider seg med årene.

Skrevet

''Hva gjør man for å få opp en god tro på seg selv?''

En måte å jobbe med dette på, er å sette seg konkrete og overkommelige mål, og så gjennomføre det man har satt seg fore. Ved å se at du gjennomfører det du har bestemt deg for, så får du et rasjonelt grunnlag for å ha større tiltro til deg selv.

Gjest Må opp av grøfta
Skrevet

''Hva gjør man for å få opp en god tro på seg selv?''

En måte å jobbe med dette på, er å sette seg konkrete og overkommelige mål, og så gjennomføre det man har satt seg fore. Ved å se at du gjennomfører det du har bestemt deg for, så får du et rasjonelt grunnlag for å ha større tiltro til deg selv.

Takk for praktiske tips. Jeg skal forsøke å gjøre det.

Gjest Må opp av grøfta
Skrevet

Alt i livet er prøving og feiling. Og da må man gi seg selv flere sjanser til både å lykkes og mislykkes. Det finnes vel ingen god oppskrift på det. Eneste råd jeg kan gi til deg er at det er ok å mislykkes noen ganger. Etterhver får du mer erfaring og man får dermed litt mer tillit til sine egne vurderingen.

Er man i tyve årene er det så mye av livet man ikke har lært enda, selv som man kanskje føler at forventningene fra andre er høyere enn man kan innfri.

Du kommer til å lære. Selvtillit er ikke noe medfødt, men noe man opparbeider seg med årene.

Takk for svar og gode refleksjoner. Jeg føler at jeg ikke er kommet så langt for å si det slik. Jeg henger skikkelig etter og kan ikke helt skylde på manglende livserfaring. Men jeg må kanskje tillate meg litt mer feiling uten å bli så fortvilet...jmf. tråden om å tåle mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...