Gå til innhold

Depresjon-SSRI-apati

Anbefalte innlegg

Gjest Ssrine
Skrevet

Har vel etterhvert innsett, innrømmet for meg selv at jeg sliter med (lett?) depresjon. Jeg isolerer meg.. Liker ikke å gjøre ting jeg tidligere satt pris på. Har dårlig matlyst og sliter med søvnproblemer. Har ellers et pessimistisk syn på det meste.

Har vel vært litt pessimistisk av meg så lenge jeg kan huske, men nå er det ekstra gale og det har hatt det slik i flere måneder.

Vurdere sterkt å gå til legen og høre om mulighetene for resept på antideppresiva, feks SSRIs. Psykolog er helt uaktuelt!

Leser derimot at en vanlig følge av bruk av disse preparatene, er apati/likegyldighet og feks nedsatt sexlyst. da skjønner jeg ikke helt vitsen. Det er jo nettopp dette jeg sliter med fra før og som gjør at jeg kjenner jeg må ta tak idet.

Noen som har erfaring med dette? Vil jeg feks kunne risikere å bli mer likegyldig enn jeg var fra før?

Andre bivirkninger jeg bør være obs på?

Skrevet

Skjønner deg godt. Mange AD gir nedsatt sexlyst. Eneste jeg tålte var Fontex - jeg brukte for angst uten resultat..

Er du depremert: finnes det en rekke medisiner også mye -Wellbutin...er visst bra...

GO FOR IT !!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For deg vil Wellbutrin sikkert være et bedre alternativ selv om langt fra alle får de bivirkninger du beskriver av SSRI.

Formelt: For å få W på blå resept, må du ha prøvet et SSRI først uten god effekt eller med uakseptable bivirkninger.

Gjest Ssrine
Skrevet

For deg vil Wellbutrin sikkert være et bedre alternativ selv om langt fra alle får de bivirkninger du beskriver av SSRI.

Formelt: For å få W på blå resept, må du ha prøvet et SSRI først uten god effekt eller med uakseptable bivirkninger.

Takk for råd og info!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...