Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er definitivt ingen dataekspert og tyr nok en gang til DOL for råd...

Forstår ikke hva som skjer med pc'en min. Virker ikke som batteriet klarer å lade.Tar jeg bort strømmen skrur maskinen seg av. Veldig, veldig upraktisk...

Har Acer Windows Vista, Home edition, versjon 2002, servicepack 3,

Nedenfor har jeg listet opp hva jeg har forsøkt. Håper noen kan hjelpe meg. En minipc hvor jeg ikke klarer å lade batteriet er alt annet enn praktisk. :(

Når jeg trykker på strømikonet står det vekselstrøm.Klikket meg videre inn på "åpne strømmåler" og "juster strømegenskaper" strømalternativer uten å bli noe klokere.

Via kontrollpanel har jeg gått inn på "egenskaper for strømalternativer"

Gjeldende strømkilde: vekselstrøm

Gjenværende batterstrøm: ukjent (krysset av på vis detaljer for hvert batteri)

Ikon med batteri og rødt kryss over batteriet, og 0%

På enhetsbehandling har jeg gått inn på egenskaper. Oppdatert drivere, men beskjed om at veiviseren ikke finner ikke programvare som er bedre enn maskinvare som er installert. Forsøkt dette på følgende:

Batteri med Microsoft ACPI-kompatibel kontrollmetode

- Microsoft vekselstrømadapter

- Microsoft ACPI-kompatibel innebygd kontroller

- Microsoft ACPI-kompatibelt system

- Microsoft Composite Battery

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367420-nok-et-datasp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Mja, ikke sikkert. Ville tatt med og sjekket. Kan være inngangen til adapter, kan være batteriet, +++

Jeg kan ingenting om data, virkelig ingenting. Vet faktisk ikke hva en adapter er...

Kan jeg gå inn i en databutikk å spørre bare? Elkjøp,Expert, Lefdal (flere?). Kjøpte den i en annen by og har ikke samme butikk her.

Jeg kan ingenting om data, virkelig ingenting. Vet faktisk ikke hva en adapter er...

Kan jeg gå inn i en databutikk å spørre bare? Elkjøp,Expert, Lefdal (flere?). Kjøpte den i en annen by og har ikke samme butikk her.

Adapteret er den boksen som sitter på ledningen du kommer til pc'n og inn i veggen. :o)

Gjest datajanne

Ta den med til samme kjede du handlet i, spiller ingen rolle om du kjøpte den på expert i Kristiansand om du tar den med til expert i Tormsø. :-) Adapter er strømledningen, jeg mistenker enten batteriet eller inngangsporten til adapteren på pcen din, helt vanlige problemer som mest trolig går på garanti. Hvilket vil si at du får fikset hele pcen din uten å betale 5 øre, og spesielt om den er så ny som 1-2 år.

Annonse

megler Smekk

Blæh - er jo under et år gammel :( Håper datajanne har rett og at det år på garantien.

''Blæh - er jo under et år gammel :( Håper datajanne har rett og at det år på garantien.''

Bransjen mener det skal være 6-12 måneders garanti på PC-batterier. Forbrukartvistutvalet mener dog noe annet.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2008/To%20ars%20reklamasjonsrett%20pa%20batteri

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...