megler Smekk Skrevet 20. juli 2011 Skrevet 20. juli 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10088736 ''I et nytt lydklipp som skal være spilt inn av mullah Krekar, kommer han med nye drapstrusler. Han risikerer allerede 15 års fengsel for liknende trusler. Nå truer han en av de samme personene han allerede er tiltalt for å true, Halmat Goran, på nytt. «Han er vantro og drap på denne personen er lov. Denne personen fortjener å bli terrorisert, en kan stikke personen med en dolk i strupen eller skyte personen i hodet. Alt dette sverger jeg på i Guds kraft at jeg kommer itl å forklare i rettssaken fordi alt dette er lov (i følge islamsk lov).» Forsvarer Brynjar Meling forklarer at Krekar bare gir uttrykk for det han mener er islamsk lov. - Krekar er helt klar på at han aldri har truet noen, han har bare lagt frem hva koranen sier om enkeltspørsmål. «Den som nedverdiger koranenen blir en vantro ifølge alle fire doktrinene i islam. Drap på denne personen er en plikt for muslimer.» «Drap er en plikt hvor enn den personen befinner seg om det er i enten muslimsk territorium eller ikke-muslimsk territorium.»'' Det ser altså ut som vi får en rettsak der advokat Meling må prosedere på at Krekar bare siterer Koranen, og ikke selv mener å true noen. Det kan bli interessant. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 20. juli 2011 Skrevet 20. juli 2011 Ja, for all del, bruk mer penger på den mannen. Hele greia minner om en eneste stor farse. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. juli 2011 Skrevet 20. juli 2011 Ja, for all del, bruk mer penger på den mannen. Hele greia minner om en eneste stor farse. Ja, det begynner nærmest å bli lattelig hele greia... På den annen side har vi kun medias versjon av saken og de vet hva som selger.... utrolig merkelig at, dersom alt media hoster opp er sant, han ennå ikke har blitt tiltalt i de sakene... 0 Siter
megler Smekk Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Skrevet 20. juli 2011 Ja, det begynner nærmest å bli lattelig hele greia... På den annen side har vi kun medias versjon av saken og de vet hva som selger.... utrolig merkelig at, dersom alt media hoster opp er sant, han ennå ikke har blitt tiltalt i de sakene... ''På den annen side har vi kun medias versjon av saken og de vet hva som selger.... utrolig merkelig at, dersom alt media hoster opp er sant, han ennå ikke har blitt tiltalt i de sakene...'' Han ER tiltalt for terrortrusler, den øvre strafferammen for tiltalepunktene 15 års fengsel. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. juli 2011 Skrevet 20. juli 2011 ''På den annen side har vi kun medias versjon av saken og de vet hva som selger.... utrolig merkelig at, dersom alt media hoster opp er sant, han ennå ikke har blitt tiltalt i de sakene...'' Han ER tiltalt for terrortrusler, den øvre strafferammen for tiltalepunktene 15 års fengsel. Innrømmer at jeg spyr av hele Krekar, så jeg hopper galant over det som skrives om ham Rettsaken er ferdig? Og hadde de bevis nok til å få ham dømt? Evt.når starter rettsaken? 0 Siter
Mandolaika Skrevet 20. juli 2011 Skrevet 20. juli 2011 Innrømmer at jeg spyr av hele Krekar, så jeg hopper galant over det som skrives om ham Rettsaken er ferdig? Og hadde de bevis nok til å få ham dømt? Evt.når starter rettsaken? http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7710888 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. juli 2011 Skrevet 20. juli 2011 http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7710888 Da er jeg spent på fortsettelsen.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.