Gå til innhold

Goodbye seroquel?

Anbefalte innlegg

Gjest thelove
Skrevet

Nå er jeg dritlei av seroquel. Føler eneste effekten det har er å gi meg ekstrem munntørhet og nå har jeg vondt i halsen. Har sikkert fått kreft eller noe pga den munntørheten.

Kan jeg bare slutte med seroquel umiddelbart i dag? Orker ikke denne amatør-medisinen lengre. Finnes det noe alternativ? Er jo livredd for å få paranoid psykose, og i går kveld ventet jeg til ganske sent med å ta de, og før jeg tok de hadde jeg fæle tvangstanker, så er jo redd for å bli syk.

En annen ting: Bør jeg dra på jobb i dag? Sitter her med vondt i halsen, og sist jeg ble langvarig sykmeldt så startet det med vondt i halsen. Det har det gjort tidligere også. Så det pleier å være første tegnet på at jeg er utbrent og blir redd jeg venter en depresjon og utbrent periode nå :( Bør jeg lytte til kroppens signaler og sykmelde meg ut uka, eller bør jeg dra på jobb selv om jeg føler meg sliten og har vondt i halsen? Kanskje jeg går på en skikkelig smell hvis jeg ikke tar det med ro nå :(

Lever under et ekstremt press pga de paranoide tankene.

Gjest thelove
Skrevet

Får hjertebank en stund etter tablettene også. Og i går kjentes det ut som blodet stivnet i hele kroppen, ble kald i ene armen, og følte trykk i hjertet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør ikke redusere medisinen før legen din har funnet et godt alternativ til deg.

Du bør gå på jobb.

Gjest thelove
Skrevet

Du bør ikke redusere medisinen før legen din har funnet et godt alternativ til deg.

Du bør gå på jobb.

OK, men kan sårheten i halsen skyldes alvorlig sykdom pga munntørheten? Kreft eller noe? Blir jo livredd.

Og ettersom vondt i halsen er det første symptomet jeg pleier å få pga stress og psykisk press, så er jeg redd dette er starten på langvarig sykdom.

Jeg er hypokonder, men dette med vondt i halsen har skjedd meg flere ganger. Hatt 2 tilfeller av halsbetennelse de siste årene.

serenity777
Skrevet

Får hjertebank en stund etter tablettene også. Og i går kjentes det ut som blodet stivnet i hele kroppen, ble kald i ene armen, og følte trykk i hjertet.

Jeg fikk også endel ubehag på seroquel. Jeg byttet til zyprexa, som jeg synes er den greieste og mest effektive antipsykotiske medisinen, den har kun 1 bakdel og det er vektøkning. Den er ikke så sløvende som seroquel, og regnes av mange psykiatrere som den beste medisinen. Jeg fikk like mye vektøkning av seroquel som av zyprexa.

Gjest theLove
Skrevet

Jeg fikk også endel ubehag på seroquel. Jeg byttet til zyprexa, som jeg synes er den greieste og mest effektive antipsykotiske medisinen, den har kun 1 bakdel og det er vektøkning. Den er ikke så sløvende som seroquel, og regnes av mange psykiatrere som den beste medisinen. Jeg fikk like mye vektøkning av seroquel som av zyprexa.

Takk for tipset! Skal lese om den på nettet :)

Gjest pysekatt
Skrevet

''vektøkning av seroquel ''

Fikk du søtsug?

Når jeg er på toalettet om natta må jeg bare stappe i meg noe søtt, helst sjokolade.

Gjest theLove
Skrevet

''vektøkning av seroquel ''

Fikk du søtsug?

Når jeg er på toalettet om natta må jeg bare stappe i meg noe søtt, helst sjokolade.

Jeg kan også storspise godteri etter amatør-medisinen seroquel.

Gjest pysekatt
Skrevet

Jeg kan også storspise godteri etter amatør-medisinen seroquel.

''amatør-medisinen seroquel.''

Å, er det amatør medisin?

Sikkert dem som gjør at jeg er uvel. Gift!

Gjest theLove
Skrevet

''amatør-medisinen seroquel.''

Å, er det amatør medisin?

Sikkert dem som gjør at jeg er uvel. Gift!

Neida, jeg overdrev litt. Var bare ganske opprørt pga bivirkningene. Men er jo sikkert en bra medisin egentlig da.

Gjest pysekatt
Skrevet

Neida, jeg overdrev litt. Var bare ganske opprørt pga bivirkningene. Men er jo sikkert en bra medisin egentlig da.

Okay! Vet ikke hva det er jeg, bare tatt liten dose. Sikker placebo :)

Gjest theLove
Skrevet

Okay! Vet ikke hva det er jeg, bare tatt liten dose. Sikker placebo :)

Medisinen virker nok :) Ikke alle som får bivirkninger.

Gjest pysekatt
Skrevet

Medisinen virker nok :) Ikke alle som får bivirkninger.

Ok, tror ikke jeg har hatt bivirkninger.

Gjest theLove
Skrevet

Ok, tror ikke jeg har hatt bivirkninger.

Det er bra da! De virker helt sikkert, var bare jeg som var litt grinete, hehe.

Gjest pysekatt
Skrevet

Det er bra da! De virker helt sikkert, var bare jeg som var litt grinete, hehe.

Åja, skal prøve uten dem uansett. Tror ikke kroppen vil ha dem :)

Gjest theLove
Skrevet

Åja, skal prøve uten dem uansett. Tror ikke kroppen vil ha dem :)

Hvor lenge har du tatt det da?

Gjest pysekatt
Skrevet

Hvor lenge har du tatt det da?

Ca to mnd tror jeg. Har faktisk sovet godt, men mulig det er placebo. Har jo kombinert med cider og da, nhd skrev jo det var greit.

Gjest theLove
Skrevet

Ca to mnd tror jeg. Har faktisk sovet godt, men mulig det er placebo. Har jo kombinert med cider og da, nhd skrev jo det var greit.

At du sover godt tror jeg skyldes medisinen, ikke placebo. Det er helt vanlig å bli søvnig av det!

Cider hver kveld er kanskje ikke bra?

Gjest pysekatt
Skrevet

At du sover godt tror jeg skyldes medisinen, ikke placebo. Det er helt vanlig å bli søvnig av det!

Cider hver kveld er kanskje ikke bra?

Skal ikke drikke cider i kveld for jeg er ikke bra, men har sikkert gjort det for mye. Er så rart at ting plutselig blir fjernt, ble det i dag midt på dagen. Ånei, tenker jeg da...ikke mer av det. Blir redd, men det går vel over :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...