Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg jobber i sommer, men har et par fridager her og der. Jeg lurer på om dere har noen tips til dagsturer jeg kan ta med et barn på to og et halvt år, som hun kan ha glede av?

I passelig kjøreavstand (en time pluss/minus) fra Oslo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror et så lite barn trives best med å være hjemme, ute i hagen, sammen med små venner, en tur på stranden eller i skogen og slike ting. :o)

Skrevet

Lommedalsbanen i Bærum - et lite tog som tar passasjerer et stykke strekning. Google så finner du hvilke dager det går.

Ellers kan jo en tur til stranden være helt ok, eller leke med lekekamerater på en lekeplass, feks ved en barnehage en lør-søn når barnehagen er stengt.

Jeg tror kvalitetstid sammen med den voksne, og evt med andre barn, er mer enn nok for en to-åring.

Skrevet

Jeg tror et så lite barn trives best med å være hjemme, ute i hagen, sammen med små venner, en tur på stranden eller i skogen og slike ting. :o)

Absolutt. Hun har godt av å være hjemme eller i lokalområdet.

Men mor har godt av å se noe annet enn de lokale lekeplassene en gang iblant ;-)

Skrevet

Absolutt. Hun har godt av å være hjemme eller i lokalområdet.

Men mor har godt av å se noe annet enn de lokale lekeplassene en gang iblant ;-)

''Men mor har godt av å se noe annet enn de lokale lekeplassene en gang iblant ;-)''

Her er drømmesvaret ditt (kanskje): Hun vil ha et stort utbytte av en IKEA-tur! Hehe ;-)

Skrevet

''Men mor har godt av å se noe annet enn de lokale lekeplassene en gang iblant ;-)''

Her er drømmesvaret ditt (kanskje): Hun vil ha et stort utbytte av en IKEA-tur! Hehe ;-)

''Her er drømmesvaret ditt (kanskje): Hun vil ha et stort utbytte av en IKEA-tur! Hehe ;-)''

I grunnen synd det er bare en times barneparkering på Ikeas Småland. ;o)

Skrevet

Ha ha.

Det er ikke drømmesvaret mitt, siden jeg ikke har spesielt lyst til å dra på IKEA selv.

Skrevet

Lommedalsbanen i Bærum - et lite tog som tar passasjerer et stykke strekning. Google så finner du hvilke dager det går.

Ellers kan jo en tur til stranden være helt ok, eller leke med lekekamerater på en lekeplass, feks ved en barnehage en lør-søn når barnehagen er stengt.

Jeg tror kvalitetstid sammen med den voksne, og evt med andre barn, er mer enn nok for en to-åring.

Takk for tips. Det høres hyggelig. Hun synes det er spennende med tog.

Skrevet

''Her er drømmesvaret ditt (kanskje): Hun vil ha et stort utbytte av en IKEA-tur! Hehe ;-)''

I grunnen synd det er bare en times barneparkering på Ikeas Småland. ;o)

Jeg mener å huske at de har nedre aldersgrense på 3 år.

Skrevet

Jeg mener å huske at de har nedre aldersgrense på 3 år.

Jeg fleipet bare. :o) Aner forøvrig ikke om det er noen nedre aldersgrense på Småland, men det bør det jo egentlig være - de kan jo ikke ta ansvaret for babyer heller. Øvre grense er 10 år i alle fall.

Skrevet

Jeg fleipet bare. :o) Aner forøvrig ikke om det er noen nedre aldersgrense på Småland, men det bør det jo egentlig være - de kan jo ikke ta ansvaret for babyer heller. Øvre grense er 10 år i alle fall.

Ja, jeg skjønte det, jeg hadde ikke akkurat tenkt å begynne å bruke IKEA som barnehage heller. :-)

Men ballbingen ser morsom ut, da. Kjipt at det er øvre aldersgrense på 10 år, den burde vært 35.

Skrevet

Drøbak :-) Supert lite akvarium (det er ganske stas å se fisk på nært hold; forrige gang jeg hadde med en toåring så mente hun bestemt å kunne se både mammafisker, pappafisker, babyfisker mm). Badestrand i gangavstand fra akvariet. Kafe med stor "hage" med lekeplass for de minste. Også finnes det et tøffetog som kjører rundt i byen.

Skrevet

Drøbak :-) Supert lite akvarium (det er ganske stas å se fisk på nært hold; forrige gang jeg hadde med en toåring så mente hun bestemt å kunne se både mammafisker, pappafisker, babyfisker mm). Badestrand i gangavstand fra akvariet. Kafe med stor "hage" med lekeplass for de minste. Også finnes det et tøffetog som kjører rundt i byen.

Takk for tips!

Skrevet

Ja, jeg skjønte det, jeg hadde ikke akkurat tenkt å begynne å bruke IKEA som barnehage heller. :-)

Men ballbingen ser morsom ut, da. Kjipt at det er øvre aldersgrense på 10 år, den burde vært 35.

''Men ballbingen ser morsom ut, da. Kjipt at det er øvre aldersgrense på 10 år, den burde vært 35.''

45. Minst.

Gjest oppsi
Skrevet

50 :)

brilleslangen
Skrevet

svømmehallen.. Kanskje litt drygt å være der en hel dag, men 2-3 timer går vel fint

Skrevet

svømmehallen.. Kanskje litt drygt å være der en hel dag, men 2-3 timer går vel fint

Ja, det er også en mulighet. Har aldri vært på babysvømming eller noe, så vi har ingen erfaring med svømmehall.

Skrevet

Ha ha.

Det er ikke drømmesvaret mitt, siden jeg ikke har spesielt lyst til å dra på IKEA selv.

''Det er ikke drømmesvaret mitt, siden jeg ikke har spesielt lyst til å dra på IKEA selv.''

Enda en avviker? (Jeg er heller ikke spesielt glad i IKEA (eller shopping i det hele tatt, men jeg har skjønt at jeg er i veldig mindretall)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...