Gå til innhold

Hva svarer man slike mennesker?

Anbefalte innlegg

Gjest winda
Skrevet

Jeg får stadig vekk høre fra en i familien at jeg må slutte med dette tullet og komme meg i jobb. Blir veldig satt ut når jeg sitter i selskap sammen med mange andre og får slike ting slengt etter meg. I morgen må jeg treffe dette mennesket igjen. Hva hadde dere svart i et sånt tilfelle? Hvor lenge bør jeg greie å være høflig og bite slike ting i meg? Er redd jeg sprekker totalt snart.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

5

• cathlin

3

• Dorthe

2

• XbellaX

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Si noe sånt som at han bør passe seg hva han sier til deg ellers ber du alle personlighetene dine komme å ta ham.

Fra spøk til alvor. Det er endel mennesker i denne verden som ikke ble gitt så altfor mye IQ da de kom til denne verden. Slike mennesker er det bortkastet energi å forsøke snakke til fornuft, husk at du må velge dine kamper med omhu, alltid. Du vil møte mange av disse på din vei. Sleng overnevnte setning til ham, og overse ham, han er ikke verdt din tid.

Skrevet

Jeg er så fæl at jeg synes du kan sprekke i morgen jeg hvis vedkommende sier noe. Jeg har funnet meg i så mye sjøl og nå sier jeg ifra hvis det gjentar seg igjen og igjen.

Gjest winda
Skrevet

Jeg er så fæl at jeg synes du kan sprekke i morgen jeg hvis vedkommende sier noe. Jeg har funnet meg i så mye sjøl og nå sier jeg ifra hvis det gjentar seg igjen og igjen.

Ja, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal si. Blir jeg sint er jeg redd jeg sier for mye. Vil jo ikke lage ufred i familien heller, vedkommende kan lage masse styr om noen tråkker han på tærne.

Gjest winda
Skrevet

Si noe sånt som at han bør passe seg hva han sier til deg ellers ber du alle personlighetene dine komme å ta ham.

Fra spøk til alvor. Det er endel mennesker i denne verden som ikke ble gitt så altfor mye IQ da de kom til denne verden. Slike mennesker er det bortkastet energi å forsøke snakke til fornuft, husk at du må velge dine kamper med omhu, alltid. Du vil møte mange av disse på din vei. Sleng overnevnte setning til ham, og overse ham, han er ikke verdt din tid.

Ja, jeg tror faktisk jeg kommer til å spille gal eller noe. Hva om jeg blir helt vill i øynene og begynner å hoppe rundt omkring? :-)

Skrevet

Si at det er bedre med behandling og så jobb, enn han som er i jobb, men åpenbart trenger behandling.

:diplomatisk:

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest alvende
Skrevet

Spør om h*n er ekspert på det som feiler deg? Om h*n er mer kompetent til å vurdere din helsesituasjon enn enn lege eller psykolog med x antall års utdannelse som kjenner deg godt?

Gjest winda
Skrevet

Si at det er bedre med behandling og så jobb, enn han som er i jobb, men åpenbart trenger behandling.

:diplomatisk:

;-)

Med vennlig hilsen

Det gjelder ihvertfall for denne personen...:-)

Skrevet

Ja, jeg tror faktisk jeg kommer til å spille gal eller noe. Hva om jeg blir helt vill i øynene og begynner å hoppe rundt omkring? :-)

Jeg synes du skal skal gå rett i strupen på fyren og si at nå er du så lei av å høre dette her og at du vil ha deg frabedt hans meninger. Be han regelrett holde kjeft. Skal han på død og liv henvende seg til deg får han ha noe konstruktivt å komme med. Og så overser du ham de neste 100 år. Du kommer til å møte mange av denne typen, konfronter- gi klar beskjed- deretter overser du fullstendig, la han holde på å styre så mye han bare orker, han eksisterer ikke lenger for deg.

Skrevet

Ja, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal si. Blir jeg sint er jeg redd jeg sier for mye. Vil jo ikke lage ufred i familien heller, vedkommende kan lage masse styr om noen tråkker han på tærne.

Det er bedre å si noe nå enn å vente til du sier for mye.

Gjest winda
Skrevet

Spør om h*n er ekspert på det som feiler deg? Om h*n er mer kompetent til å vurdere din helsesituasjon enn enn lege eller psykolog med x antall års utdannelse som kjenner deg godt?

Ja, har lyst til å svare noe sånt, men så er det ikke så veldig kjekt at min sykdom skal bli samtaleemne i et selskap. Jeg ønsker ikke at disse menneskene skal vite så mye om meg siden de ikke skjønner så mye, spesielt han ene da. Noen mennesker går det bare ikke an å snakke til fornuft. Dette har jeg forsøkt minst 100 ganger før i andre sammenhenger.

Gjest winda
Skrevet

Det er bedre å si noe nå enn å vente til du sier for mye.

Ja, helt sant. Bedre å slippe ut irritasjonen i små posjoner :-)

Skrevet

Du kan si -Framstillingen din er ikke riktig. eller Det er ikke sant/Det du sier er ikke sant.

Gjest winda
Skrevet

Jeg synes du skal skal gå rett i strupen på fyren og si at nå er du så lei av å høre dette her og at du vil ha deg frabedt hans meninger. Be han regelrett holde kjeft. Skal han på død og liv henvende seg til deg får han ha noe konstruktivt å komme med. Og så overser du ham de neste 100 år. Du kommer til å møte mange av denne typen, konfronter- gi klar beskjed- deretter overser du fullstendig, la han holde på å styre så mye han bare orker, han eksisterer ikke lenger for deg.

Det hadde vært utrolig godt å fått gjort dette. Et stort problem i denne familien, min svigerfamilie, er at de er sort-hvitt nesten alle sammen og holder sammen i tykt og tynt. Jeg risikerer at de snakker seg sammen imot meg og taler bak min rygg i lang tid. Får alltid før eller senere høre hva de har sagt da, av en eller annen. Dette forsurer livet mitt.

Gjest winda
Skrevet

Du kan si -Framstillingen din er ikke riktig. eller Det er ikke sant/Det du sier er ikke sant.

Ja, saklighet varer nok lengst i dette tilfellet.

Skrevet

Det gjelder ihvertfall for denne personen...:-)

Et annet alternativ:

"Jeg diskuterer ikke din helsesituasjon, og jeg ville satt pris på hvis du var oppegående nok til ikke å diskutere min."

Direkte, men ikke ufin.

Med vennlig hilsen

Gjest winda
Skrevet

Et annet alternativ:

"Jeg diskuterer ikke din helsesituasjon, og jeg ville satt pris på hvis du var oppegående nok til ikke å diskutere min."

Direkte, men ikke ufin.

Med vennlig hilsen

Takk for tips, tror det beste er å svare så saklig som mulig ja. Jeg ønsker fred i livet mitt.

Gjest alvende
Skrevet

Ja, har lyst til å svare noe sånt, men så er det ikke så veldig kjekt at min sykdom skal bli samtaleemne i et selskap. Jeg ønsker ikke at disse menneskene skal vite så mye om meg siden de ikke skjønner så mye, spesielt han ene da. Noen mennesker går det bare ikke an å snakke til fornuft. Dette har jeg forsøkt minst 100 ganger før i andre sammenhenger.

Jeg ser den. Noen gir seg desverre aldri.

Litt på siden: En del mennesker har en tendens til å komme med mer eller mindre "gode" råd mot alvorlige sykdommer og plager de egentlig ikke har peiling på. Neste gang noen foreslår en vidunderurt eller en sjelden type løvetann som de har lest om i Norsk Ukeblad eller Hjemmet, og at en dame ble mirakuløst frisk på en uke, da svarer man: Når ble Norsk Ukeblad et vitenskapelig tidsskrift?

Skrevet

Et annet alternativ:

Direkte, men ikke ufin.

Med vennlig hilsen

Hvis du sløyfer "er oppegående nok til", så hiver man ikke mer tenningsveske på bålet.

Gjest winda
Skrevet

Jeg ser den. Noen gir seg desverre aldri.

Litt på siden: En del mennesker har en tendens til å komme med mer eller mindre "gode" råd mot alvorlige sykdommer og plager de egentlig ikke har peiling på. Neste gang noen foreslår en vidunderurt eller en sjelden type løvetann som de har lest om i Norsk Ukeblad eller Hjemmet, og at en dame ble mirakuløst frisk på en uke, da svarer man: Når ble Norsk Ukeblad et vitenskapelig tidsskrift?

Du har et godt poeng her :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...