Gå til innhold

Hvorfor er det slik

Gjest Ønsker ikke å mase men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

at noen får både 2 og 3 svar på samme dag, mens andre ikke får svar i det hele tatt? Lønner det seg å mase her?

Gjest alvende
Skrevet

Noen ganger kan det lønne seg å mase, hvis det går flere dager og du veldig gjerne skulle hatt svar. Da hender det at man får det. Men stort sett tror jeg det er ganske tilfeldig om du får svar eller ikke. En periode kan du få flere svar på kort tid, andre ganger ikke. Kvaliteten på spørsmålene har sikkert også noe å si.

Skrevet

Noen ganger kan det lønne seg å mase, hvis det går flere dager og du veldig gjerne skulle hatt svar. Da hender det at man får det. Men stort sett tror jeg det er ganske tilfeldig om du får svar eller ikke. En periode kan du få flere svar på kort tid, andre ganger ikke. Kvaliteten på spørsmålene har sikkert også noe å si.

Men jeg spør bare når jeg trenger det og slenger ikke ut spørsmål i hytt og pine bare for å spørre. Da får jeg heller greie meg uten svar.

Skrevet

Det avhenger av hva du spør om, om spm er besvart 100 ganger før, om du skriver en overskrift som noenlunde dekker det du skal ta opp, om det er "dagbok-innlegg".

Gjest Jeg ønsker ikke å mase men...
Skrevet

Det avhenger av hva du spør om, om spm er besvart 100 ganger før, om du skriver en overskrift som noenlunde dekker det du skal ta opp, om det er "dagbok-innlegg".

Javel, men det virker ikke slik.

Gjest Jeg ønsker ikke å mase men...
Skrevet

Skrevet

Hvis det er svar fra NHD du savner, så kan du sikkert enten reformulere spørsmålet ditt eller evt. spørre om han har anledninge til å svare på det gamle spørsmålet og legge ved link til dette.

Forøvrig så er det vel ikke slik at svar deles ut etter rettferdighetsprinsippet, mer etter en mengde andre mer eller mindre tilfeldige faktorer. Noen spørsmål er også mer relevante for en psykiater å svare på enn andre spørsmål.

Hvis du tenker på svar fra andre brukere av dol, så vil tilfeldighet spille inn her også, i tillegg til hvorvidt det du skriver fenger andre.

Prøv på nytt hvis du trenger svar :-)

Skrevet

Bladd litt tilbake for å sjekke, det er en knapp håndfull innlegg som ikke er besvart. Dessverre blir det endel spam på dette forumet som tar bort fokuset på de viktige innleggene, råder deg derfor til å legge det inn på nytt dersom det er noe du ønsker svar på.

Skrevet

Hvis det er svar fra NHD du savner, så kan du sikkert enten reformulere spørsmålet ditt eller evt. spørre om han har anledninge til å svare på det gamle spørsmålet og legge ved link til dette.

Forøvrig så er det vel ikke slik at svar deles ut etter rettferdighetsprinsippet, mer etter en mengde andre mer eller mindre tilfeldige faktorer. Noen spørsmål er også mer relevante for en psykiater å svare på enn andre spørsmål.

Hvis du tenker på svar fra andre brukere av dol, så vil tilfeldighet spille inn her også, i tillegg til hvorvidt det du skriver fenger andre.

Ja, denne gangen var jeg interessert i et svar fra psykiateren. Jeg mener spørsmålet mitt var lettfattelig og ønsker ikke stille det på nytt. Jeg ønsker ikke for mye "styr" rundt spørsmålet mitt og derfor ikke svar fra andre dolere akkurat nå, Derfor plager det meg ikke at andre ikke har svart. Men jeg godtar forklaringen din. Virker bare som det er den faste kjerne og de som maser mest som blir svart, men det er kanskje urettferdig og tenke slik.

Gjest Forskjell på folk
Skrevet

Det er opp til nhd å svare på de spørsmålene han vil, for all del.

Men du er vel enig i at det er noe skeiv fordeling her?

Skrevet

Ja, denne gangen var jeg interessert i et svar fra psykiateren. Jeg mener spørsmålet mitt var lettfattelig og ønsker ikke stille det på nytt. Jeg ønsker ikke for mye "styr" rundt spørsmålet mitt og derfor ikke svar fra andre dolere akkurat nå, Derfor plager det meg ikke at andre ikke har svart. Men jeg godtar forklaringen din. Virker bare som det er den faste kjerne og de som maser mest som blir svart, men det er kanskje urettferdig og tenke slik.

Tror jeg hadde lagt inn et kort spørsmål med link til det opprinnelige innlegget.

Skrevet

Det er opp til nhd å svare på de spørsmålene han vil, for all del.

Men du er vel enig i at det er noe skeiv fordeling her?

''Men du er vel enig i at det er noe skeiv fordeling her?''

Ja, men jeg tror ikke det har med "favorisering" å gjøre, mer med at enkelte spørsmål er enten kjappere å svare på, mer interessante eller har blitt stilt på dager hvor nhd det har god tid.

Gjest Forskjell på folk
Skrevet

''Men du er vel enig i at det er noe skeiv fordeling her?''

Ja, men jeg tror ikke det har med "favorisering" å gjøre, mer med at enkelte spørsmål er enten kjappere å svare på, mer interessante eller har blitt stilt på dager hvor nhd det har god tid.

Enig med deg: "favorisering" har ikke noe med dette gjøre.

Sånn er "spillets regler". Ingen har krav på å bli besvart (av noen). Det er bare synd at noen som venter veldig på fagsvar, ikke får det, mens det til enhver tid er noen gjengangere her som tar veldig mye plass...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...