Gå til innhold

Har jeg overreagert? Del 2

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg fikk telefon fra politiet i dag.

Marit og hennes mor (min forhenværende bestevenninne) hadde vært der for å anmelde meg for trusler og sjikane.

Som betjenten sa var det ikke noe å anmelde siden dette ikke hadde forekommet fra min side.

Men! Marit hadde sittet og grått hos politiet og sagt at jeg skyldte henne mange tusen kroner i for mye betalt strøm, som jeg nektet å betale tilbake.

Betjenten ba meg betale henne pengene uten å lage vanskeligheter ut av det siden Marit hadde ADHD og var svært nedbrutt.

Jeg forklarte betjenten at Marit har egen strømmåler i leiligheten og betaler utrfa eget forbruk. Betjenten ble stille i telefonen og sa at jeg kunne glemme hele saken.

Uansett, Marit er galere enn jeg har trodd.

Og jeg stusser også over at politiet "tar" slike saker.

Jeg venter spent på neste krumspring.

Det skal bli en enorm lettelse å få Marit ut av huset.

Tenk at min bestevenninne også var med til politiet!!

Jeg begynner å kjenne at dette ikke lenger gjør vondt, altså å miste henne som venn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Jeg synes politiet har behandlet dette korrekt. De får inn opplysninger fra en part, de sjekker det med den annen part. Deretter gjør de en vurdering, og i denne saken ble det hele henlagt på 10 sekunder.

2. Din leieboer og hennes mor har med dette vist sitt "sanne jeg", og det blir lett for deg å avskrive dem.

3. Du har fått en erfaring som høyst sannsynlig gjør deg litt mindre naiv ift hvem en skal forsøke å hjelpe.

marlenexxx27
Skrevet

"Betjenten ba meg betale henne pengene uten å lage vanskeligheter ut av det siden Marit hadde ADHD"

Denne herlige setningen fikk meg til å spontant kreere følgende vits: Har du hørt om den psykiatriske pasienten som fikk adhd-diagnose, men som insisterte på en "second opinion" da han var overbevist om at dette var feil og at den korrekte diagnosen var dyssosial personlighetsforstyrrelse?!

HAHAHAHAHA!!!

Som adhd-eren stadig sier "Det var ikke meg, det var adhd-en som gjorde det!"

Skrevet

Du har alt ditt på det tørre og har ingenting å frykte fra politiet, heldigvis. :o)

Kryss bare fingrene for at hun virkelig flytter ut...

Gjest Kayia
Skrevet

Se der ja, politiet henla på grunnlag av din opplysning, godt. Du har vist deg tøff og sterk i dette, og du har fått vite at en person du trodde var din venn er det stikk motsatte. Nyttige dager - vær stolt av hvordan du har greit å håndtere dette :)

Skrevet

Phu, slitsom utvikling.

Håper du får et roligere dramafriere liv i september!

Gjest oppfør deg
Skrevet

"Betjenten ba meg betale henne pengene uten å lage vanskeligheter ut av det siden Marit hadde ADHD"

Denne herlige setningen fikk meg til å spontant kreere følgende vits: Har du hørt om den psykiatriske pasienten som fikk adhd-diagnose, men som insisterte på en "second opinion" da han var overbevist om at dette var feil og at den korrekte diagnosen var dyssosial personlighetsforstyrrelse?!

HAHAHAHAHA!!!

Jeg er lei av folk som bruker diagnosen sin som unnskyldnig for all mulig dårlig oppførsel. Like lei er jeg av advokater som prøver å bruke diagnosen(e) til klienten for at de skal slippe straff for drap o.l.

"Det var ikke meg, det var diagnosen min!"

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Phu, slitsom utvikling.

Håper du får et roligere dramafriere liv i september!

Ja det håper jeg. Det kan vel ikke bli værre?

Kjenner jeg er sliten selv om jeg har hatt ferie.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Se der ja, politiet henla på grunnlag av din opplysning, godt. Du har vist deg tøff og sterk i dette, og du har fått vite at en person du trodde var din venn er det stikk motsatte. Nyttige dager - vær stolt av hvordan du har greit å håndtere dette :)

Tusen, tusen takk!

Jeg skal skrive ut begge trådene og gi dem til psykologen når hun er hjemme fra ferie.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du har alt ditt på det tørre og har ingenting å frykte fra politiet, heldigvis. :o)

Kryss bare fingrene for at hun virkelig flytter ut...

Det føles ganske spesielt å ha politiet på tråden uansett.Men som du sier, de gjennomskuet Marit og mora.

Marit driver faktisk å pakker!!!! Kanskje hun flytter før tiden!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

HAHAHAHAHA!!!

Fyttikatta, noe av det værste jeg vet også.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg er lei av folk som bruker diagnosen sin som unnskyldnig for all mulig dårlig oppførsel. Like lei er jeg av advokater som prøver å bruke diagnosen(e) til klienten for at de skal slippe straff for drap o.l.

"Det var ikke meg, det var diagnosen min!"

Helt enig. Mora til Marit har et over gjennomsnittet kraftig temperamemnt. Hun bruker det som unskyldning når hun har skjelt ut og kranglet med folk at hun har ADHD.

Jeg kommer forøvrig ikke bli venn med henne igjen. For mye stygt er sagt og tragiske ting er gjort. At de ikke skjønner at de driter seg ut.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

1. Jeg synes politiet har behandlet dette korrekt. De får inn opplysninger fra en part, de sjekker det med den annen part. Deretter gjør de en vurdering, og i denne saken ble det hele henlagt på 10 sekunder.

2. Din leieboer og hennes mor har med dette vist sitt "sanne jeg", og det blir lett for deg å avskrive dem.

3. Du har fått en erfaring som høyst sannsynlig gjør deg litt mindre naiv ift hvem en skal forsøke å hjelpe.

1. Helt enig!

2. Riktig. Etter trådene her på dol kjenner jeg at det ikke blir vanskelig å avskrive henne som venn.

3. Jeg skammer meg for å ha gått inn i denne galskapen med åpne øyne. Jeg burde visst at ting kunne skje. Det var det magefølesen fortalte meg. Som jeg overså.

Gjest oppfør deg
Skrevet

Helt enig. Mora til Marit har et over gjennomsnittet kraftig temperamemnt. Hun bruker det som unskyldning når hun har skjelt ut og kranglet med folk at hun har ADHD.

Jeg kommer forøvrig ikke bli venn med henne igjen. For mye stygt er sagt og tragiske ting er gjort. At de ikke skjønner at de driter seg ut.

At det "vennskapet" er nok ikke mye å sørge over. Bra du har reagert som du har, helt riktig gjort! :-)

Skrevet

Du verden. Marit og mamsen fornekter seg ikke.

Flott at du hadde plassert fornuft og ansvar før politiet ringte.

Vær stolt av deg selv! Håper disse personene snart er ute av livet ditt.

mvh

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du verden. Marit og mamsen fornekter seg ikke.

Flott at du hadde plassert fornuft og ansvar før politiet ringte.

Vær stolt av deg selv! Håper disse personene snart er ute av livet ditt.

mvh

Ja, snart er de ute av livet mitt. De driver faktisk og flytter nå. Gudskjelov.

Samtidig føler jeg at disse problemene mine blir små sett i lys av de siste døgns hendelser.

Og innimellom er det greit å få satt ting i perspektiv.

Selv om det er trist å miste en venn. Men hun har nok ikke vært en ordentlig venn.

Skrevet

Ja, snart er de ute av livet mitt. De driver faktisk og flytter nå. Gudskjelov.

Samtidig føler jeg at disse problemene mine blir små sett i lys av de siste døgns hendelser.

Og innimellom er det greit å få satt ting i perspektiv.

Selv om det er trist å miste en venn. Men hun har nok ikke vært en ordentlig venn.

Godt at de flytter. Gratulerer!

Vi er nok mange som får satt ting i litt perspektiv disse dagene.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...