Gå til innhold

Å ikke kontakte venner først

Anbefalte innlegg

Gjest theLove
Skrevet

Jeg har merket med meg selv at selv om jeg vil finne på noe med venner, så tar jeg sjeldent kontakt fordi jeg tenker at hvis de ikke allerede har tatt kontakt, så er de lei av meg. Så jeg venter alltid til de tar kontakt. Da slipper jeg å være redd for at de sier ja til å bli med på ting, uten at de egentlig vil det.

Men kan dette føre til at de slutter å ta kontakt?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Men kan dette føre til at de slutter å ta kontakt?''

Klart det, de tror jo kanskje det samme som deg! Hun tar aldri kontakt, så muligens liker hun oss ikke...

Gjest theLove
Skrevet

Hva tror du selv?

Kanskje de sitter og tenker at de tar for mye kontakt uten at jeg gjør det? Men jeg er paranoid så jeg tenker at det er noe galt med meg når de ikke tar kontakt.

Gjest theLove
Skrevet

Klart det, de tror jo kanskje det samme som deg! Hun tar aldri kontakt, så muligens liker hun oss ikke...

Huff ja. Men hvordan kan man vite om en person blir glad for å få en telefon, eller om personen er lei av å være med meg?

Skrevet

Kanskje de sitter og tenker at de tar for mye kontakt uten at jeg gjør det? Men jeg er paranoid så jeg tenker at det er noe galt med meg når de ikke tar kontakt.

Jeg er overbevist om at du vet svaret selv på en god del av de spørsmålene du stiller her inne. Hva oppnår du da med å poste innleggene?

hidi, the scorpion
Skrevet

Huff ja. Men hvordan kan man vite om en person blir glad for å få en telefon, eller om personen er lei av å være med meg?

med litt innsikt i den menneskelige natur, så tror jeg du kan høre det på stemmen og hva de sier. Ikke forveksle det med en stresset, opptatt person i andre enden av tråden, men da vil de sannsynligvis be deg ringe tilbake eller de ringer deg senere;)

Gjest theLove
Skrevet

Jeg er overbevist om at du vet svaret selv på en god del av de spørsmålene du stiller her inne. Hva oppnår du da med å poste innleggene?

Sorry, skal ikke gjenta seg.

Gjest theLove
Skrevet

med litt innsikt i den menneskelige natur, så tror jeg du kan høre det på stemmen og hva de sier. Ikke forveksle det med en stresset, opptatt person i andre enden av tråden, men da vil de sannsynligvis be deg ringe tilbake eller de ringer deg senere;)

Ja, jeg er kanskje bare redd for å merke noe sånt på de. Da blir det enklere å ikke ta kontakt liksom.

Skrevet

Kanskje vennene dine sitter og tenker akkurat det samme? At du tar jo aldri kontakt lenger og det er sikkert fordi du er lei av dem.

Gjest theLove
Skrevet

Kanskje vennene dine sitter og tenker akkurat det samme? At du tar jo aldri kontakt lenger og det er sikkert fordi du er lei av dem.

Ja, det kan godt hende. Håper ikke de tenker sånn da men.

Skrevet

Ja, det kan godt hende. Håper ikke de tenker sånn da men.

Hvorfor tenker du sånn selv da?

Gjest theLove
Skrevet

Hvorfor tenker du sånn selv da?

Tror det er fordi jeg er så redd for å miste de få vennene jeg har, at jeg er redd for at de blir lei av meg.

Skrevet

Helt klart. Vennskap er som en sti som må tråkkes begge veier for å holdes vedlike. "

Hvis det var jeg som alltid tok kontakt så hadde jeg lurt på om personen egentig hadde lyst til å være sammen med meg eller hadde nok med sitt.

Gjest theLove
Skrevet

Helt klart. Vennskap er som en sti som må tråkkes begge veier for å holdes vedlike. "

Hvis det var jeg som alltid tok kontakt så hadde jeg lurt på om personen egentig hadde lyst til å være sammen med meg eller hadde nok med sitt.

Ok, jeg skal prøve å ringe en venn i dag :)

Gjest Modern77
Skrevet

Klart det, det kan jo være at de tenker det samme som deg,

og når du ikke tar kontakt så tror de at du ikke er interessert i kontakt med de,

så da vil de la deg være i fred og regner med du tar kontakt når du er interessert...

Ond sirkel dette. Du tar ikke kontakt for du tror de ikke vil ha kontakt, de tar ikke kontakt fordi de ser at du ikke tr kontakt og tror derfor du ikke er interessert.

En av dere må bite i det sure eple og ta kontakt.

Hvis de absolutt ikke vil bli med på noe så finner de i alle fall på en hvit løgn i det minste.

Tror de bare blir glad jeg om du spør om de vil bli med på noe. Du har ikke noe å tape på å spørre de i alle fall, heller mer å tape på å ikke ta kontakt med de. Da mister du nok alle dine venner. Gjensidig kontakt er viktig, men ikke vent på at de sier hei først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...