Gå til innhold

Flere skudd avfyrt på Utøya i Buskerud

Anbefalte innlegg

megler Smekk

''Øyenvitner forteller til VG Nett at en mann utkledd som politimann har løsnet flere skudd på Utøya i Buskerud.

VG Nett har snakket med en av de som befant seg på Utøya, hvor det pågår et AUF-arrangement med over 700 personer.

- Vedkommende legitimerte seg som politimann da han skulle fraktes ut til øya. Han opplyste at det dreide seg om en rutinesjekk i forbindelse med terrorangrepet i Oslo, forteller øyenvitnet til VG Nett.

- Det er en kritisk og alvorlig situasjon på Utøya, bekrefter Jens Stoltenberg til TV 2.''

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080590

Fortsetter under...

megler Smekk

Sky News melder også: "Attac on childen's summercamp in Norway".

Jeg begynner seriøst å blir redd jeg altså!

Ja, jeg og.

Aftenposten melder nå:

''Aftenposten.no har vært i kontakt med Tove Knudsen som har en 14 år gammel sønn som deltar på Aufs sommerleir. Hun forteller at sønnen og tre kamerater så vidt hadde tatt seg inn til fastlandet da det ble løsnet skudd.

- Så ringer sønnen min meg helt hysterisk. Det hadde kommet en person til Utøya som skyter. Personer skal være truffet. Masse folk ligger i vannet og forsøker å svømme til fastlandet, forteller Knudsen.''

Ja, jeg og.

Aftenposten melder nå:

''Aftenposten.no har vært i kontakt med Tove Knudsen som har en 14 år gammel sønn som deltar på Aufs sommerleir. Hun forteller at sønnen og tre kamerater så vidt hadde tatt seg inn til fastlandet da det ble løsnet skudd.

- Så ringer sønnen min meg helt hysterisk. Det hadde kommet en person til Utøya som skyter. Personer skal være truffet. Masse folk ligger i vannet og forsøker å svømme til fastlandet, forteller Knudsen.''

TV2 meldte i stad at de hadde hatt kontakt med en person (fastboende? Hytteboer? Ikke AUF'er i alle fall) spm meldte om flere _skuddsalver_ for svært kort tid siden, altså kanskje etter den første skytingen...

hidi, the scorpion

TV2 meldte i stad at de hadde hatt kontakt med en person (fastboende? Hytteboer? Ikke AUF'er i alle fall) spm meldte om flere _skuddsalver_ for svært kort tid siden, altså kanskje etter den første skytingen...

Går det virkelig an? Skyting mot barn.

Kan det bli verre.

Annonse

Vitner melder om at fem stk er skytt på Utøya.

megler Smekk

Wow. Og folk svømmer i panikk vekk har det også stått...ikke helt ufarlig det heller.

Dette blir bare værre og værre.

''SISTE: Ambulansene får ikke kjørt inn fordi det fortsatt skytes''

''En kilde sendte følgende melding til Dagbladet for et par minutter siden: «Skytingen pågår fortsatt, og vi må løpe fra sted til sted».

Fylkessekretær Adrian Pracon sier til Varden at fire personer er skutt og drept.''

http://www.dagbladet.no/2011/07/22/nyheter/utoya/terror/oslo/17415425/

Annonse

7 drept nå, på Utøya melder tv2. Uff så fælt.

Nei, nå tror jeg du surrer - de sa jo nettopp på NRK at de hadde funnet 7 omkomne og 2 hardt skadde i regjeringsbygget.

Fire skutt (vet ikke om de er omkommet eller skadet) på Utøya ifølge TV2 på nett.

Nei, nå tror jeg du surrer - de sa jo nettopp på NRK at de hadde funnet 7 omkomne og 2 hardt skadde i regjeringsbygget.

Fire skutt (vet ikke om de er omkommet eller skadet) på Utøya ifølge TV2 på nett.

TV2 surret. De meldte om7 på Utøya, men sa nå at det visstnok var sammenlagt Oslo & Utøya.

Neida, jeg referer bare. Tv2 meldte 7 på Utøya. Først NÅ sier de at dette var feil. 7 tilsammen både i oslo og på utøya.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...