Gå til innhold

Håper Oslofolk følger politiets råd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest speachless

Tror dere Majorstua og frogner er trygge steder?

Er det mulig å komme meg noe sted med offentlig transport i dag? Hele familien min er bortreist. n venninne bor på ekeberg. Jeg regner med at det er umulig å få tak i taxi dag?

Er det mulig å komme meg noe sted med offentlig transport i dag? Hele familien min er bortreist. n venninne bor på ekeberg. Jeg regner med at det er umulig å få tak i taxi dag?

Du har, på generell basis, langt større sjanse for å dø i trafikken, enn noe annet.

Både Majorstuen og Frogner er jo langt fra sentrum.

Fra www.trafikanten.no

"Trikk fra vest snur ved Solli; trikk fra øst snur ved Jernbanetorget. "

Ta T-banen (kjører normalt) fra Majorstuen til Oslo S, og ta f. eks. trikk 19 videre opp mot Ekeberg.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

Det aner jeg dessverre ikke. Tror du er tryggest i hjemmet ditt.

Klen fra

Annonse

Gjest Jacoba

Trikk 19 kan tas i retning Ekeberg som Sør sier, det kan også trikk 18. Ellers buss nr 74 (Går fra Vika, i samme gate om Sandnes Sparebank, kl hel og halv) og buss nr 34 fra Jernbanetorget utenfor hovedinngangen til Byporten.

Gjest speachless

Trikk 19 kan tas i retning Ekeberg som Sør sier, det kan også trikk 18. Ellers buss nr 74 (Går fra Vika, i samme gate om Sandnes Sparebank, kl hel og halv) og buss nr 34 fra Jernbanetorget utenfor hovedinngangen til Byporten.

Er det trygt å dra til Jernbanetorget ? Vil de ikke ha folk ut av sentrum? men på den positive siden så blir det vel nok med sitteplasser.

Hvordan er det å kjøre bil i oslo?

Gjest Jacoba

Er det trygt å dra til Jernbanetorget ? Vil de ikke ha folk ut av sentrum? men på den positive siden så blir det vel nok med sitteplasser.

Jeg vet ikke dessverre, kanskje Jernbanetorget ikke er stedet nei. :-( Kanskje det er like greit å bevege seg utover på frogner og ta inn på et hotell? Jeg befinner meg helt på andre siden av byen, kjenner ikke så godt til Vestsiden.

Gå av på Grønland T-bane, og ta trikk 19 (hvis det er dit du skal) ved Bussterminalen eller Munkegata. Ikke mange minuttene å gå.

Med vennlig hilsen

Bli der du er og da er jeg ganske sikker på at du er trygg :-)

Tror man skal unngå å bevege seg utendørs - og du er jo ikke direkte i sentrum.

Hvis du synes det er skummelt å være alene så ring på hos en nabo. Man skal unngå å bruke mobilnettet.

Gjest speachless

Bli der du er og da er jeg ganske sikker på at du er trygg :-)

Tror man skal unngå å bevege seg utendørs - og du er jo ikke direkte i sentrum.

Hvis du synes det er skummelt å være alene så ring på hos en nabo. Man skal unngå å bruke mobilnettet.

'' Man skal unngå å bruke mobilnettet.

''

Hvorfor?

Det er en gammel leiegård. Kanskje de har et bomberom her?

''

Hvorfor?

Slik at de som trenger det kan komme gjennom. Kan du ikke bare holde deg hjemme og heller bruke pcn for å kontakte andre?

Annonse

''

Hvorfor?

Du trenger ikke sette deg i noe bomberom. Du er ikke i noen fare, så ta det med ro. Lytt til noe musikk, eller gjør noe slik at du slapper av.

Med vennlig hilsen

Gjest speachless

Fordi det er en hjelpeaksjon på gang og mye som skal koordineres av hjelpemannskaper , politi osv. Da trenger de linjenettet.

ok, tenkte ikke så langt..

Får håpe ikke nettet kollapser da. Ikke kan jeg dra noe sted, ikke kan jeg ringe noen,,,,

ok, tenkte ikke så langt..

Får håpe ikke nettet kollapser da. Ikke kan jeg dra noe sted, ikke kan jeg ringe noen,,,,

Det går fint både å dra til Ekeberg (trikkene går som normalt, bare ikke gjennom sentrum) og T-banen går som normalt.

Jeg har ikke sett noe sted at du ikke kan bruke telefonen, men det er sikkert greit at du ikke sitter og snakker i timesvis.

Du er ikke i fare, så det går nok bra.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...