Gå til innhold

frykter nå vår egen sikkerhet.vurderer å flytte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå når terror har kommet til oss, så får det en til å tenke endel... Jeg har vel egentlig ventet på at det skulle komme noe her også, med tanke på trusselen som har endret seg, etter at vi har deltatt i ulike ting, men det ble noe annet når det likevel skjedde...

Jeg har flere barn, å dette får meg til å tenke på de, og sikkerheten rundt oss, om det skulle skjedd noe rundt oss.

Derfor lurer jeg nå på om noen her vet hvor vi kan finne ut hvilken risiko ting rundt oss har?

Vi bor nær kårstø anlegget ved Haugesund, å det har jeg hørt at er høyt oppe på internasjonale terrormål, hva skjer om det går i lufta? hvor langt vil en sånn eksplosjon rekke, vil en trykkbølge etter noe sånn stoppe når den møter fjell, eller bare fortsette på andre siden av fjellet?

vet vi ikke kan gå å være redde for alt mulig,men siden akuratt dette stedet er høyt oppe på internasjonale terrormål, så er det ikke kjekt å være i nærheten av det, dersom noe skulle skje... ønsker å eliminere risikoen rundt mine barn, etter å ha sett hva som har skjedd det siste døgnet, det er bare helt ufattelig at noen kan gjøre noe sånt mot medmennesker..:(

Skrevet

Du kan jo ikke tenke slik, da blir jo alt farlig og ingen sted trygt. Dette er landet vårt, det tilhører oss, ikke ekstremister i den ene eller andre retningen.

Gjest Jacoba
Skrevet

Det kommer ikke an på stedet men menneskene. Og koko mennesker vil det alltid finnes, alle mulige steder, dessverre.

Gjest Høstløv
Skrevet

Trussel om terror er ikke noe vi kan flytte fra, det er dessverre blitt en realitet også i vår lille fredelige avkrok av verden.

Hvem skulle ha trodd at en fredelig liten idyllisk øy i Tyrifjorden skulle bli åsted for en slik skrekkelig massakre?

Skrevet

''ønsker å eliminere risikoen rundt mine barn, etter å ha sett hva som har skjedd det siste døgnet, det er bare helt ufattelig at noen kan gjøre noe sånt mot medmennesker..:(

''

Det skulle vel alle ønsket. Dessverre er det ikke mulig.

Men vi får ha i bakhodet at risikoen for å utsettes for terrorhandlinger fortsatt er svært liten.

mvh

Gjest trives i huttiheita
Skrevet

For å si det sånn så er en av grunnene til at jeg aldri flytta til Oslo da jeg var yngre - frykt for terror. Jeg så på Oslo som et yndet mål, det er hovedstaden, med slottet, regjeringen osv...

Selvsagt er det minimale sjanser for det,

men føler meg tryggere på et lite ubetydelig sted. Hvem bryr seg om lille gokk ute i huttiheita liksom.

Men folk skal ikke bli redde og la dette knekke en. Sies jo at lynet ikke slår ned to steder. Nå har de tatt gjerningsmannen. Kan slikt skje igjen? Jo...

men vi lar de vinne om vi stikker av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...