Gå til innhold

Bortkastet å bruke Efexor?

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har ikke tatt denne medisinen på en og en halv uke.

Jeg har INGEN seponeringssymptomer.

Betyr det at medisinen ikke har virket?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det betyr at du hører til det flertallet vi hører så lite fra :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nei, det betyr at du hører til det flertallet vi hører så lite fra :-)

Gosh. Ikke bare noen,men faktisk flertallet altså.

Etter det jeg har lest og hørt virker det jo som om det er betydelig lettere å slutte med heroin enn å slutte med Efexor. Synd.

Gjest winda
Skrevet

Etter det jeg har lest og hørt virker det jo som om det er betydelig lettere å slutte med heroin enn å slutte med Efexor. Synd.

Vi hører jo sjelden om de som det går bra med og dette er veldig synd. Det skremmer sikkert veldig mange ifra å ta imot, medisinsk behandling. Personlig har jeg aldri kjent noen ting når jeg har seponert medisiner, annet enn at sykdommen har kommet tilbake da.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har sikkert hatt et tresifret antall pasienter på Efexor, og jeg kan ikke huske en eneste som har hatt mer enn meget moderate seponeringssymptomer.

Det virkelig store problemet etter seponering er tilbakefall.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Vi hører jo sjelden om de som det går bra med og dette er veldig synd. Det skremmer sikkert veldig mange ifra å ta imot, medisinsk behandling. Personlig har jeg aldri kjent noen ting når jeg har seponert medisiner, annet enn at sykdommen har kommet tilbake da.

Bra! Som du sier, vi hører for lite om de positive sidene.

Jeg skal fortsette med Efexor.

Jeg fikk isjias og en medisin som het Tramadol. Jeg leste på pakningsvedlegget at medisinen kan gi kramper ved bruk av bl.a. Efexor lignende medisin. Derfor sluttet jeg med medisinen.

Har nå så lite smerter at jeg kan kutte ut Tramadol.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har sikkert hatt et tresifret antall pasienter på Efexor, og jeg kan ikke huske en eneste som har hatt mer enn meget moderate seponeringssymptomer.

Se svar til winda.

Gjest winda
Skrevet

Bra! Som du sier, vi hører for lite om de positive sidene.

Jeg skal fortsette med Efexor.

Jeg fikk isjias og en medisin som het Tramadol. Jeg leste på pakningsvedlegget at medisinen kan gi kramper ved bruk av bl.a. Efexor lignende medisin. Derfor sluttet jeg med medisinen.

Har nå så lite smerter at jeg kan kutte ut Tramadol.

Det er bra. Det finnes jo mange andre AD også som du sikkert kan prøve. Lykke til :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det er bra. Det finnes jo mange andre AD også som du sikkert kan prøve. Lykke til :-)

Takk. Men jeg fortsetter med Efexor nå som jeg vet at den har virket, i følge NHD.

Det er den eneste jeg har forsøkt som fungerer.

Sool1365380740
Skrevet

hadde en del seponeringsymptomer. Men det gikk over etter et par uker. Men nå etter under 2 mnd.Stort tilbakefall :(

Gjest Psyk av alt
Skrevet

hadde en del seponeringsymptomer. Men det gikk over etter et par uker. Men nå etter under 2 mnd.Stort tilbakefall :(

Du skal begynne med Efexor igjen, eller?

Gjest Bare tull det meste.
Skrevet

Jeg bruker også efexor og har hørt det samme. alle som ikke greier å slutte med alt annet her i livet sier det samme om sine "utfordringer" som sukkeravhengighet, røyking, gambling mm. det er bare tull alt sammen. Det er relativt lett å slutte å røyke eller slutte med for mye sukker. Det er krevende i starten men går helt fint hvis man har bestemt seg og lagt en plan. Har selv sluttet med begge deler, pluss B preparater. Men all denne demoniseringen skremmer folk fra å prøve.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg bruker også efexor og har hørt det samme. alle som ikke greier å slutte med alt annet her i livet sier det samme om sine "utfordringer" som sukkeravhengighet, røyking, gambling mm. det er bare tull alt sammen. Det er relativt lett å slutte å røyke eller slutte med for mye sukker. Det er krevende i starten men går helt fint hvis man har bestemt seg og lagt en plan. Har selv sluttet med begge deler, pluss B preparater. Men all denne demoniseringen skremmer folk fra å prøve.

Ja, jeg tror du har rett.

det som er synd, som blir nevnt i tråden er at folk blir skremt og ikke begynner med medisin de har bruk for.

Sool1365380740
Skrevet

Du skal begynne med Efexor igjen, eller?

skal begynne på noe annet håper jeg. Ble så veldig fjern av efexor. (om det var den da)

Så venter på time for å finne ut av medisineringen... Hvorfor slutta du om det fungerte fint for deg?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

skal begynne på noe annet håper jeg. Ble så veldig fjern av efexor. (om det var den da)

Så venter på time for å finne ut av medisineringen... Hvorfor slutta du om det fungerte fint for deg?

Fordi jeg måtte bruke tramadol smertestillende pga isjias. Og det gjorde at epilepsien min ble værre. Dårlig kombinasjon med efexor. Så tenkte jeg skulle være lur og slutte med efexor en kort stund til isjiasen ga seg fordi efexor sammen med tramadol ga enda mer kramper. Vært hos legen i dag og fått paralgin forte i steden og begynt med efexor igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...