Gå til innhold

Prolaktin - NHD

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Du skrev som svar til Milky Woman for ei stund tilbake at det ikke var bra å gå med forhøyet prolaktin over tid. Jeg har hatt melkeproduksjon sammenhengende siden 2009 nå... Fødte i Mai 2009, ammet til Januar 2010, begynte med Solian og har siden hatt melk i brystene. Jeg fikk mensen igjen etter fødselen, men har ikke hatt siden November 2010 nå.

Burde jeg slutte å ta Solian?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ingen som fraråder kvinner å få mange barn. De fleste kvinner med mange barn har gått med forhøyet prolactin i mange år.

Langvarig forhøyet prolactin kan gi økt tendens til osteoporose. Foreløpig er det ingen fare for deg, men dette må etterhvert diskuteres med din psykiater der dere veier fordeler og ulemper mot hverandre.

Gjest sangsol
Skrevet

Mange ammer barna lenge nå til dags. Jeg har ammet mine i tilsammen 4-5 år.... og har sikkert derfor gått _lenge_ med høyt prolactin nivå.

Anbefalingene fra WHO er visstnok å amme 3 år (?). Hvordan kan de anbefale noe slikt om det er "farlig" å ha "melkehormon" i kroppen?

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er ingen som fraråder kvinner å få mange barn. De fleste kvinner med mange barn har gått med forhøyet prolactin i mange år.

Langvarig forhøyet prolactin kan gi økt tendens til osteoporose. Foreløpig er det ingen fare for deg, men dette må etterhvert diskuteres med din psykiater der dere veier fordeler og ulemper mot hverandre.

Fra det ene til det andre, støtter du webmasters sletting?

For 95 % av oss, så var det grusomt gjort.

Gjest kokosko
Skrevet

Ja, jeg støtter slettingen.

Gjest kokosko
Skrevet

Sorry, leste bare 100 nyeste og så ikke at spm var stillet til Nhd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...