Gå til innhold

Tror du Breivik angrer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjøkeniburet

Nei, ikke enda.

Men når dopet begynner å avta oppe i det syke hodet hans, så kansje han begynner å tenke litt.

I manifestet så har han i detaljer beskrevet hva som kom til å bli utfallet av "aksjonen sin".

Å plante en bombe er vi liksom så "vandt til" nå til dags.

Vi reagerer knapt når vi hører om en bombe som tar 70 menneskeliv et eller annet sted på jorden.

_Men_, når vi hører om barn, som blir skutt, og skutt enda en gang for å forsikre seg om at det er dødt, ja da skjer det noe med oss.

Barn som blir lokket frem fra sitt skjul, til en som er utkledt som politimann. En de skal stole på.

I manifestet beskriver han i detalj hvor han kan vinne tillit med å ikle seg en sånn uniform.

Ifølge en Utøya deltager, så nøt han å drepe de.

Nei, dette er ondskap som vi ikke har sett maken til.

Han er visst klar til resten av sitt liv også : http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7726733

Annonse

Jeg bryr meg egentlig null om han angrer eller ei. For meg er han "død", en ond del av historien, og hvorvidt han angrer, jubler, eller ligger i koma har betyr intet for meg, fordi ingen av de døde kommer tilbake uansett.

Jeg må innrømme at jeg synes det er alt for mye fokus på ham, hans manifest. Mye av media fungerer som nyttige idioter, og sprer budskapet hans.

For ordens skyld, jeg mener ikke at de skal sensureres.

Med vennlig hilsen

Annonse

ShitDiddelyDo

Herregud, han er gal :(

Han er ikke nødvendigvis gal, i følge psykologer som har uttalt seg, men han har et paranoid verdensbilde som legitimerer denne typen handlinger, for i hans verden er han i en forebyggende krig mot Islam - og agerer i forhold til det ved å utslette morgendagens politikere i AP.

Men som ikke-psykolog har jeg vanskelig for å kalle dette annet enn spik, spenna galt.

mariaflyfly

Beklager at jeg slengte ut det, men liker bare ikke å bli puttet i samme bås som han der...

Det er ikke den samme båsen.

På engelsk ville jeg karakterisert ham som "raving mad". Usikker på om "riv ruskende gal" er samme betegnelse, men såvidt meg bekjent har det ingenting med psykiatri å gjøre.

Men jeg beklager dersom jeg såret seg og sa noe jeg ikke burde sagt. Det var virkelig ikke meninga.

Gjest SMIRnøff

Det er ikke den samme båsen.

På engelsk ville jeg karakterisert ham som "raving mad". Usikker på om "riv ruskende gal" er samme betegnelse, men såvidt meg bekjent har det ingenting med psykiatri å gjøre.

Men jeg beklager dersom jeg såret seg og sa noe jeg ikke burde sagt. Det var virkelig ikke meninga.

Ok, det er rom for mange misforståelser i språket...

Nei, jeg trur ikke dette har så mye med psykiatri å gjøre - 22. juli 2011.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...