Gå til innhold

Tror du Breivik angrer?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan du tro det? Jeg syntes til og med presten som ble intervjuet på P4 i går, virket naiv, da han snakket om den dagen, om noen/mange år, hvor det kanskje gikk opp for ham hva han hadde gjort - og hvordan han da ville føle det.

Dette er ikke en impulsiv handling. Han har planlagt dette i 9 år.

Fortsetter under...

Angrer? Han har jo etter eget utsagn gjort sitt for å redde oss, og drapene var nødvendig.

Jeg syns vi skal være forsiktig med å forsøke å ufarliggjøre han, eller tilegne han egenskaper han tydeligvis ikke har. Han er iskald, ond og målrettet. I alle fall ingen angrende synder.

Hvordan kan du tro det? Jeg syntes til og med presten som ble intervjuet på P4 i går, virket naiv, da han snakket om den dagen, om noen/mange år, hvor det kanskje gikk opp for ham hva han hadde gjort - og hvordan han da ville føle det.

Dette er ikke en impulsiv handling. Han har planlagt dette i 9 år.

Det er da vanlig prosedyre i fengslene? Å la prestene få kloa i morderne sånn a de kan bli gode mennesker og få tilgivelse for sine synder? Hver gang jeg hører om en drapsmann som er blitt kristen så velter det seg i meg.

Annonse

Det er da vanlig prosedyre i fengslene? Å la prestene få kloa i morderne sånn a de kan bli gode mennesker og få tilgivelse for sine synder? Hver gang jeg hører om en drapsmann som er blitt kristen så velter det seg i meg.

''Det er da vanlig prosedyre i fengslene? Å la prestene få kloa i morderne sånn a de kan bli gode mennesker og få tilgivelse for sine synder? Hver gang jeg hører om en drapsmann som er blitt kristen så velter det seg i meg''

Enig. Det velter seg i meg også. Men akkurat denne naiviteten fra denne presten, gjorde et visst inntrykk på meg. Som om alle kan "reddes og bli gode mennesker"? Selv denne karen?

''Det er da vanlig prosedyre i fengslene? Å la prestene få kloa i morderne sånn a de kan bli gode mennesker og få tilgivelse for sine synder? Hver gang jeg hører om en drapsmann som er blitt kristen så velter det seg i meg''

Enig. Det velter seg i meg også. Men akkurat denne naiviteten fra denne presten, gjorde et visst inntrykk på meg. Som om alle kan "reddes og bli gode mennesker"? Selv denne karen?

Så vidt jeg har fått med meg er jo mannen allerede en "konservativ kristen", så det spørs hvor mye der er å hente.

Annonse

'' Men akkurat denne naiviteten fra denne presten, gjorde et visst inntrykk på meg. Som om alle kan "reddes og bli gode mennesker"? Selv denne karen?''

Vel, hva skulle han sagt...?

Ifa-pastillen

Så vidt jeg har fått med meg er jo mannen allerede en "konservativ kristen", så det spørs hvor mye der er å hente.

Nei, han er ikke kristen. Maniftestet hans stadfester at han er opptatt av den kristne kulturarven som Europa forvalter, men han tror ikke på Gud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...