Gå til innhold

følelsesløs-kald?..

Anbefalte innlegg

Gjest er jeg kald
Skrevet

Jeg tenker på det som skjedde på fredag 22.07.

Jeg har ikke hatt noen reaksjon. Ja, det var trist det som skjedde-både det i Oslo og skytinga på Utøya. Men jeg er kjenner ikke en sånn tristhet. Når jeg leser "alle andre" innlegg, tråder og lignende føler jeg meg litt kald - kald fordi jeg ikke gråter, kald fordi jeg ikke sørger. Jeg sitter nesten med samme følelse som da min mor døde - ingenting...nesten...nesten... det er jo noe der, men... Det var èn ting som fikk meg til å bli blank på øynene - det var da Stoltenberg holdt tale i Domkirken-da han navnga de to personene fra Utøya. Da de hulkene baki kirka kom - trist..

Så jeg lurer på om jeg egentlig er en kald person?ufølsom? fordi jeg ikke reagerer noe særlig.? Det er jo store ting som har skjedd..

Eller kan det være en del av psykdommen? (har en Bipolar Lidelse) for tiden "lettere" deprimert(=ikke så mange selvmordstanker)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg vet at alt som er skjedd er forferdelig grusomt, men følelsene mine er de samme som dine.

Og jeg vet at jeg ikke er følelseskald.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg sier ikke at det jeg nå skal si er sant, bare mine tanker (jeg kommer til å få pepper nå), men jeg tenker at når jeg leser noen av innleggene så har jeg en følelse av at noen overdriver.

Gjest er jeg kald
Skrevet

Jeg sier ikke at det jeg nå skal si er sant, bare mine tanker (jeg kommer til å få pepper nå), men jeg tenker at når jeg leser noen av innleggene så har jeg en følelse av at noen overdriver.

Meg du sikter til?

Skrevet

Som jeg skrev i et innlegg under: Vi mennesker reagerer forskjellig og forskjellig ut fra hvilken situasjon vi er i. Ikke bruk energi på å lure på om du reagerer "feil/ikke nok....etc".

Jeg merker at jeg psykisk ikke er i like god form nå, samtidig som jeg føler at alle følelser er skrudd av p.g.a. medisinering...en berg og dalbane-følelse....

Tenker som så at sånn er det vel bare, og går det ikke over innen rimelig tid, så får jeg ta kontakt med fastlegen.

Ellers så er det jo relativt uvirkelig, og vanskelig å skjønne omfanget av sånne katastrofer når man står utenfor.

Ta vare på deg selv og egen helse, og ikke tenk på hva du tror andre tenker eller forlanger.

Skrevet

Du må gjerne tenke det, for det er din frihet. Men, det er sånne ting som kan være greit å holde for seg selv.

Gjest er jeg kald
Skrevet

Som jeg skrev i et innlegg under: Vi mennesker reagerer forskjellig og forskjellig ut fra hvilken situasjon vi er i. Ikke bruk energi på å lure på om du reagerer "feil/ikke nok....etc".

Jeg merker at jeg psykisk ikke er i like god form nå, samtidig som jeg føler at alle følelser er skrudd av p.g.a. medisinering...en berg og dalbane-følelse....

Tenker som så at sånn er det vel bare, og går det ikke over innen rimelig tid, så får jeg ta kontakt med fastlegen.

Ellers så er det jo relativt uvirkelig, og vanskelig å skjønne omfanget av sånne katastrofer når man står utenfor.

Ta vare på deg selv og egen helse, og ikke tenk på hva du tror andre tenker eller forlanger.

Ok - tusen takk for svar :-)

Ja, alle er forskjellig og alle reagerer på hver sin måte. Jeg har bare fått høre jeg er kald som ikke reagerer på en så alvorlig hendelse. Derfor ønsket jeg høre med andre om det er så ille..

Jeg har ingen berg&dalbane-følelse, er bare nede. PS var det _før_ disse hendelsene også!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du må gjerne tenke det, for det er din frihet. Men, det er sånne ting som kan være greit å holde for seg selv.

Ja, antageligvis.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Meg du sikter til?

Nei, det var meg hun siktet til.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Dumt og respektløs uttalelse fra meg. Trekker det tilbake.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du er helt normal. Svært mange reagerer som du. Det finnes ikke en eneste (riktig) normalreaksjon. Vi er forskjellige og vi reagerer forskjellig.

Gjest er jeg kald
Skrevet

Du er helt normal. Svært mange reagerer som du. Det finnes ikke en eneste (riktig) normalreaksjon. Vi er forskjellige og vi reagerer forskjellig.

Ok!Takk for svar :-)

Da skal jeg prøve å ikke høre på de som sier jeg er det

Skrevet

Jeg tror at mange føler som deg også, alle reaksjoner er helt riktige. De skildringene du leser, og de som uttrykker sorg, sinne, tristhet oppi dette, er jo nettopp de som føler det på denne måten. Men du har ikke lest tankene til alle nordmenn...

Gjest er jeg kald
Skrevet

Jeg tror at mange føler som deg også, alle reaksjoner er helt riktige. De skildringene du leser, og de som uttrykker sorg, sinne, tristhet oppi dette, er jo nettopp de som føler det på denne måten. Men du har ikke lest tankene til alle nordmenn...

Takk for svar!

Nei, har ikke lest tankene til alle - jeg bare trodde jeg var ufølsom siden jeg ikke reagerer. Får vel slå meg til ro med at reaksjonen på terrorhandlingene er normal

Skrevet

Takk for svar!

Nei, har ikke lest tankene til alle - jeg bare trodde jeg var ufølsom siden jeg ikke reagerer. Får vel slå meg til ro med at reaksjonen på terrorhandlingene er normal

Jeg har heller ikke følt sinne, og jeg har ikke grått over noe av det jeg har hørt/sett/lest om terroraksjonen.

Det jeg føler er nok mere undring, vantro og en følelse av uvirkelighet, men det skyldes sikkert at alt dette er vanskelig å fatte og ta innover seg. Og nysgjerrighet, jeg leser det meste av det jeg kommer over.

Jeg anser meg ikke som ufølsom, jeg gråter jo rett som det er over ting, men i denne saken har jeg rett og slett bare hatt en viss distanse. Jeg har ingen diagnose av noe slag.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg reagerte motsatt av deg, og bekymret meg eller fikk dårlig samvittighet for det var så mange andre som hadde det verre.

Vi er høyest normale begge to i våres reaksjoner;-)

Nøtteskall
Skrevet

Jeg tror det er normalt å ikke få noen reaksjon. Det er ikke alle som reagerer følelsesmessig med det samme fordi det tar lang tid før man forstår hva som har skjedd. Det er mange bilder og mange ord, men man kan ikke forstå det. Jeg sørger fra starten av men jeg er en veldig følelses person. Noe som ligger i genene mine. Man kan ikke noe for at man ikke gråter..... men du vet helt sikkert hva galt som har skjedd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...