Gå til innhold

Treelskere og andre med grønne fingre

Anbefalte innlegg

En tråd om noe så koselig som et tre. Jeg har et lite tre, en Salix caprea Pendula. Kjøpt på impuls og stappa i en stor potte i vår. Ettersom jeg stadig blir mobbet for det litt lave piletreet jeg planta for noen år siden..

Som skulle bli en sånn hengebusk, en liten hule, til å sette en stol og et lite bord under på sommeren. Det er fortsatt bare 80cm høyt. Men 1,50 bredt...*hmf* Og alle finner det hysterisk morsomt å spørre om jeg skal sitte under det i sommer.

Men nå snakka jeg meg bort... altså, den Salixen, kan jeg tro at den vil leve godt i potta si inne i stua mi i vinter? Og så bli plantet ut til våren? Noen som har kjennskap til busken og vet?

Fortsetter under...

brilleslangen

Jeg kjenner ikke til busken, men her http://capellamedia.ipapercms.dk/Hageland/Plantekatalog/?Page=41

står det klimasone 7. Dvs at den er av de mest hardføre sortene(da klimasonekartet skaleres opp til 8) Så jeg vil egentlig tippe at treet/busken har bedre av en naturlig hvileperiode utendørs(eller i en kaldbod/kjeller) når det blir vinter istedet for å stå i stuetemperatur og komme helt på utur i forhold til årstidene.

.

Jeg kjenner ikke til busken, men her http://capellamedia.ipapercms.dk/Hageland/Plantekatalog/?Page=41

står det klimasone 7. Dvs at den er av de mest hardføre sortene(da klimasonekartet skaleres opp til 8) Så jeg vil egentlig tippe at treet/busken har bedre av en naturlig hvileperiode utendørs(eller i en kaldbod/kjeller) når det blir vinter istedet for å stå i stuetemperatur og komme helt på utur i forhold til årstidene.

.

Tusen hjertelig takk! At treet må hvile og årstider har ikke falt meg inn engang. Nå reddet du treet mitt tror jeg med sikkerhet.

I disse dager er sånne små ting viktige nok for meg. Jeg skal stelle godt med rådyr og småfugl i vinter også. :0)

Nå ble jeg litt skuffet her. Forventet meg bekjennelser om erotiske fantasier om trær. Jeg så en dokumentar om slike en gang. Det var til og med en som giftet seg med et tre. Eller var det en busk? Fascinerende var det i hvert fall. True love.

Du tenner ikke bittelitt på blomster engang...? :)

Gjest Eller andre blomster

Nå ble jeg litt skuffet her. Forventet meg bekjennelser om erotiske fantasier om trær. Jeg så en dokumentar om slike en gang. Det var til og med en som giftet seg med et tre. Eller var det en busk? Fascinerende var det i hvert fall. True love.

Jeg blir iallefall mer mottagelig for sex om jeg får en skikkelig rosebukett?

;)

Heheheheheheheh.....heheheheh å jeeeremiiia så godt å flire!

*flirer mer*

Beklager altså. Men om jeg har noen følelser for trær og planter så er det mer av platonisk og poetisk type.. ;oP

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...