Gå til innhold

Jeg har skjønt det nå...

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg har skjønt det nå.

Jeg har antisosiale trekk.

Med det mener jeg ikke at jeg regelrett er en "psykopat", men at jeg har endel av trekkene.

Dette begynte å gå opp for meg da jeg tok MMPI-II-testen på nettet her forledes. Jeg leste om "psychopathic deviate". Jeg skårte ikke så høyt på denne, men testen sa jo da at jeg var "faking bad" - jeg prøvde å lure testen.

Jeg er egentlig en kald, kynisk person - det er et antisosialt trekk. Jeg er kanskje flink til å skjule det, dog.

Det er noe med verdenssynet mitt. Og synet på andre mennesker. Jeg er ganske misantropisk, og nihilistisk også.

Men det er bra jeg har blitt klar over dette, for da kan jeg jo kanskje skjerpe meg...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke all verden om tester, men jeg tror kanskje ikke du skal stole for mye på dem du finner på nettet.

Du har sikkert en psykolog. I så fall tror jeg du bør overlate diagnosene til ham/henne.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg vet ikke all verden om tester, men jeg tror kanskje ikke du skal stole for mye på dem du finner på nettet.

Du har sikkert en psykolog. I så fall tror jeg du bør overlate diagnosene til ham/henne.

Jeg vet nett-tester ikke er til å stole på, men jeg syns jeg fikk en liten pekepinn. Det var ikke resultatet i seg selv egentlig, men det jeg leste om psykopati. Man trenger jo ikke være voldelig. Det holder å være manipulerende, kald og kynisk.

Mener ikke jeg burde ha denne diagnosen heller, bare at jeg har litt av trekkene...

Gjest segunda
Skrevet

Jeg vet nett-tester ikke er til å stole på, men jeg syns jeg fikk en liten pekepinn. Det var ikke resultatet i seg selv egentlig, men det jeg leste om psykopati. Man trenger jo ikke være voldelig. Det holder å være manipulerende, kald og kynisk.

Mener ikke jeg burde ha denne diagnosen heller, bare at jeg har litt av trekkene...

Prøv å la være og identifisere deg med monsteret. Det er milevis avstand fra han og alle oss andre.

Skrevet

Du fremstår ikke som hverken manipulerende, kald eller kynisk. Ikke spinn videre på det der nå.

Gjest togli
Skrevet

Tror ikke jeg hadde våget meg på å ta en psykologisk tekst på nettet;)

Dropp all denne grublinga. Du blir ikke friskere av det - kanskje tvert imot?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Prøv å la være og identifisere deg med monsteret. Det er milevis avstand fra han og alle oss andre.

Det var ikke det jeg mente da... mente bare at jeg har endel dårlige (antisosiale) trekk...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du fremstår ikke som hverken manipulerende, kald eller kynisk. Ikke spinn videre på det der nå.

Da har jeg lurt dere!

Skrevet

Da har jeg lurt dere!

''Da har jeg lurt dere!''

Tror nok heller det er deg selv du lurer. :-)

Skrevet

Noe av trekkene til de fleste diagnoser har vi alle, det betyr ikke nødvendigvis at vi lener i den eller den retningen iforhold til en diagnose men at vi er sammensatte mennesker med et enda mer sammensatt følelsesliv.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Noe av trekkene til de fleste diagnoser har vi alle, det betyr ikke nødvendigvis at vi lener i den eller den retningen iforhold til en diagnose men at vi er sammensatte mennesker med et enda mer sammensatt følelsesliv.

Nei jeg sier ikke at jeg først og fremst lener mot det antisosiale, jeg sier bare at jeg har endel slike trekk... som jeg har blitt klar over.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du får prøve å bli litt mer sosial, da.

Ja, men trur mye er gjort med erkjennelse.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, men trur mye er gjort med erkjennelse.

Og da snakker jeg _dyp_ erkjennelse, ikke bare at tanken streifer deg...

Skrevet

Og da snakker jeg _dyp_ erkjennelse, ikke bare at tanken streifer deg...

Hvorfor skulle det hjelpe?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvorfor skulle det hjelpe?

Fordi da angrer man jo. Da kan man tenke på at man er antisosial før man handler, og korrigere seg selv...

Skrevet

Fordi da angrer man jo. Da kan man tenke på at man er antisosial før man handler, og korrigere seg selv...

Ok.

Gjest pysekatt
Skrevet

Gå heller til de som kan det å få "testet" deg, hvis det er det du vil. Finne ut av ting...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Gå heller til de som kan det å få "testet" deg, hvis det er det du vil. Finne ut av ting...

Trur ikke de (psykiatrien) kan hjelpe meg med dette. De er jo bare opptatt av sykdommen min (og sykdommer).

Det at jeg har antisosiale trekk har vel ikke noe med sykdom å gjøre...

Gjest pysekatt
Skrevet

Trur ikke de (psykiatrien) kan hjelpe meg med dette. De er jo bare opptatt av sykdommen min (og sykdommer).

Det at jeg har antisosiale trekk har vel ikke noe med sykdom å gjøre...

Men de bør jo se helheten da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...