Gå til innhold

Er det verdt det / finnes andre måter

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Om jeg tar masse Truxal (som er et antipsykotikum) blir jeg ganske rolig av meg. Jeg sover veldig mye, må slappe veldig mye av, men jeg føler meg likevel friskere.

Så jeg lurer på om det er verdt det. Det er vel noe jeg må vurdere selv, men det bringer meg inn på banen med å spørre om det finnes en annen måte å holde seg friskere på...

Noen andre medikamenter, som ikke "doper meg ned", men som likevel gjør meg frisk?

Abilify funker jo endel, men jeg syns ikke det er bra nok - har fortsatt endel symptomer på den.

Er det bare å forsøke andre antipsykotikaer, av nyere generasjon?

Gjest pysekatt
Skrevet

''Er det bare å forsøke andre antipsykotikaer, av nyere generasjon?''

Ja.

Skrevet

Du skal ha for at du stadig finner nye temaer som engasjerer... Men ingen stjerne for at du følger alle rådene du takker for.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Har du gått på det lenge? Mange medisiner gir trøtthet i starten. Husket da jeg startet på Zyprexa, ble så trøtt at jeg måtte legge meg etter en halv time. Ble ikke trøtt om dagen, bare om kvelden etter å ha tatt medisinen. Men etter å ha gått på det noen år ga det seg og jeg kunne være oppe som normalt. Vet ikke om det gjelder den medisinen der.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Har du gått på det lenge? Mange medisiner gir trøtthet i starten. Husket da jeg startet på Zyprexa, ble så trøtt at jeg måtte legge meg etter en halv time. Ble ikke trøtt om dagen, bare om kvelden etter å ha tatt medisinen. Men etter å ha gått på det noen år ga det seg og jeg kunne være oppe som normalt. Vet ikke om det gjelder den medisinen der.

Jeg trur det, for den brukes jo mot søvn.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du skal ha for at du stadig finner nye temaer som engasjerer... Men ingen stjerne for at du følger alle rådene du takker for.

Jo, jeg skal følge opp dette med ny/annen medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...