Mandolaika Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Var jo faktisk ikke alle som gikk i den rosemarsjen da.. Skulle alle fått parkere som de ville den dagen? ''Var jo faktisk ikke alle som gikk i den rosemarsjen da.. Skulle alle fått parkere som de ville den dagen?'' Ikke sant, det sto ikke skilt på bilen at de skulle gå i rosetog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Folk som feilparkerer og etterpå går til media og klager på bota skjønner ikke hvor teit det virker. Det er ikke mindre viktig å parkere riktig i dag enn det var sist torsdag. Det er like viktig for utrykningskjøretøy å komme frem nå som det var i forrige uke. ''Folk som feilparkerer og etterpå går til media og klager på bota skjønner ikke hvor teit det virker. Det er ikke mindre viktig å parkere riktig i dag enn det var sist torsdag. Det er like viktig for utrykningskjøretøy å komme frem nå som det var i forrige uke.'' Veldig enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg synes det er tåpelig å lage sak av dette. Surt å få parkeringsbot, men kommer man for sent, kommer man for sent. At man har gjort noe aktverdig forandrer ikke dette. Så hellig er man ikke. Hvordan skal forresten parkeringsvaktene vite hva alle som har brutt parkeringsbestemmelsene holder på med? Hva man mener om parkeringsselskapenes framgangsmåter hører inn under et annet tema enn helgens tragedie. mvh Aldeles enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Har selv opplevd å få bot ved et sykehus. Klaget og fikk medhold av fagperson og "folkets representant", men ikke av de fra bransjen. Så jeg har vel ikke all verdens til overs for disse parkeringsselskapene. Synes de burde sett gjennom fingrene denne ene dagen. De visste at mange kom til å dra til sentrum og at det kunne være vanskelig å beregne hvor lang tid det tok. Så lenge folk parkerte til hinder for andre burde enn latt være å gi dem bøter. Europark vet at de er blant de mest forhatte i Norge. Tenk hvilken PR de hadde fått dersom de hadde ettergitt alle slike bøter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Det syns jeg også. Men jeg har ingen som helst illusjoner om at Europark tenker i de baner. Aldri aldri aldri. Man snakker om samme firma som i Stavanger har blitt fotografert mens de gjemmer seg til sjåføren har gått bort fra bilen, så de kan bøtlegge istedet for bare å be dem parkere et annet sted. For ikke å snakke om alt den (fortjente) kjeften de har fått på sykehuset her, for bøtelegging i hytt og pine. Grøss og gru - Kunne aldri jobbet et sted med en sånn kultur. :-( Nei det kunne virkelig ikke jeg heller :-/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Dette er private parkeringsfirmaer, ikke Trafikketaten i Oslo. Disse firmaene driver ikke veldedighet. De håndhever reglene - og på tilfeldige parkeringsplasser kan de selvsagt ikke vite hvorfor bilen står for lenge. De gjør akkurat det samme på f.eks. parkeringsplasser på sykehusene, der man lett kan tenke seg at det ikke alltid er så enkelt å være presis. Det spiller ingen rolle om bileieren følger noen som føder eller dør - bot får du uansett hvis du ikke er der på minuttet. Det hjelper ikke at sykehuset dokumenterer at ungen din ble vidersendt fra akuttmottaket til operasjonsstua, du skulle selvsagt tenkt på bilen først (eks. fra virkeligheten). Det er mange som kan tenke seg å rase litt mot Europark, f.eks. når en parkeringsplass (f.eks. ved en butikk) man har brukt gratis i årevis, plutselig blir overtatt av dem, og de bare setter opp et nesten usynlig skilt ved innkjørselen og en godt gjemt automat og skriver bøter med begge hender. Men det er helt forgjeves - og nokså meningsløst i den store sammenheng. Personlig synes jeg det godt kunne vært rimeligere å komme noen minutter for sent enn å stå et sted der det er ulovlig å parkere. Utrykningskjøretøy kommer fram selv om samme bil står litt for lenge. Men de er jo engasjert for å være nådeløse, og det klarer de. ''Personlig synes jeg det godt kunne vært rimeligere å komme noen minutter for sent enn å stå et sted der det er ulovlig å parkere. Utrykningskjøretøy kommer fram selv om samme bil står litt for lenge.'' Godt poeng! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Har selv opplevd å få bot ved et sykehus. Klaget og fikk medhold av fagperson og "folkets representant", men ikke av de fra bransjen. Så jeg har vel ikke all verdens til overs for disse parkeringsselskapene. Synes de burde sett gjennom fingrene denne ene dagen. De visste at mange kom til å dra til sentrum og at det kunne være vanskelig å beregne hvor lang tid det tok. Så lenge folk parkerte til hinder for andre burde enn latt være å gi dem bøter. Europark vet at de er blant de mest forhatte i Norge. Tenk hvilken PR de hadde fått dersom de hadde ettergitt alle slike bøter. ''Europark vet at de er blant de mest forhatte i Norge. Tenk hvilken PR de hadde fått dersom de hadde ettergitt alle slike bøter.'' Det er veldig sant ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjøkeniburet Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Nå vet vi ihvertfall hva Euoropark gjorde på den dagen folk gikk i rosemarsjen. Du verden. Tenk om de også kunne vise empati, og delta i marsjen. (Nope, jeg er _ikke_overrasket.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Nå vet vi ihvertfall hva Euoropark gjorde på den dagen folk gikk i rosemarsjen. Du verden. Tenk om de også kunne vise empati, og delta i marsjen. (Nope, jeg er _ikke_overrasket.) ''Tenk om de også kunne vise empati, og delta i marsjen.'' Nå synes jeg du mellom linjene skriver at de som ikke deltok i marsjen ikke kan vise empati og det blir litt drøyt altså. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjøkeniburet Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 ''Tenk om de også kunne vise empati, og delta i marsjen.'' Nå synes jeg du mellom linjene skriver at de som ikke deltok i marsjen ikke kan vise empati og det blir litt drøyt altså. Mnja, Manolaika. Det du sier nå, har jeg ikke skrevet noe om. Men det er det som er blitt den nye trenden her på DOL. Men plukker innlegget til en debattannt i stykker, finner nyeanser, og analyserer det på en måte som debattantan ikke mente i utgangspunktet. Ikke "synse" mellom linjene mine mer er du snill. Da blir hele forumet oppbygd slik at man skriver et innlegg, og må bruke det neste for å detaljbeskrive_hva_en mente med det første. Jeg har mitt syn på denne saken, og du har sikkert ditt. Jeg respekterer ditt, uten å plukke det i biter. Slik det har blitt nå, så _må_altså tenke seg_SÅ:grundig om før en poster her, at mange vegrer seg for nettopp å skrive noen ord. Men jeg skal formulere meg klarere : Akkurat denne dagen_kunne_Euorpark vist litt skjønn. Å gå rundt med blokka si, på akkurat_denne_dagen burde de visst ville bli gjenstand for kritikk. At Europark er nitidige i sin jobb, hersker det vel liten tvil om. Men akkurat denne dagen altså.... Norges mest spesielle dag, siden krigen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Mnja, Manolaika. Det du sier nå, har jeg ikke skrevet noe om. Men det er det som er blitt den nye trenden her på DOL. Men plukker innlegget til en debattannt i stykker, finner nyeanser, og analyserer det på en måte som debattantan ikke mente i utgangspunktet. Ikke "synse" mellom linjene mine mer er du snill. Da blir hele forumet oppbygd slik at man skriver et innlegg, og må bruke det neste for å detaljbeskrive_hva_en mente med det første. Jeg har mitt syn på denne saken, og du har sikkert ditt. Jeg respekterer ditt, uten å plukke det i biter. Slik det har blitt nå, så _må_altså tenke seg_SÅ:grundig om før en poster her, at mange vegrer seg for nettopp å skrive noen ord. Men jeg skal formulere meg klarere : Akkurat denne dagen_kunne_Euorpark vist litt skjønn. Å gå rundt med blokka si, på akkurat_denne_dagen burde de visst ville bli gjenstand for kritikk. At Europark er nitidige i sin jobb, hersker det vel liten tvil om. Men akkurat denne dagen altså.... Norges mest spesielle dag, siden krigen. 110% enig med hele innlegget. Uten å ta stilling til Europark. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Synes ikke de burde gitt bøter akkurat under denne markeringen. Men er ikke overrasket.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjøkeniburet Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 110% enig med hele innlegget. Uten å ta stilling til Europark. ;0) Europark har sitt reglemet å forholde seg til. Dette er regler som_ikke_er laget av de ansatte. Men som de ansatte skal utføre jobben sin etter. Og at enkelte_har_parkert på steder hvor de kansje var til hinder for uttrykningskjøretøyer, skal jeg heller ikke uttale meg om. Sånn sett, så kan man i ytterste konsekvens si at hele rosemarsjen var forstyrrende for de som skulle yte hjelp. Den var så stor, at den ikke kunne gå som planlagt. Men det jeg mente, var som sagt det enkle faktum at skjønn burde utvises. Sjefene i Europark burde instruere sine ansatte om akkurat denne spesielle dagen. At jeg_glemte_å skrive i mitt innlegg at jeg ikke skjærer alle over en kam, ja det ser jeg i ettertid - etter at innlegget er "plukket i biter" og "synset" til noe som jeg ikke tenkte på engang. Det er dette jeg vil til livs, etter å ha sett forumet utvikle seg i den retningen, siden mine første poster på -90 tallet her inne. Flere og flere innlegg er bare en link, med et spørsmål om hva_andre_ mener. Ikke hva en selv mener. Da kan liksom ingen "ta deg" på det. Da er det lettere å poste en link, for deretter å se hva den generelle hopen mener, og deretter bli med på "det vinnende laget". Nesten så mange er reddere for å_mene_noe nå, enn før. Er det et slikt forum vi ønsker da tro... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjøkeniburet Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Folk som feilparkerer og etterpå går til media og klager på bota skjønner ikke hvor teit det virker. Det er ikke mindre viktig å parkere riktig i dag enn det var sist torsdag. Det er like viktig for utrykningskjøretøy å komme frem nå som det var i forrige uke. Akkurat_denne_dagen kunne det vel vært utvist litt skjønn vel ? Du snakker om utrykningskjøretøy som kunne bli hindret. Javel, vi drar den litt videre. Til og med_de_utviste skjønn denne dagen. Vinduene på mange utrykningskjøretøy ble nemlig tildekket av roser. Renk om det ble utrykning da ? Ville ikke dette vært til hinder for utrykningen ? Vil du få bot om du dekker til vinduene til et utrykningskjøretøy på en ellers_vanlig_ dag ? Og sånn kan vi holde på å diskutere her inne. Plukke, hakke, kritisere og analysere innleggene ihel. Litt skjønn, empati og medmenneskelighet_denne helt speseielle dagen_.....for så mange. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Mnja, Manolaika. Det du sier nå, har jeg ikke skrevet noe om. Men det er det som er blitt den nye trenden her på DOL. Men plukker innlegget til en debattannt i stykker, finner nyeanser, og analyserer det på en måte som debattantan ikke mente i utgangspunktet. Ikke "synse" mellom linjene mine mer er du snill. Da blir hele forumet oppbygd slik at man skriver et innlegg, og må bruke det neste for å detaljbeskrive_hva_en mente med det første. Jeg har mitt syn på denne saken, og du har sikkert ditt. Jeg respekterer ditt, uten å plukke det i biter. Slik det har blitt nå, så _må_altså tenke seg_SÅ:grundig om før en poster her, at mange vegrer seg for nettopp å skrive noen ord. Men jeg skal formulere meg klarere : Akkurat denne dagen_kunne_Euorpark vist litt skjønn. Å gå rundt med blokka si, på akkurat_denne_dagen burde de visst ville bli gjenstand for kritikk. At Europark er nitidige i sin jobb, hersker det vel liten tvil om. Men akkurat denne dagen altså.... Norges mest spesielle dag, siden krigen. ''Men jeg skal formulere meg klarere : Akkurat denne dagen_kunne_Euorpark vist litt skjønn. Å gå rundt med blokka si, på akkurat_denne_dagen burde de visst ville bli gjenstand for kritikk.'' Den forklaringen synes jeg er helt ok, å vise skjønn er nemlig noe annet enn å vise empati eller å ikke vise empati. Man kan utmerket godt ha empati selv om man gjør jobben sin. Jeg ønsket bare at du skulle forklare litt bedre hva du mente med den biten. :-) Er helt enig i at de burde visst at dette ville bli gjenstand for kritikk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjøkeniburet Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 ''Men jeg skal formulere meg klarere : Akkurat denne dagen_kunne_Euorpark vist litt skjønn. Å gå rundt med blokka si, på akkurat_denne_dagen burde de visst ville bli gjenstand for kritikk.'' Den forklaringen synes jeg er helt ok, å vise skjønn er nemlig noe annet enn å vise empati eller å ikke vise empati. Man kan utmerket godt ha empati selv om man gjør jobben sin. Jeg ønsket bare at du skulle forklare litt bedre hva du mente med den biten. :-) Er helt enig i at de burde visst at dette ville bli gjenstand for kritikk! Den er grei vettu :-) Jeg er ikke like flink med ord bestandig, og bruker derfor en del understreking og anmerkninger når jeg skriver. Dette fordi man ikke ser hverandres mimikk under "dialogen". Og ja, denne_helt spesielle_saken, har angasjert meg til de grader. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3204994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Europark har sitt reglemet å forholde seg til. Dette er regler som_ikke_er laget av de ansatte. Men som de ansatte skal utføre jobben sin etter. Og at enkelte_har_parkert på steder hvor de kansje var til hinder for uttrykningskjøretøyer, skal jeg heller ikke uttale meg om. Sånn sett, så kan man i ytterste konsekvens si at hele rosemarsjen var forstyrrende for de som skulle yte hjelp. Den var så stor, at den ikke kunne gå som planlagt. Men det jeg mente, var som sagt det enkle faktum at skjønn burde utvises. Sjefene i Europark burde instruere sine ansatte om akkurat denne spesielle dagen. At jeg_glemte_å skrive i mitt innlegg at jeg ikke skjærer alle over en kam, ja det ser jeg i ettertid - etter at innlegget er "plukket i biter" og "synset" til noe som jeg ikke tenkte på engang. Det er dette jeg vil til livs, etter å ha sett forumet utvikle seg i den retningen, siden mine første poster på -90 tallet her inne. Flere og flere innlegg er bare en link, med et spørsmål om hva_andre_ mener. Ikke hva en selv mener. Da kan liksom ingen "ta deg" på det. Da er det lettere å poste en link, for deretter å se hva den generelle hopen mener, og deretter bli med på "det vinnende laget". Nesten så mange er reddere for å_mene_noe nå, enn før. Er det et slikt forum vi ønsker da tro... Igjen, helt enig. :0) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3205055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 I og med at 150 tusen personer deltok i rosemarsjen, sier det seg selv at det må ha vært vanskeligheter med å parkere. Jeg syns faktisk at kommunen og parkeringsselskapene burde sett med fingrene på feilparkeringer denne kvelden, unntatt der det var blitt direkte uframkommelig pga det. Smakløst at parkeringsselskapene isteden skulle tjene så mye på at folk går i sørgetog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3205122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Akkurat_denne_dagen kunne det vel vært utvist litt skjønn vel ? Du snakker om utrykningskjøretøy som kunne bli hindret. Javel, vi drar den litt videre. Til og med_de_utviste skjønn denne dagen. Vinduene på mange utrykningskjøretøy ble nemlig tildekket av roser. Renk om det ble utrykning da ? Ville ikke dette vært til hinder for utrykningen ? Vil du få bot om du dekker til vinduene til et utrykningskjøretøy på en ellers_vanlig_ dag ? Og sånn kan vi holde på å diskutere her inne. Plukke, hakke, kritisere og analysere innleggene ihel. Litt skjønn, empati og medmenneskelighet_denne helt speseielle dagen_.....for så mange. Og akkurat denne dagen kunne man taklet en parkeringsbot på en fredeligere måte enn å hyle til media som om man vær verdens offer. Noen parkeringsbøter er en bagatell i den store sammenhengen. Ønsker man å henge ut parkeringsselskapene kan man gjøre det uten å knytte det til 22/7. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3205165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg synes faktisk at det er latterlig å fly rundt å gi parkeringsbøter under en sånn begivenhet. ''Jeg synes faktisk at det er latterlig å fly rundt å gi parkeringsbøter under en sånn begivenhet.'' Jeg synes det er ennå mer latterlig å gjøre anskrik pga av en parkeringsbot etter en slik begivenhet. Det burde virkelig være en dag da vi også som enkeltmennesker burde se litt stort på det og være litt generøse. Det finnes mye verre ting her i verden - har vi nettopp erfart. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/367757-raser-mot-b%C3%B8ter-under-rosemarsjen/page/3/#findComment-3205167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.