Gå til innhold

Raser mot bøter under rosemarsjen.

Anbefalte innlegg

Og akkurat denne dagen kunne man taklet en parkeringsbot på en fredeligere måte enn å hyle til media som om man vær verdens offer.

Noen parkeringsbøter er en bagatell i den store sammenhengen.

Ønsker man å henge ut parkeringsselskapene kan man gjøre det uten å knytte det til 22/7.

mvh

''Og akkurat denne dagen kunne man taklet en parkeringsbot på en fredeligere måte enn å hyle til media som om man vær verdens offer.

Ønsker man å henge ut parkeringsselskapene kan man gjøre det uten å knytte det til 22/7.''

YES!

Har du sett framsnakkings-tråden jeg lagde om deg på åpent her om dagen?

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

18

• PieLill

7

• Mary Poppins

7

• hidi, the scorpion

5

Mest aktive i denne tråden

Europark vet ikke hva skjønn er. Det eneste de kan, er klokka og å trykke ut bøter. De drifter flere parkeringsplasser ved sykehusene og bryr seg ikke om du kan dokumentere at forsinkelsen skyldtes at barnet ditt ble født eller døde. (Jeg overdriver ikke, det finnes slike tapte klagesaker.)

Jeg VET ikke, men jeg kan tenke meg at Trafikketaten i Oslo var mer forsiktig med bøter pga. minuttoverskridelser under markeringen. Jeg har full forståelse for at man ikke kan parkere hvor som helst, men også for at mange har et anstrengt forhold til Europark. Det har de fleste bileiere i Oslo.

Poenget er at det finnes rikelig av muligheter til å klage på Europark uten og måtte koble det til 22/7.

mvh

Dette er private parkeringsfirmaer, ikke Trafikketaten i Oslo. Disse firmaene driver ikke veldedighet. De håndhever reglene - og på tilfeldige parkeringsplasser kan de selvsagt ikke vite hvorfor bilen står for lenge.

De gjør akkurat det samme på f.eks. parkeringsplasser på sykehusene, der man lett kan tenke seg at det ikke alltid er så enkelt å være presis. Det spiller ingen rolle om bileieren følger noen som føder eller dør - bot får du uansett hvis du ikke er der på minuttet. Det hjelper ikke at sykehuset dokumenterer at ungen din ble vidersendt fra akuttmottaket til operasjonsstua, du skulle selvsagt tenkt på bilen først (eks. fra virkeligheten).

Det er mange som kan tenke seg å rase litt mot Europark, f.eks. når en parkeringsplass (f.eks. ved en butikk) man har brukt gratis i årevis, plutselig blir overtatt av dem, og de bare setter opp et nesten usynlig skilt ved innkjørselen og en godt gjemt automat og skriver bøter med begge hender. Men det er helt forgjeves - og nokså meningsløst i den store sammenheng.

Personlig synes jeg det godt kunne vært rimeligere å komme noen minutter for sent enn å stå et sted der det er ulovlig å parkere. Utrykningskjøretøy kommer fram selv om samme bil står litt for lenge. Men de er jo engasjert for å være nådeløse, og det klarer de.

I forhold til sykehusparkering bør man gå på oppdragsgiver til parkeringsselskapene, helseforetakene, om man skal ha endring. Oppdragsgiveren kan selvsagt bestemme spillereglene.

mvh

Gjest Gjøkeniburet

Og akkurat denne dagen kunne man taklet en parkeringsbot på en fredeligere måte enn å hyle til media som om man vær verdens offer.

Ønsker man å henge ut parkeringsselskapene kan man gjøre det uten å knytte det til 22/7.

mvh

For all del PieLill.

Litt mindre spisse albuer her og der, så får vi et bedre samfunn å leve i.

For all del PieLill.

Litt mindre spisse albuer her og der, så får vi et bedre samfunn å leve i.

''For all del PieLill. Litt mindre spisse albuer her og der, så får vi et bedre samfunn å leve i.''

Jeg mener at ved å ydmykt godta boten og ikke lage noe mer ut av det, så bruker jeg ikke mine spisse albuer. Går jeg til media og lager en scene av at jeg har fått bot, så spisser jeg mine albuer.

Annonse

Gjest Gjøkeniburet

''For all del PieLill. Litt mindre spisse albuer her og der, så får vi et bedre samfunn å leve i.''

Jeg mener at ved å ydmykt godta boten og ikke lage noe mer ut av det, så bruker jeg ikke mine spisse albuer. Går jeg til media og lager en scene av at jeg har fått bot, så spisser jeg mine albuer.

Jeg skal huske dine kloke ord neste gang noen klager på en instans som også bare gjør jobben de er satt til å utføre.

Enten dette gjelder skatteetaten, nav, pst, eller andre.

Du synes parkeringsvakten gjorde det helt riktige, mens jeg synes parkeringsvakten denne dagen kunne sett litt mellom fingrene.

Det er forskellen på oss i denne saken.

Gjest pysekatt

Jeg skal huske dine kloke ord neste gang noen klager på en instans som også bare gjør jobben de er satt til å utføre.

Du synes parkeringsvakten gjorde det helt riktige, mens jeg synes parkeringsvakten denne dagen kunne sett litt mellom fingrene.

''Du synes parkeringsvakten gjorde det helt riktige, mens jeg synes parkeringsvakten denne dagen kunne sett litt mellom fingrene.''

Enig!

''Du synes parkeringsvakten gjorde det helt riktige, mens jeg synes parkeringsvakten denne dagen kunne sett litt mellom fingrene. Det er forskellen på oss i denne saken.''

Det parkeringsvakten gjorde var det helt riktige. Firmaet som parkeringsvakten jobber i kunne godt ha bestemt at vaktene skulle gjøre det annerledes denne dagen.

Jeg er sånn at jeg ikke liker å plassere ansvar andre steder enn akkurat der det hører hjemme. Om det var slik at jeg hadde fått bot, kunne jeg synset mye om akkurat det, men det er allikevel mitt eget fordømte ansvar å betale parkeringsgebyr der man må og det er mitt eget fordømte ansvar å komme tidsnok før parkeringstiden utløper.

Så kan man synes så mye man vil om hva andre burde ha gjort. Jeg ser på mitt eget ansvar først.

hidi, the scorpion

''Du synes parkeringsvakten gjorde det helt riktige, mens jeg synes parkeringsvakten denne dagen kunne sett litt mellom fingrene. Det er forskellen på oss i denne saken.''

Det parkeringsvakten gjorde var det helt riktige. Firmaet som parkeringsvakten jobber i kunne godt ha bestemt at vaktene skulle gjøre det annerledes denne dagen.

Jeg er sånn at jeg ikke liker å plassere ansvar andre steder enn akkurat der det hører hjemme. Om det var slik at jeg hadde fått bot, kunne jeg synset mye om akkurat det, men det er allikevel mitt eget fordømte ansvar å betale parkeringsgebyr der man må og det er mitt eget fordømte ansvar å komme tidsnok før parkeringstiden utløper.

Så kan man synes så mye man vil om hva andre burde ha gjort. Jeg ser på mitt eget ansvar først.

''Jeg er sånn at jeg ikke liker å plassere ansvar andre steder enn akkurat der det hører hjemme. Om det var slik at jeg hadde fått bot, kunne jeg synset mye om akkurat det, men det er allikevel mitt eget fordømte ansvar å betale parkeringsgebyr der man må og det er mitt eget fordømte ansvar å komme tidsnok før parkeringstiden utløper.

Så kan man synes så mye man vil om hva andre burde ha gjort. Jeg ser på mitt eget ansvar først.''

Over hodet ikke enig! By og utøya ble terrosisert, så skal man få bot for feilparkering...?

Jeg ønsker liv fremfor en elendig bot. Jemini:(

''Jeg er sånn at jeg ikke liker å plassere ansvar andre steder enn akkurat der det hører hjemme. Om det var slik at jeg hadde fått bot, kunne jeg synset mye om akkurat det, men det er allikevel mitt eget fordømte ansvar å betale parkeringsgebyr der man må og det er mitt eget fordømte ansvar å komme tidsnok før parkeringstiden utløper.

Så kan man synes så mye man vil om hva andre burde ha gjort. Jeg ser på mitt eget ansvar først.''

Over hodet ikke enig! By og utøya ble terrosisert, så skal man få bot for feilparkering...?

Jeg ønsker liv fremfor en elendig bot. Jemini:(

''Over hodet ikke enig! By og utøya ble terrosisert, så skal man få bot for feilparkering...?''

Om man har feilparkert så ja.... Lov og orden må faktisk håndheves på en slik dag, da er det jo faktisk ekstra nøye.

''Jeg ønsker liv fremfor en elendig bot. Jemini:(''

Om du ikke hadde fått bot så hadde livene blitt spart, eller hva i all verden er det du mener?

Det at JEG evt. får en bot er totalt uviktig på en slik dag, man må klare å ta seg selv ned fra sin høye hest og ikke viktig-gjøre en slik fille-ting.

Gjest Gjøkeniburet

Disse ordene brukte jegi et innlegg lengre oppe i tråden. De var de ansvarlige som skulle instruere sine ansatte denne spesielle dagen.

Bilen stod lovlig parkert, men han kom hele 15 minutter for sent.

Kansje han ble hindret mere enn han trodde siden det var så mye folk i sentrum ?

Parkeringsvakten kunne ikke vite hvor vedkommende var, men med 200 000 mennsker i rosemarsjen, så kunne kansje parkeringsvakten tenke seg dette.

Jeg hadde ikke stått frem i media som denne bilføreren gjorde, men det forandrer ikke min mening om at parkeringsvakten kunne lukke øynene for dette, denne dagen.

Vi er flere i denne tråden som har et ulikt syn på hvordan dette burde gjøres denne dagen, og det er flott.

Nå avslutter jeg denne saken fra min side.

Men vit det Mandolaika, at hvis du stod over tiden, og jeg ruslet rundt som parkeringsvakt med blokka mi denne dagen, så skulle du sluppet å betale 700 kr. I bot.

Ønsker deg en fortsatt fin aften :-)

Disse ordene brukte jegi et innlegg lengre oppe i tråden. De var de ansvarlige som skulle instruere sine ansatte denne spesielle dagen.

Bilen stod lovlig parkert, men han kom hele 15 minutter for sent.

Kansje han ble hindret mere enn han trodde siden det var så mye folk i sentrum ?

Parkeringsvakten kunne ikke vite hvor vedkommende var, men med 200 000 mennsker i rosemarsjen, så kunne kansje parkeringsvakten tenke seg dette.

Jeg hadde ikke stått frem i media som denne bilføreren gjorde, men det forandrer ikke min mening om at parkeringsvakten kunne lukke øynene for dette, denne dagen.

Vi er flere i denne tråden som har et ulikt syn på hvordan dette burde gjøres denne dagen, og det er flott.

Nå avslutter jeg denne saken fra min side.

Men vit det Mandolaika, at hvis du stod over tiden, og jeg ruslet rundt som parkeringsvakt med blokka mi denne dagen, så skulle du sluppet å betale 700 kr. I bot.

Ønsker deg en fortsatt fin aften :-)

JEG ville da ikke gitt deg bot jeg heller, men jeg kan ikke styre hva andre gjør eller burde gjøre, bare synse, for det er ikke sikkert de mener det samme som meg. Jeg ville bare latt være å lage noe ut av det. Å gå til avisa med sånt når man faktisk HAR kommet for sent blir å lage storm i et vannglass, man driter seg ut synes jeg.

Jeg tar mine plikter og mitt ansvar først, har jeg oppfylt disse så kan jeg ta andre hvis de ikke oppfyller sitt.

Annonse

Poenget er at det finnes rikelig av muligheter til å klage på Europark uten og måtte koble det til 22/7.

mvh

''Poenget er at det finnes rikelig av muligheter til å klage på Europark uten og måtte koble det til 22/7.''

Joda, og det gjøres til stadighet. Poenget er heller at en slik markering og et slikt bybilde (heldigvis) hører til ekstremsituasjoner. Det betyr ikke at man drar veksel på 22/7. At man kan komme noen minutter for seint under disse omstendighetene bør ikke ha topp prioritet for å bøtelegge.

Men som jeg nevnte under her kan ikke de ansatte klandres, de følger arbeidsinstrukser.

Gjest Nickløsheletida

I og med at 150 tusen personer deltok i rosemarsjen, sier det seg selv at det må ha vært vanskeligheter med å parkere. Jeg syns faktisk at kommunen og parkeringsselskapene burde sett med fingrene på feilparkeringer denne kvelden, unntatt der det var blitt direkte uframkommelig pga det.

Smakløst at parkeringsselskapene isteden skulle tjene så mye på at folk går i sørgetog.

''Smakløst at parkeringsselskapene isteden skulle tjene så mye på at folk går i sørgetog''

Enig

Gjest Gjøkeniburet

JEG ville da ikke gitt deg bot jeg heller, men jeg kan ikke styre hva andre gjør eller burde gjøre, bare synse, for det er ikke sikkert de mener det samme som meg. Jeg ville bare latt være å lage noe ut av det. Å gå til avisa med sånt når man faktisk HAR kommet for sent blir å lage storm i et vannglass, man driter seg ut synes jeg.

Jeg tar mine plikter og mitt ansvar først, har jeg oppfylt disse så kan jeg ta andre hvis de ikke oppfyller sitt.

Og da løste denne saken seg til det beste for alle parter.

Pengene går til Utøya, som bileieren håpte på til å begynne med :-)

En fin helg ønskes :-)

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3199873.ece

''Og da løste denne saken seg til det beste for alle parter. Pengene går til Utøya''

Det var veldig bra :-) Etterpåklokskap er mye bedre enn ingen klokskap.

Og Domkirken, som har fått kritikk for å drive pengeinnsamling under sørgegudstjenesten, gir også de innkomne pengene til Utøya:

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4186952.ece

Det var hyggelig av Europark, utrolig hva de kan få til gitt.:-)

God helg til deg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...