Gå til innhold

Zoloft eller Cipramil?

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58
Skrevet

Har gått på cipramil/Citalopram i ca 3 år nå.Blir veldig stiv i alle ledd,og spurte min fastlege om det fantes noe bedre.Jeg har nå fått zoloft 100 mg i stedenfor ci 20 mg.Er dette en god erstatning?

Er det rett å bruke halv dose ci+zo i 2 uker? Og såfull dose ZO?(100 mg) Jeg vet jo at allmenleger ikke har psykiater utdannelsen,så jeg spør for å være helt sikker NHD.

Er det samme medisinering for borderline og bipolar? Vet at jeg funderer veldig mye på min egen diagnose,selv om jeg i gode perioder føler meg "frisk"

Tok faktisk både CI og en seroquelle 100 mg på fredag den 22/7.Sov mesteparten av lørdagen.Droppa nyheter lør og søndag,men så litt på mandag.

Hvilken medisin er best mot angst?

Så lenge det er sommer og varmt har jeg lite problemer med depresjon.Jeg leser alle bøkene av Tom Kristiansen og er snart ferdig med bok nr 3 av de 4 første.(Freshwater) Vi Menn og Det Beste er også utmerket lesning.Også Illustret Vitenskap og Historie.Ligger ute på en 3 seter og koser meg med is og brus med isbiter i.

Livet kan ha mange gode sider tross alt.

"Sover man 6+ timer hver natt,spiser normalt og tar legens anbefalte medisiner,bør man se bedring allerede etter 1-2 uker,hvis ikke kontakt din lege"

Denne leveregel funker for meg,selv om det er meget dårlig med samtale terapi.Jeg bruker venner og familie for det de er verdt og har klart meg ok de siste 5 år tross død og fordervelse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det høres ut som et fornuftig valg, og en fornuftig, men meget forsiktig overgang. En uke er etter min mening (mer enn) nok. Det er ditt valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...