Gå til innhold

Kroppsarbeid

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Merker at det er lettere å gjøre kroppsarbeid enn å studere...

Kanskje jeg klarer å jobbe?

Får dårlig samvittighet jeg altså, av å være på AAP...

Skrevet

Hvis du ikke klarer å studere (eller har svært langsom studieprogresjon), så bør du forsøke med mindre konsentrasjonskrevende arbeid. Dersom studieprogresjonen din derimot er god, så kan du vel fortsette med studiene :-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvis du ikke klarer å studere (eller har svært langsom studieprogresjon), så bør du forsøke med mindre konsentrasjonskrevende arbeid. Dersom studieprogresjonen din derimot er god, så kan du vel fortsette med studiene :-)

Har gitt opp studiene. Ble for vanskelig.

Men jeg er fortsatt på AAP. Kanskje jeg kunne klare å være lagerarbeider?

Skrevet

Har gitt opp studiene. Ble for vanskelig.

Men jeg er fortsatt på AAP. Kanskje jeg kunne klare å være lagerarbeider?

Jeg tror det er ganske mange former for praktisk arbeid du kan klare. Det vil være en stor fordel om du var på en arbeidsplass med romslige og voksne mennesker, slik at hverdagene blir hyggelige. Kanskje er arbeid med bistand et alternativ? Hvis fylket ditt er med i prosjektet "jobbmestrende oppfølgning", så kunne du sjekke om det er mulig for deg å komme med i det. Er litt usikker på om du oppfyller inklusjonskriteriene, men prosjektet tilbyr sterk grad av oppfølgning i arbeidspraksis og kunne i så måte kanskje vært bra for deg.

Ikke gi opp å komme i jobb, Smir! Du trenger ikke nødvendigvis jobbe 100%, men sannsynligheten for et ok hverdagsliv er større med noe jobbtilknytning enn uten.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg tror det er ganske mange former for praktisk arbeid du kan klare. Det vil være en stor fordel om du var på en arbeidsplass med romslige og voksne mennesker, slik at hverdagene blir hyggelige. Kanskje er arbeid med bistand et alternativ? Hvis fylket ditt er med i prosjektet "jobbmestrende oppfølgning", så kunne du sjekke om det er mulig for deg å komme med i det. Er litt usikker på om du oppfyller inklusjonskriteriene, men prosjektet tilbyr sterk grad av oppfølgning i arbeidspraksis og kunne i så måte kanskje vært bra for deg.

Ikke gi opp å komme i jobb, Smir! Du trenger ikke nødvendigvis jobbe 100%, men sannsynligheten for et ok hverdagsliv er større med noe jobbtilknytning enn uten.

Planen er en praksisplass. Der vil jeg ifølge NAV få oppfølgning fra attføringsbedriften. Men nå er det sommer, så...

Gjest Jacoba
Skrevet

...huset mitt er aldri så rent og ryddig som når jeg ellers skulle ha lest eller gjort oppgaver. Så noen ganger oppleves det greiere å gjøre "alt annet" enn det man egentlig skal. Fordi man har en plikt over seg (studere), som overgår lysten.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

...huset mitt er aldri så rent og ryddig som når jeg ellers skulle ha lest eller gjort oppgaver. Så noen ganger oppleves det greiere å gjøre "alt annet" enn det man egentlig skal. Fordi man har en plikt over seg (studere), som overgår lysten.

Ok. :-)

Er ikke sånn for meg. Er rett og slett bare enklere for meg å gjøre noe praktisk...

Gjest Jacoba
Skrevet

Ok. :-)

Er ikke sånn for meg. Er rett og slett bare enklere for meg å gjøre noe praktisk...

Hvis du mener sånn på generelt grunnlag så misforsto jeg kanskje innlegget ditt ;-) Det er flust av kroppsarbeid der ute, så du skulle ha mange muligheter!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvis du mener sånn på generelt grunnlag så misforsto jeg kanskje innlegget ditt ;-) Det er flust av kroppsarbeid der ute, så du skulle ha mange muligheter!

Ja, får håpe det... hvis jeg klarer det, da. Får ta det gjennom attføringen.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Planen er en praksisplass. Der vil jeg ifølge NAV få oppfølgning fra attføringsbedriften. Men nå er det sommer, så...

Med "nå er det sommer" mente jeg _ikke_ at jeg selv ville ha ferie, men at "systemet" stopper opp... ;-)

Skrevet

Med "nå er det sommer" mente jeg _ikke_ at jeg selv ville ha ferie, men at "systemet" stopper opp... ;-)

Men du, kjære deg så flott smir! Gode nyheter!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Men du, kjære deg så flott smir! Gode nyheter!

Huh?

Skrevet

Huh?

"Planen er en praksisplass. Der vil jeg ifølge NAV få oppfølgning fra attføringsbedriften"

= Gode nyheter.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

"Planen er en praksisplass. Der vil jeg ifølge NAV få oppfølgning fra attføringsbedriften"

= Gode nyheter.

Åja, sånn ja. :-)

Gjest pysekatt
Skrevet

Åja, sånn ja. :-)

Det syns jeg og smir :)

Det betyr forandring for deg, det er bra. Har lyst på forandring her og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...