Gå til innhold

Manipulering av psykiatrien

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg sa til psykiateren min at jeg kanskje manipulerte han, med det formål å lure han til å tro jeg hadde en psykiatrisk lidelse. Han sa da at han ikke kunne ta stilling til at folk kom der med løgner... han måtte gå ut i fra at alle snakket sant. Ellers ville han ikke kunne gjøre jobben sin, sa han.

Da gav han jammen meg noe å tygge på.

Jeg trur jo jeg snakker sant, men ofte tviler jeg... særlig når jeg blir stresset og får tankekjør.

Skrevet

Du kan snakke med psykiateren om tvilen din (det er jo veeeldig fint om du heller snakker med han om det enn å poste altfor mange innlegg om det her på dol ;-)). Jeg tror det hører med til problemene dine å også tvile på dine egne tanker og hensikter.

Hvordan går det med deg og "livsstil"? Blir sommeren veldig passiv eller kommer du deg ut? Jeg skulle så ønske for din del, at du i større grad fokuserte på det du kan gjøre noe med, og lot det du ikke kan gjøre noe med i større grad ligge.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du kan snakke med psykiateren om tvilen din (det er jo veeeldig fint om du heller snakker med han om det enn å poste altfor mange innlegg om det her på dol ;-)). Jeg tror det hører med til problemene dine å også tvile på dine egne tanker og hensikter.

Hvordan går det med deg og "livsstil"? Blir sommeren veldig passiv eller kommer du deg ut? Jeg skulle så ønske for din del, at du i større grad fokuserte på det du kan gjøre noe med, og lot det du ikke kan gjøre noe med i større grad ligge.

''Du kan snakke med psykiateren om tvilen din (det er jo veeeldig fint om du heller snakker med han om det enn å poste altfor mange innlegg om det her på dol ;-)). Jeg tror det hører med til problemene dine å også tvile på dine egne tanker og hensikter.''

Jeg snakker med han om alt jeg, men... føler at jeg sitter i en terapitime når jeg sitter på DOL - at jeg kan snakke om alt, og at alle er interessert i å høre...

Det med å tvile på egne tanker og hensikter, er det schizoting?

''Hvordan går det med deg og "livsstil"? Blir sommeren veldig passiv eller kommer du deg ut? Jeg skulle så ønske for din del, at du i større grad fokuserte på det du kan gjøre noe med, og lot det du ikke kan gjøre noe med i større grad ligge.''

Det går litt opp og ned, ang. aktiviteten. Det blir ikke rutiner av det. En dag gikk jeg en mil, men kan også ligge i sengen en hel dag.

Ja, jeg burde så absolutt tenke sånn...

Gjest fra meg til deg
Skrevet

Jeg har fulgt deg i så mange år, og det er ingen tvil om at du er syk og har en lidelse. Dessverre. Men du har også mange ressurser, slik at det er sagt, og bidrar med mye. Og du må huske på at selv om en lidelse ikke er like aktiv hele tiden så betyr ikke det at du faker diagnosen. Vi andre som også er psyk har også gode perioder, men det betyr ikke at vi snylter eller faker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...