Gå til innhold

Fontex og svangerskap = uforenelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Bra nå

Hei, jeg er en dame i 30-årene, som har hatt meg en nedtur på seinsommeren. Hadde en flott lege, som tok meg på alvor, snakket med meg om mine problemer, etc. Jeg går nå på Fontex 20 mg daglig. Jeg føler at jeg har hatt stor hjelp av dette middelet.

Nå var det planen at vi skal igang med tilbakeføring av frosne egg (IVF), og har ikke allverdens tid. Eggene kan kun oppbevares så og så lenge. Legen min og jeg ble enige om å trappe ned Fontex-bruken iløpet av november, pga dette forsøket på å bli gravid. Men nå har jeg via andre kilder fått forståelsen av at Fontex ikke er skadelig ved svangerskap. Kan dette stemme? Og hvor lav dose Fontex kan man stå på, og likevel forvente en viss effekt? Det har jo lang halveringstid. Kan 20 mg annehver dag gi effekt? Vil dette minske risikoen for fosterskade? Eller bør jeg slutte helt? (det kan jo godt hende det vil gå helt fint, det....)

Håper på svar fra lege. Dette betyr mye for meg.Har så veldig lyst til å gi datteren vår et søsken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36779-fontex-og-svangerskap-uforenelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

En mener nå å ha besvist at det ikke er noen forhøyet risiko ved å bruke Fontex i svangerskapet. En kjenner langt over 1000 svangerskap hvor kvinnen har brukt Fontex.

Det er ingenting som tyder på at det er fordelaktig å redusere til en liten dose som en ellers aldri ville ha brukt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...