Gå til innhold

Skal vurdere om han er sinnsyk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ifa-pastillen

Tror ikke han klin kokos. Han fremstår som meget intelligent er det jo blir skrevet mye om.

Mange massemorderer fremstår slik, de er ikke gærne, men har en annen virkelighetsoppfatning, er meget intelligente og mange har vel svekkede sjelsevner også.

Men gærne er de ikke. Tror ihvertfall ikke jeg.

Tror ikke han klin kokos. Han fremstår som meget intelligent er det jo blir skrevet mye om.

Mange massemorderer fremstår slik, de er ikke gærne, men har en annen virkelighetsoppfatning, er meget intelligente og mange har vel svekkede sjelsevner også.

Men gærne er de ikke. Tror ihvertfall ikke jeg.

Det er da vel ingen ting som tilsier at man ikke kan være ravende gal og intelligent på samme tid?

Annonse

Og hva mener du?

Massemordere har en eller annen diagnose....

Tror du Hitler var normal?

Straffeloven fritar ikke "unormale" fra straff, men dem som er i høy grad psykisk utviklingshemmet, psykotisk i gjerningsøyeblikket (husker ikke ordlyden, men NHD linket til den tidligere - tror det var paragraf 44 i straffeloven - du kan finne den på lovdata)

I dagligtalen bruker vi begreper som "gal" mm dom adjektiver, uten at dette representerer en korrekt vurdering i medisinsk henseende.

Nå skrives det i media at flere mener Breivik kan ha sterke narcissistiske trekk. Jeg antar det kan kalles "diagnose", men er selvsagt ikke straffriende.

I artikkelen i linken under diskuteres deg hvorvidt han kan anses utilregnelig. Rosenquist omtaler hva som menes m psykotisk.

Jeg har hørt henne på tv snakke om (fritt etter hukommelsen) at det ikke er nok til å anses som strafferettslig utilregnelig at man har uakseptable meninger og utfører uhyrlige gjerninger.

Om Hitler mener jeg hun sa at han var fullstendig klar overhva han gjorde, og at hun mener det samme gjelder Breivik.

http://mobil.na24.no/?name=nettavisen&i=9805&section_id=159&guid=3198553

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...