Gå til innhold

NHD - opptrapping Lamictal

Anbefalte innlegg

Skrevet

NHD kan du være så snill å hjelpe meg.

Jeg har fått en plan fra behandler på opptrapping. Jeg har gjort det litt feil oppdaget jeg nå.

Behandlers plan:

Uke 1: 50 mg kveld

Uke 2: 50 morgen, 50 kveld

Uke 3: 100 morgen, 100 kveld

Uke 4: 100 morgen, 150 kveld

Det jeg har gjort:

Uke 1: 100 mg kveld

Uke 2: 150 mg kveld

Kan jeg fortsette med 150mg nå i den andre uken, eller bør jeg kun ta 50 mg morgen og kveld?

Jeg håper at du har anledning til å svare meg.

Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er en alt for rask opptrapping i forhold til det anbefalte. Men den langsomme opptrapping er anbefalt fordi noen få får utslett om de trapper opp for raskt. Du har ikke fått slikt utslett, og du trenger derfor sannsynligvis ikke langsom opptrapping.

Etter vanlig regime skulle du ikke vært på 100 mg før i uke 5. Jeg anbefaler defor at du fortsetter med 100 mg per døgn i et par uker til.

Skrevet

Dette er en alt for rask opptrapping i forhold til det anbefalte. Men den langsomme opptrapping er anbefalt fordi noen få får utslett om de trapper opp for raskt. Du har ikke fått slikt utslett, og du trenger derfor sannsynligvis ikke langsom opptrapping.

Etter vanlig regime skulle du ikke vært på 100 mg før i uke 5. Jeg anbefaler defor at du fortsetter med 100 mg per døgn i et par uker til.

Takk, det var oppklarende.

God kveld med hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...