bibben Skrevet 28. juli 2011 Skrevet 28. juli 2011 NHD kan du være så snill å hjelpe meg. Jeg har fått en plan fra behandler på opptrapping. Jeg har gjort det litt feil oppdaget jeg nå. Behandlers plan: Uke 1: 50 mg kveld Uke 2: 50 morgen, 50 kveld Uke 3: 100 morgen, 100 kveld Uke 4: 100 morgen, 150 kveld Det jeg har gjort: Uke 1: 100 mg kveld Uke 2: 150 mg kveld Kan jeg fortsette med 150mg nå i den andre uken, eller bør jeg kun ta 50 mg morgen og kveld? Jeg håper at du har anledning til å svare meg. Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. juli 2011 Skrevet 28. juli 2011 Dette er en alt for rask opptrapping i forhold til det anbefalte. Men den langsomme opptrapping er anbefalt fordi noen få får utslett om de trapper opp for raskt. Du har ikke fått slikt utslett, og du trenger derfor sannsynligvis ikke langsom opptrapping. Etter vanlig regime skulle du ikke vært på 100 mg før i uke 5. Jeg anbefaler defor at du fortsetter med 100 mg per døgn i et par uker til. 0 Siter
bibben Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Skrevet 28. juli 2011 Dette er en alt for rask opptrapping i forhold til det anbefalte. Men den langsomme opptrapping er anbefalt fordi noen få får utslett om de trapper opp for raskt. Du har ikke fått slikt utslett, og du trenger derfor sannsynligvis ikke langsom opptrapping. Etter vanlig regime skulle du ikke vært på 100 mg før i uke 5. Jeg anbefaler defor at du fortsetter med 100 mg per døgn i et par uker til. Takk, det var oppklarende. God kveld med hilsen fra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.