Gjest SMIRnøff Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Hvorfor er det slik at om man er psykotisk i gjerningsøyeblikket ved en kriminell handling, så er man ikke straffbar, men om det er andre lidelser, som f.eks. personlighetsforstyrrelser, så er man straffbar? 0 Siter
serenity777 Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Det er såre enkelt, det dreier seg om tilregnelighet. DVS om vedkommende viste att han gjorde noe ulovlig eller ikke. En sprut hakke psykotisk person, kan tro han handler i selvforsvar, mens en psykopat vet han vil komme i fengsel dersom han dreper noen. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 Det er såre enkelt, det dreier seg om tilregnelighet. DVS om vedkommende viste att han gjorde noe ulovlig eller ikke. En sprut hakke psykotisk person, kan tro han handler i selvforsvar, mens en psykopat vet han vil komme i fengsel dersom han dreper noen. Men er det nå så sorthvitt... 0 Siter
Gjest Atman Skrevet 29. juli 2011 Skrevet 29. juli 2011 De sier jeg har vært psykotisk, men jeg har ikke følt jeg har vært utilregnelig. Borsett fra de gangene jeg tror jeg har vært "manisk", å holde på slik...med mannfolk på nettet er ikke meg. Og prøvde å møte en som bodde der jeg var innlagt, traff han på nettet. Vi skulle ha sex, og jeg ville hoppe ut vinduet. Men det var lenke der, så jeg måtte be nattevakten låse opp. Fikk mye kjeft dagen etter ja... Og det føltes ikke rett, følte ikke jeg hadde gjort noe galt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.