Gå til innhold

Undrer meg

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvorfor er det slik at om man er psykotisk i gjerningsøyeblikket ved en kriminell handling, så er man ikke straffbar, men om det er andre lidelser, som f.eks. personlighetsforstyrrelser, så er man straffbar?

serenity777
Skrevet

Det er såre enkelt, det dreier seg om tilregnelighet. DVS om vedkommende viste att han gjorde noe ulovlig eller ikke. En sprut hakke psykotisk person, kan tro han handler i selvforsvar, mens en psykopat vet han vil komme i fengsel dersom han dreper noen.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er såre enkelt, det dreier seg om tilregnelighet. DVS om vedkommende viste att han gjorde noe ulovlig eller ikke. En sprut hakke psykotisk person, kan tro han handler i selvforsvar, mens en psykopat vet han vil komme i fengsel dersom han dreper noen.

Men er det nå så sorthvitt...

Gjest Atman
Skrevet

De sier jeg har vært psykotisk, men jeg har ikke følt jeg har vært utilregnelig. Borsett fra de gangene jeg tror jeg har vært "manisk", å holde på slik...med mannfolk på nettet er ikke meg. Og prøvde å møte en som bodde der jeg var innlagt, traff han på nettet. Vi skulle ha sex, og jeg ville hoppe ut vinduet. Men det var lenke der, så jeg måtte be nattevakten låse opp. Fikk mye kjeft dagen etter ja...

Og det føltes ikke rett, følte ikke jeg hadde gjort noe galt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...