Gå til innhold

Impulser fra det indre

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Her på DOL har jeg i årevis oppvist dårlig impulskontroll. Jeg har øst av meg den ene depresjonen etter den andre, uten å tenke på konsekvensene, uten å tenke på hvordan andre har det.

Sånn er jeg ikke i virkeligheten - da er jeg ganske "hemmet", om dere forstår hva jeg mener. Er veldig god til å holde alt inni meg, alle impulser. Jeg lurer på om dette er grunnen til at jeg føler jeg lever i en grå verden, at jeg mangler driv og ambisjoner, at jeg kjeder meg... at jeg til tider er deprimert...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Sånn er jeg ikke i virkeligheten - da er jeg ganske "hemmet", om dere forstår hva jeg mener. Er veldig god til å holde alt inni meg, alle impulser''

Det er nødvendig å kunne kontrollere seg selv for å kunne fungere på jobb og i samfunnet forøvring.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Sånn er jeg ikke i virkeligheten - da er jeg ganske "hemmet", om dere forstår hva jeg mener. Er veldig god til å holde alt inni meg, alle impulser''

Det er nødvendig å kunne kontrollere seg selv for å kunne fungere på jobb og i samfunnet forøvring.

Ja, veit. Så jeg må jo fortsette med det, såklart. Men jeg lurer på om det er så vanskelig for meg, å gjøre det... at jeg derfor opplever hverdagen slik jeg gjør...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Og - hva er egentlig problemet mitt?

Er det schizoaffektiv lidelse, eller er det adferden min her inne?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ja, veit. Så jeg må jo fortsette med det, såklart. Men jeg lurer på om det er så vanskelig for meg, å gjøre det... at jeg derfor opplever hverdagen slik jeg gjør...

Jeg tror det kan være vanskelig for mange andre også.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg tror det kan være vanskelig for mange andre også.

Såklart, men trur du det er derfor jeg sliter?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Og - hva er egentlig problemet mitt?

Er det schizoaffektiv lidelse, eller er det adferden min her inne?

Jeg kan ikke mene noe om dette. Jeg kan ikke så mye om diagnoser.

Problemer som er synlig for oss andre dolere er ikke diagnosen din, men adferden på dol. Det er den som vises.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Såklart, men trur du det er derfor jeg sliter?

Nei.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg kan ikke mene noe om dette. Jeg kan ikke så mye om diagnoser.

Problemer som er synlig for oss andre dolere er ikke diagnosen din, men adferden på dol. Det er den som vises.

Men er det ikke da viktig å få behandling for denne adferden, da, og ikke schizoaffektiv lidelse?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Nei.

Jeg mener, trur du det er derfor jeg opplever hverdagen så grå og kjedelig?

Gjest Atman
Skrevet

Har du vært i naturen i det siste?

I dag var jeg det med familien, merket at jeg følte meg friskere, tro det eller ei. Det var ro og sol på kroppen, jeg svømte og det var herlig :-)

Anbefales! I går var jeg full av paranoide tanker og faenskap, tenkte på selvmord og. Ro og fred på fjellet gjør underverker. Drikker cider nå og, men bare fordi jeg er så glad :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Nei, jeg tror ikke du opplever hverdagen grå og kjedelig fordi om du kontrolerer negative følelser uttad.

Men hvis du mener med "hemmet" at du har sosialangst, kan det sikkert det.

Men jeg tror andre enn meg kan svare bedre på dette.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Nei, jeg tror ikke du opplever hverdagen grå og kjedelig fordi om du kontrolerer negative følelser uttad.

Men hvis du mener med "hemmet" at du har sosialangst, kan det sikkert det.

Men jeg tror andre enn meg kan svare bedre på dette.

Nei, dette var et godt svar det. Det er jo to forskjellige ting, som du sier; sosialangst og det å stenge inne det negative...

serenity777
Skrevet

Du burde skjerpe deg, 14 tråder har du startet på de to siste sidene. Min mening da.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Du burde skjerpe deg, 14 tråder har du startet på de to siste sidene. Min mening da.

Jeg skjønner det ikke. Hvorfor kan jeg ikke være NORMAL???

Gjest andegakk
Skrevet

''Jeg lurer på om dette er grunnen til at jeg føler jeg lever i en grå verden, at jeg mangler driv og ambisjoner, at jeg kjeder meg... at jeg til tider er deprimert...?''

Det kan godt være, men du har fått utallige råd om hvordan kan gjøre noe med dette. Men disse rådene orker du ikke å følge, i steden bruker du masse tid og energi på alle mulige meningsløse grublerier.

Gjest andegakk
Skrevet

Jeg skjønner det ikke. Hvorfor kan jeg ikke være NORMAL???

Du er voksen, og burde fint klare å styre din egen oppførsel.

Gjest Atman
Skrevet

Du er voksen, og burde fint klare å styre din egen oppførsel.

Hva vet du om det?

Har du prøvd å gå i hans sko?

Kanskje noen påstår at du klarer noe du ikke klarer, er det ikke frustrerende?

Gjest andegakk
Skrevet

Hva vet du om det?

Har du prøvd å gå i hans sko?

Kanskje noen påstår at du klarer noe du ikke klarer, er det ikke frustrerende?

Man klarer fint å la være å spamme ned dette forumet hvis man vil. Selvfølgelig.

Gjest Atman
Skrevet

Man klarer fint å la være å spamme ned dette forumet hvis man vil. Selvfølgelig.

Ok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...