Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på det, den kvelden for snart to år siden. En "venn" av meg dro kjøkkkenskuffen ut, dro opp en kniv og skar seg opp så blordet fløt. Da jeg sa "Nå er du patetisk" ble han mørk i blikket , løftet kniven og brølte mot meg. Jeg ble livredd. Løp ut av huset uten sko, hunden hakk i hel. Ringte politiet og følte at vedkommende var rett ved meg hele tiden, samme hvor langt jeg sprang. Denne epidoden er veldig over meg for tiden, sikkert på grunn av det som skjedde på utøya, Hva skal jeg gjøre med dette? Glemme det? Jeg kommer nok over det igjen..

Bella Dotte
Skrevet

Får du behandling, så snakk med din behandler om det. Hvis ikke, opprett kontakt med en dyktig behandler.

Skrevet

Jeg vil tro situasjonen som vi har opplevd den siste uken kan være med på å trigge frem vanskelige og traumatiske episoder fra egne liv. Dersom du den gang gikk igjennom terapi, fikk snakket ut, og etterhvert begynte å bearbeide det som skjedde og fikk god hjelp for dette tviler jeg på du trenger å gjøre alt en gang til. Det er helt normalt at vonde minner og traumer dukker opp i slike situasjoner, forsøk å snakk med noen som står deg nær og forsøk å fokuser på at du (forhåpentligvis) er et annet sted i dag;- du lever her og nå, ikke i fortiden.

Flashbacks fra gamle dager er normalt, det er noe som vil komme og "hilse på" en gang i blant, og med tid forhåpentligvis langt sjeldnere men det vil uansett alltid være der. Dersom du derimot ikke fikk behandling, mulighet til å bearbeidet denne vanskelige opplevelsen er det på tide å gjøre det nå. Oppsøk terapeut og ta en sommerrengjøring. Jo grundigere man gjør drittjobben første gang, desto mindre jobb har man å gjøre når det igjen dukker opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...