Gå til innhold

Deprimert?

Gjest anonym1995jente

Anbefalte innlegg

Gjest anonym1995jente
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 15 år (1995) som lurer på om jeg er paranoid/deprimert. Jeg har lest litt rundt på nettet, og der står det som oftet at personen ikke er klar over det selv. Det er derfor jeg lurer. Jeg har veldig lav selvtillitt. Noen ganger har jeg og veldig lavt stemningsleie, dvs. at jeg holder meg for meg selv. Jeg er heller ikke overbegeistret når det kommer gjester. Jeg liker rett og slett best å være for meg selv. Jeg er også veldig paranoid. Jeg tør avogtil ikke gå ut fra badet, i redsel for at noen skal stå utfor, og ja.. drepe meg. Noen ganger har jeg problemer med å være i overetasjen alene fordi jeg tror det er noen som gjemmer seg under sengen/sofaen, rundt hjørnet osv. Når jeg legger meg må alltid folk sjekke under sengen min, i frykt for at noen ligger der. I tillegg føler jeg liten glede over en sport som jeg har drevet med i mange år - håndball. Jeg føler egentlig liten glede over alt. Så jeg har jo tenkt en del. Og siden alt har en utløsende faktor.. Jeg ble en gang ''mobbet'' på facebook. Jeg vet ikke om det kan kalles det, for det var bare en episode. Jeg ble hvertfall bedt om å ta selvmord. Jeg har etter det ikke turt å bli sur på noen, eller krangle med noen i frykt for at folk skal gå i mot meg. Jeg tør ikke snakke med nye folk, i frykt for at de skal synes dårlig om meg. Som bare på toppen av kransekaka har bestevenninnen min sagt at hun er flau over meg. Er dette nok til og gjøre en person deprimert? Tok forresten og en test som egentlig skal utføres av fagperson online. Der fikk jeg at jeg kanskje burde gå på medikamenter (antidepressiva). Er flere ting jeg ikke vil nevne her som kan være med på finne en beslutning, men jeg klarer desverre ikke skrive det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...