Gå til innhold

Noe som hjelper på mareritt?

Anbefalte innlegg

Gjest et lite problem
Skrevet

Jeg drømmer så og si hver natt at en mørk person springer etter meg og skal ta meg. Han har kniv og jeg løper og løper. Min mann vekker meg fordi jeg ligger og roper.

Dette er jo ganske likt noe jeg har opplevd tidligere og som har blitt veldig aktivert i det siste. Er det noe som hjelper på mareritt?

Gjest skriv det ned
Skrevet

Jeg er ikke plaget med mareritt selv, men leste nylig en bok om søvn hvor dette med mareritt er omtalt. Denne metoden skal visstnok være svært effektiv:

1) Skriv marerittet detaljert ned som om du forteller det til noen.

2) Endre marerittet slik som du ønsker, spesielt kan slutten endres.

3) Skriv ned den endrede versjonen.

4) Øv på den nye versjonen i avslappet tilstand.

Metoden (og flere andre metoder) er nærmere beskrevet i krisepsykolog Atle Dyregrovs bok "Den lille søvnboken". Lykke til!

Gjest et lite problem
Skrevet

Jeg er ikke plaget med mareritt selv, men leste nylig en bok om søvn hvor dette med mareritt er omtalt. Denne metoden skal visstnok være svært effektiv:

1) Skriv marerittet detaljert ned som om du forteller det til noen.

2) Endre marerittet slik som du ønsker, spesielt kan slutten endres.

3) Skriv ned den endrede versjonen.

4) Øv på den nye versjonen i avslappet tilstand.

Metoden (og flere andre metoder) er nærmere beskrevet i krisepsykolog Atle Dyregrovs bok "Den lille søvnboken". Lykke til!

Tusen takk for råd og tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...