Gå til innhold

Jeg er feig og tørr ikke ta tak i meg selv...

Anbefalte innlegg

Gjest Mann i Oslo
Skrevet

Jeg er en mann i slutten av tjueårene. Jeg har i mange år hatt problemer knyttet til min fortid og nåtid, jeg vet ikke hva det er som feiler meg, men det er antageligvis noe psykisk. Jeg har vært klar over disse problemene i mange år. Og de har ikke blitt bedre eller forsvunnet. Jeg bestemte meg for å gå til legen for 10år siden, men jeg har fortsatt ikke vært der. Jeg klarer ikke å komme meg dit, men blir istedet i dårligere humør og er blitt veldig kvervulerende og negativ. Jeg antar at jeg aldri vil komme meg til noen lege, men har istedet brukt noen uker på å mote meg opp til å skrive her. Jeg er redd for å gå til legen fordi jeg gruer meg til å få en eventuell diagnose/ikke diagnose. Jeg er redd for å måtte ta medisiner som gir meg personlighetsforandringer jeg ikke har kontroll over. Jeg er redd for å sykemelde meg, fordi jeg blir brukt til så mange oppgaver på jobben, den sliter meg ut med sin uforutsigbarhet og konstante overtidsjobbing. 5-600 timer overtid i året er ikke uvanlig. Jeg har hatt et slags anfall, tror jeg. Jeg følte at jeg ble svimmel, mistet konsentrasjonen og at jeg fikk dårligere syn og tilstedeværelse. Hjerteflimmringen har kommet tilbake og jeg har fått pustestopper som ødelegger nattesøvnen. Nei jeg hater å snakke om meg selv, jeg har ikke tro på at jeg vil mestre noen ting fremover. Jeg er far til to små barn som er min inspirasjon og energi i livet. Jeg snakker ikke med noen om dette. Jeg har aldri snakket med noen om sånt.

Skrevet

Trives du med det livet du har nå? Synes du det er greit å ha disse følelsene? Det gjør du sikkert ikke, siden du skriver et innlegg her ang dette.