Gå til innhold

Å ønske seg ung igjen

Anbefalte innlegg

Gjest 30 år og føler meg "gammel"

Opplever dere noen gang å ønske at dere var tenåring igjen og gjorde andre valg i livet?

Jeg er rundt 30 og kjenner ofte på at jeg skulle ønske jeg kunne vært i den alderen igjen og gjort andre valg her i livet.

Ønsker også at jeg opplevde mer og turte mer i den alderen.

Ja rett og slett opplevde ungdommen på nytt med alt det innebærte av sorger, drama, kjærlighet, vennskap osv. Det vil si, jeg ville ikke ønsket å være ungdom i denne tiden vi lever i nå, men i de årene jeg var ung, 80 og 90tallet, det føles som en mye mer uskyldig tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/367925-%C3%A5-%C3%B8nske-seg-ung-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres fantastisk ut å gjenoppleve ungdommen hvis jeg kunne startet på den med all den livserfaringen jeg sitter med nå, men jeg tror egentlig det var greit at jeg var så uerfaren, sårbar og åpen som jeg var. Jeg tror det hadde blitt et ensomt og merkelig liv, og jeg ville vært en annen i dag. Jeg synes det er utrolig godt å være voksen:)

Jeg ville gjerne ha vært 30 igjen :-) Det er ungt nok! Nyt det...

Uff, ja kanskje det. Men jeg syntes også de unge guttene (sånn rundt 19-25) er så utrolig pene og sexy i motsetning til mannfolka i min alder - det er helt på trynet, jeg vet, kasnkje litt for ung til sinns).

Gjest Elextra

Uff, ja kanskje det. Men jeg syntes også de unge guttene (sånn rundt 19-25) er så utrolig pene og sexy i motsetning til mannfolka i min alder - det er helt på trynet, jeg vet, kasnkje litt for ung til sinns).

''Men jeg syntes også de unge guttene (sånn rundt 19-25) er så utrolig pene og sexy i motsetning til mannfolka i min alder - det er helt på trynet, jeg vet, kasnkje litt for ung til sinns''

Da er det vel bare å gå for en yngre mann, da? :-).

Kjenner meg litt igjen i å savne ungdommen av og ti. Kan bli litt vemodig når jeg f.eks. kommer tilbake til steder jeg har spesielt gode gamle minner fra.

Når det er sagt er jeg generelt mer lykkelig nå :-).

Annonse

''Men jeg syntes også de unge guttene (sånn rundt 19-25) er så utrolig pene og sexy i motsetning til mannfolka i min alder - det er helt på trynet, jeg vet, kasnkje litt for ung til sinns''

Da er det vel bare å gå for en yngre mann, da? :-).

Kjenner meg litt igjen i å savne ungdommen av og ti. Kan bli litt vemodig når jeg f.eks. kommer tilbake til steder jeg har spesielt gode gamle minner fra.

Når det er sagt er jeg generelt mer lykkelig nå :-).

Hehe, det vel heller sjelden at sånne unge gutter vil ha ei på 30, de vil vel ha en på sin egen alder :)

Jo, noen ganger streifer jeg jo innom tanken på at det er et par ting jeg kanskje skulle gjort annerledes. Men på den annen side er det jo ikke garantert at jeg hadde vært lykkeligere nå om jeg hadde gjort andre valg. Det er fordeler og ulemper med alt.

Det er ikke sånn at gresset er grønnere på den andre siden, eller at alle andre jobber eller utdannelser er så mye mer spennende enn den du har valgt.

Dessuten er det jo ikke for sent å gjøre nye valg, livet er ikke slutt når man er 30.

Nei, jeg har aldri ønsket meg tilbake til tenårene, selv om jeg hadde det fint da. Jeg synes det er helt ok å være voksen, og har aldri fryktet å fylle år, selv om jeg jo har enkelte generelle innvendinger mot det som disse årene kan bringe med seg.

Høres mer ut som at du burde prøve nye jaktmarker - ny omgangskrets ;-)

Annonse

Nei, jeg har aldri ønsket meg tilbake til tenårene, selv om jeg hadde det fint da. Jeg synes det er helt ok å være voksen, og har aldri fryktet å fylle år, selv om jeg jo har enkelte generelle innvendinger mot det som disse årene kan bringe med seg.

''...selv om jeg jo har enkelte generelle innvendinger mot det som disse årene kan bringe med seg.''

Veldig godt formulert!

Det er jo det at alternativet til å fylle stadig flere år, heller ikke er noe særlig...

''...selv om jeg jo har enkelte generelle innvendinger mot det som disse årene kan bringe med seg.''

Veldig godt formulert!

Det er jo det at alternativet til å fylle stadig flere år, heller ikke er noe særlig...

Ja, alternativet er ikke noe særlig :-)

Men jeg skulle gjerne fortsatt å være så gammel som jeg er nå, med såpass stort barn, såpass lang fartstid i arbeidslivet, ekteskapet mm, men fortsatt sett ut som da jeg giftet meg ;-)

black wealch

Er 40, og synes livet er topp :-)

Fornøyd med livet, jobb, familie og venner. Barna er blitt større og selvsendige. Har bedre selvtillit og bedre økonomi enn noengang. Har mange planer og mulighet til å gjennomføre det.

Ser for meg mange gode år fremover, håper jeg får det :-)

black wealch

Er 40, og synes livet er topp :-)

Fornøyd med livet, jobb, familie og venner. Barna er blitt større og selvsendige. Har bedre selvtillit og bedre økonomi enn noengang. Har mange planer og mulighet til å gjennomføre det.

Ser for meg mange gode år fremover, håper jeg får det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...