Gjest Undres58 Skrevet 31. juli 2011 Skrevet 31. juli 2011 Hva regnes som psykopati? Hva regnes som sosiopat? Eller er det siste kun en amerikansk term? Vi som er "psyke" er lei av at avisene stadigvekk skriver at den voldsmannen var "sinnsyk" eller "gal".Tror vel at det fremdeles finnes mye fordommer der ute selv om 1 million nordmenn 1 gang i livet har vært innlagt påsykehus for psykiske lidelser. Men er alle mordere psykopater? Tror vel at alle mennesker i en vanskelig situasjon uten andre muligheter ville kunne tatt en annet menneskes sitt liv for å redde seg selv eller egen familie Jeg tenker da på ulykker,krig eller katastrofer,der man må velge mellom barn eller voksne. Men jeg har nok ikke fantasi nok til å kunne se for meg noe slikt for egen del.Men så er jeg ikke så sterk som jeg var da. 0 Siter
serenity777 Skrevet 1. august 2011 Skrevet 1. august 2011 Psykopat er vel en gammel version av 3 forskjellige personlighetsforstyrrelser: Dyssosial (kriminell) Sadistisk Narsisistisk tror jeg. Psykopat kommer av att de ikke er syke på sinnet, men syke i mangel på moral. 0 Siter
Gjest Undres58 Skrevet 1. august 2011 Skrevet 1. august 2011 Psykopat er vel en gammel version av 3 forskjellige personlighetsforstyrrelser: Dyssosial (kriminell) Sadistisk Narsisistisk tror jeg. Psykopat kommer av att de ikke er syke på sinnet, men syke i mangel på moral. Men hva er Breivik? Er han ikke en psykopatisk massemorder? Han viser ingen anger.Han luller seg inn i sin helt private verden,og har ikke kontakt med virkeligheten. Tror du det da kan være snakk om en paranoid scizofren? 0 Siter
FGT Skrevet 1. august 2011 Skrevet 1. august 2011 Men hva er Breivik? Er han ikke en psykopatisk massemorder? Han viser ingen anger.Han luller seg inn i sin helt private verden,og har ikke kontakt med virkeligheten. Tror du det da kan være snakk om en paranoid scizofren? Jeg tror at han både kan ha en Narsisistisk personlighetsforstyrrelse og være paranoid scizofren 0 Siter
Gjest Undres58 Skrevet 1. august 2011 Skrevet 1. august 2011 Jeg tror at han både kan ha en Narsisistisk personlighetsforstyrrelse og være paranoid scizofren Hva er viktigst? Å beskytte samfunnet? Å straffe de mentalt syke? Jeg synes 21 års fengesel er for lite.Forvaring på ubestemt tid må vel være passende.Så kan psykiaterne ha noen å studere. Her må det vel være på sin plass å kalle vedkommende sinnsykt farlig? Massemorder er vel også en passende betegnelse? Håper han blir dømt tilregnelig.Vil ikke ha en slik fyr på gata om 21 år,da ber jeg min sønn å ta ham ut. 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 2. august 2011 Skrevet 2. august 2011 Hva er viktigst? Å beskytte samfunnet? Å straffe de mentalt syke? Jeg synes 21 års fengesel er for lite.Forvaring på ubestemt tid må vel være passende.Så kan psykiaterne ha noen å studere. Her må det vel være på sin plass å kalle vedkommende sinnsykt farlig? Massemorder er vel også en passende betegnelse? Håper han blir dømt tilregnelig.Vil ikke ha en slik fyr på gata om 21 år,da ber jeg min sønn å ta ham ut. Enig med deg. Jeg blåser i om han er sinnsyk, psykopat, schizofren eller spedalsk. I fengsel på livstid skal han, okke som! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.