Gå til innhold

Psykopat og massemorder?

Anbefalte innlegg

Gjest Undres58
Skrevet

Hva regnes som psykopati? Hva regnes som sosiopat? Eller er det siste kun en amerikansk term?

Vi som er "psyke" er lei av at avisene stadigvekk skriver at den voldsmannen var "sinnsyk" eller "gal".Tror vel at det fremdeles finnes mye fordommer der ute selv om 1 million nordmenn 1 gang i livet har vært innlagt påsykehus for psykiske lidelser.

Men er alle mordere psykopater?

Tror vel at alle mennesker i en vanskelig situasjon uten andre muligheter ville kunne tatt en annet menneskes sitt liv for å redde seg selv eller egen familie Jeg tenker da på ulykker,krig eller katastrofer,der man må velge mellom barn eller voksne.

Men jeg har nok ikke fantasi nok til å kunne se for meg noe slikt for egen del.Men så er jeg ikke så sterk som jeg var da.

Skrevet

Psykopat er vel en gammel version av 3 forskjellige personlighetsforstyrrelser:

Dyssosial (kriminell)

Sadistisk

Narsisistisk tror jeg.

Psykopat kommer av att de ikke er syke på sinnet, men syke i mangel på moral.

Gjest Undres58
Skrevet

Psykopat er vel en gammel version av 3 forskjellige personlighetsforstyrrelser:

Dyssosial (kriminell)

Sadistisk

Narsisistisk tror jeg.

Psykopat kommer av att de ikke er syke på sinnet, men syke i mangel på moral.

Men hva er Breivik? Er han ikke en psykopatisk massemorder? Han viser ingen anger.Han luller seg inn i sin helt private verden,og har ikke kontakt med virkeligheten.

Tror du det da kan være snakk om en paranoid scizofren?

Skrevet

Men hva er Breivik? Er han ikke en psykopatisk massemorder? Han viser ingen anger.Han luller seg inn i sin helt private verden,og har ikke kontakt med virkeligheten.

Tror du det da kan være snakk om en paranoid scizofren?

Jeg tror at han både kan ha en Narsisistisk personlighetsforstyrrelse og være paranoid scizofren

Gjest Undres58
Skrevet

Jeg tror at han både kan ha en Narsisistisk personlighetsforstyrrelse og være paranoid scizofren

Hva er viktigst? Å beskytte samfunnet? Å straffe de mentalt syke? Jeg synes 21 års fengesel er for lite.Forvaring på ubestemt tid må vel være passende.Så kan psykiaterne ha noen å studere.

Her må det vel være på sin plass å kalle vedkommende sinnsykt farlig? Massemorder er vel også en passende betegnelse?

Håper han blir dømt tilregnelig.Vil ikke ha en slik fyr på gata om 21 år,da ber jeg min sønn å ta ham ut.

Gjest Remlow
Skrevet

Hva er viktigst? Å beskytte samfunnet? Å straffe de mentalt syke? Jeg synes 21 års fengesel er for lite.Forvaring på ubestemt tid må vel være passende.Så kan psykiaterne ha noen å studere.

Her må det vel være på sin plass å kalle vedkommende sinnsykt farlig? Massemorder er vel også en passende betegnelse?

Håper han blir dømt tilregnelig.Vil ikke ha en slik fyr på gata om 21 år,da ber jeg min sønn å ta ham ut.

Enig med deg.

Jeg blåser i om han er sinnsyk, psykopat, schizofren eller spedalsk.

I fengsel på livstid skal han, okke som!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...