Gå til innhold

angst

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

hei Jeg ei dame som sliter forferdelig med angst, et grunnes i at jeg var utro over en periode, deretter angret. Noe som skapte forvirring ad følser og fornuft som atter førte til at jeg ble brøt sammen på jobb.Fikk utskrevet cipralex av fastlegen min, 10 mg pr dag, fikk forferdelige bivirkninger, kuttet ut etter 4 uker. Tok kontakt med tankefeltterapaut, om det hjelper vites ei, men det hjelper å få snakke med noen. Angsten har forverret seg, valgte idag å prøve å starte med 5 mg cipralex igjen og samtidig gå til takefeltterapauten. Angsten fører til at jeg tør nesten ikke å gå ut lenger, savner å få tilbake hverdagen min.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Hvilke bivirkninger fikk du som var værst? Du kan jo høre med legen om han har noe medisiner du kan bruke i en overgangsperiode sånn at bivirkningene ikke blir for fæle. Da jeg begynte med Remeron brukte jeg kvalmedempende og stesolid for å dempe plagene. Det går over etter noen uker, så hold ut!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

For noen er det for raskt å starte rett på 10 mg med Cipralex. Fastlegene har ikke så god greie på akkurat dette. Da jeg selv startet rett på 10 mg følte jeg meg forferdelig deprimert.

Så ikke gi opp. Kanskje du skulle hatt et annet preparat, eller du skulle startet på 5 mg.

Skrevet

Hvilke bivirkninger fikk du som var værst? Du kan jo høre med legen om han har noe medisiner du kan bruke i en overgangsperiode sånn at bivirkningene ikke blir for fæle. Da jeg begynte med Remeron brukte jeg kvalmedempende og stesolid for å dempe plagene. Det går over etter noen uker, så hold ut!

De verste bivirkningene var kvalme, oppkast,svimmelhet,søvnløshet, forvirring

Gjest Zyprexus
Skrevet

De verste bivirkningene var kvalme, oppkast,svimmelhet,søvnløshet, forvirring

Kvalmen er i allefall lett å behandle, jeg fikk Afipran og det tok bort det værste. Bivirkninger kan ofte forsterkes om du får angst pga. dem og da kan f.eks stesolid være en løsning i en overgangsperiode til det går over.

Gjest YotoHama
Skrevet

Det faller seg naturlig å spørre deg hva som skylder denne angsten? Er det angst for at partner skal oppdage dette utroskapet, er det dårlig samvittighet, er det barn inne i bilde, er det frykten for at noen vet og vil fortelle. Jeg tror det er viktigere å adressere angsten din, fremfor å tro at en pille skal hjelpe deg ut av uføret.

Hvis du prøver å holde dette sjult, men innerst inne har veldig dårlig samvittighet, vil dette mest sannsynlig gi utslag i angst. Nå kjenner jeg ikke hele historien, men tror at du bør fortelle partner om utroskapet, og deale med hva som måtte komme. Dette kan nok enklere hjelpe deg ut av angsten..

Som sagt kjenner jeg ikke situasjonen, men dette er det første som slår meg.

Skrevet

Kvalmen er i allefall lett å behandle, jeg fikk Afipran og det tok bort det værste. Bivirkninger kan ofte forsterkes om du får angst pga. dem og da kan f.eks stesolid være en løsning i en overgangsperiode til det går over.

Jeg har fått rivotril, men er litt redd for å bruke de, da de kan være vanedannende. Ellers så glemte jeg å si at jeg fikk forferdelig med angst.

Skrevet

Det faller seg naturlig å spørre deg hva som skylder denne angsten? Er det angst for at partner skal oppdage dette utroskapet, er det dårlig samvittighet, er det barn inne i bilde, er det frykten for at noen vet og vil fortelle. Jeg tror det er viktigere å adressere angsten din, fremfor å tro at en pille skal hjelpe deg ut av uføret.

Hvis du prøver å holde dette sjult, men innerst inne har veldig dårlig samvittighet, vil dette mest sannsynlig gi utslag i angst. Nå kjenner jeg ikke hele historien, men tror at du bør fortelle partner om utroskapet, og deale med hva som måtte komme. Dette kan nok enklere hjelpe deg ut av angsten..

Som sagt kjenner jeg ikke situasjonen, men dette er det første som slår meg.

Jeg har fortalt det til han,han er villig til at vi fortsatt skal prøve å berge forholdet. Jeg er enig med deg at angsten og forvirringen startet med dårlig savnvittighet samt hvilke føleser jeg hadde for han jeg har hatt et forhold til, dette førte til at jeg deprimert og angsten kom.

Gjest YotoHama
Skrevet

Jeg har fortalt det til han,han er villig til at vi fortsatt skal prøve å berge forholdet. Jeg er enig med deg at angsten og forvirringen startet med dårlig savnvittighet samt hvilke føleser jeg hadde for han jeg har hatt et forhold til, dette førte til at jeg deprimert og angsten kom.

Depresjon og angst går jo som relge hånd i hånd. Kan det være at du er usikker på følelsene dine rundt partneren din? Hvordan har du det i forholdet nå? Er du redd for å miste partneren din? Tror det er du må begynne.

Jeg vil anbefale deg at du oppsøker en psykolog. Sammen kan dere prøve å sortere litt tanker og reflektere litt sammen om hva som vil være best for deg fremover. Angst, slik jeg opplever det, har altid utspring i negative og ubearbeide tanker og opplevelser..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når Cipralex brukes mot angst, er det smart å sterte med 5 mg. Det er også slik at det ofte blir verre 3-4 uker før det blir bedre.

I dette tilfellet er jeg meget i tvil om medisiner er særlig til hjelp. Jeg mener at dette er noe som bør/skal behandles med samtaleterapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...