Gjest Huva Skrevet 11. oktober 2001 Skrevet 11. oktober 2001 Er det ok å spørre legen om "scoren" (hvorfor heter det "score" egentlig? Høres jo ut som noe positivt..., noe det ikke er..) hvis hun ikke sier det av seg selv. Eller kan det være ei viktig mening med at hun ikke sier det? Er det ikke bra for pasienten å vite?? Lurer på hvordan hennes madrs stemmer med min følelse og med min egen nett-testing ;-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. oktober 2001 Skrevet 11. oktober 2001 Jeg synes det er helt ok om pasientene spør om MADRS - scoren/tallet. Jeg kan ikke finne noen god grunn til å ikke opplyse det. Generelt synes jeg at opplysningene tilhører pasienten, og jeg gir alltid ut slikt. Scoren er et slags norsk-engelsk som ikke betyr å lage mål, men som betyr "hvor høyt tallet er". 0 Siter
Gjest Huva Skrevet 12. oktober 2001 Skrevet 12. oktober 2001 Jeg synes det er helt ok om pasientene spør om MADRS - scoren/tallet. Jeg kan ikke finne noen god grunn til å ikke opplyse det. Generelt synes jeg at opplysningene tilhører pasienten, og jeg gir alltid ut slikt. Scoren er et slags norsk-engelsk som ikke betyr å lage mål, men som betyr "hvor høyt tallet er". Ok, takk skal du ha... Da spør jeg.. Etter en uke på 50 mg Zoloft og påfølgende 3 uker på 100 mg. skulle jeg da merke effekten etterhvert? Trur neppe Madrs-scoren har sunket noe som helst..Er litt mindre angstfull kanskje, men ikke mindre deppa. Kommer angstdempdende virkning før den antidpressive? Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.