Gå til innhold

Hasj/ereksjon og Neurontin

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja det var det jeg mente. Han er et helt annet menneske når han er nykter. Rett etter han har stått opp er han gutten jeg falt for. Synd at dopen hans skal ødelegge det. Jeg drømte faktisk i natt at jeg pratet med legen hans, og han sa han tok riktig dose. Så jeg tenker mye på det. Han er hvertfall ikke her mer nå.

Og ja, denne tråden begynte jo med at jeg lurte på om det var normalt å bruke så mye Neurontin, og om det faktisk er hasjen som gjør at han aldri kommer, noe som jeg egentlig har sagt til han lenge at gjør. Jeg ville bare ha det fra en spesialist, så jeg kunne referere til det. Alle vet jo forsåvidt at hasj gjør at alt blir svekket i kroppen, både hjerneceller og muskler, så at han nekter på det, er jo bare helt idiotisk. Det beviser jo også at han har et problem, fordi hver gang jeg sier noe negativt om hasjen, så rettferdiggjør han det, og nekter for at det er hajsen som er problemet.

Det er vel sånn det er å være rusmisbruker, å nekte for at det er et problem...

Uansett har jeg merket meg at mange som bruker hasj fremstår _veldig_ ukritiske til stoffet THC eller hva det heter...

Det er ikke de at man _vet_ det er verre enn alkohol, det er det at _de_ "vet" dette... som er skummelt.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• frosken

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Mandolaika

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er vel sånn det er å være rusmisbruker, å nekte for at det er et problem...

Uansett har jeg merket meg at mange som bruker hasj fremstår _veldig_ ukritiske til stoffet THC eller hva det heter...

Det er ikke de at man _vet_ det er verre enn alkohol, det er det at _de_ "vet" dette... som er skummelt.

Ja jeg vet det. Det er synd. Og når man ser sine nærmeste være rusavhengig, så har man så veldig lyst til å hjelpe, selvom det da kanskje blir mye verre.

Og han er ikke tung rusmisbruker heller, så det gjør det sikkert lettere for han å rettferdiggjøre det, å komme med unnskyldninger. Det er stikkordet for rusmisbrukere. Unnskyldninger. Det er alltid en unnskyldning. Trist dette her.

Skrevet

''Og synes det er rart at folk skriker over seg før de bare vet halve eller kanskje kvarte historien.''

Ut i fra det trådstarter skriver, så er det lite som tyder på at fyren har kroniske smerter skulle kreve en omfattende "medisinering". Dessuten tyder 15 års intens hasjbruk i kombinasjon med altfor høy neurontindose så avgjort i retning av misbruk. Alle typer medikamenter kan i prinsippet misbrukes, og 8000 mg neurontin i døgnet er mer enn dobbelt av maksdose.

Neurontin er da ikke noe man får kjøpt på gata, jeg trodde det gikk i litt andre medikamenter der. 8000 mg er en voldsom dose da, men jeg kjenner at jeg får litt sånn hetta over at folk alltid skriker over seg om medikamentmisbruk uten å ane bakgrunnen som i dette tilfelle.

Skrevet

Neurontin er da ikke noe man får kjøpt på gata, jeg trodde det gikk i litt andre medikamenter der. 8000 mg er en voldsom dose da, men jeg kjenner at jeg får litt sånn hetta over at folk alltid skriker over seg om medikamentmisbruk uten å ane bakgrunnen som i dette tilfelle.

Neurontin er i likhet med Lyrica et medikament som ser ut til å medføre misbruksfare, dog slik at Lyrica vel er antatt å være verre.

Jeg er ganske sikker på at trådstarter ville ha opplyst om det dersom kjæresten hennes hadde omfattende nevropatiske smerter, og selv ikke da ville et slikt forbruk av Neurontin være i nærheten av forsvarlig.

I akkurat denne tråden, så synes jeg det har vært adekvat å påpeke at den omtalte personen ser ut til å ha omfattende misbruksproblemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...