Gå til innhold

sjalusi, usikkerhet, depresjon osv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et forhold og er usikker på min verdi, han er snill, omtenksom, ser meg og alt er ok, men så er det meg med mine tanker og observasjoner. Han ser lett avkledte damer, og det gjør alle menn, vet det. Men det sårer meg som er 55 og aldri blir så attraktiv osv. Det høres helt dumt ut, det vet jeg selv også. Har oppdaget han har profil på datingsider, men tør ikke si det, og det er heller ikke løsningen og konfrontere han med det, for jeg er ikke helt sikker i den saken 100 %. Føler han hadde hatt det bedre uten meg, men klarer ikke og ta det initiativet selv, da jeg er alffor glad i han til det. Har sagt det til han og han vil heller ikke det, men så er det mennet da..... Vet jeg er sjalu, men veldig vanskelig og gjøre noe med det, enkelte dager føler jeg meg god nok, men så kommer tvilen, sårheten, bruker altfor mye energi til tanker og klarer ikke og glede meg over den gode mannen jeg har funnet. Har skrevet til deg tidligere og vet jg har en mild depresjon, prøvd Johannesurt uten virkning. Er sykepleier og fungerer godt i mitt arbeide, men dette plager meg veldig.Kan evt antidepressiva fungere for meg ? Så langr har jeg klart livet, men det er veldig krevende.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg er ingen ekspert (!!!), men det høres ut ikke ut som samlivsproblemer, men depresjon hos deg. Da kan samtaleterapi og/eller antidepressiva virke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Som sykepleier vet du at diagnose alltid må komme før behandling. Snakk med fastlegen din for å få klrgjort om du har en depresjon. Har du det, vil medisiner høyst sannsynlig hjelpe deg.

Om dette mer er et gjennomgående personlighetstrekk hos deg, vil nok psykoterapi være til bedre hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...